Stéphane Lefebvre řekl, že si víkendovou nehodu z Rally Deutschland pamatuje velmi jasně. Jen připomeňme, že jak Stéphane tak i jeho spolujezdec, Gabin Moreau, byli v sobotu po velké nehodě na zkoušce Panzerplatte Lang hospitalizování v nemocnici. Moreau musel podstoupit i operaci poraněného kotníku.
Během nehody si oba přivodili několik zlomenin a vnitřních zranění. Lefebvre se teď vrací k tomu, jak se svoji privátně nasazenou DS 3 WRC týmu PH Sport trefili řadu Hinkelsteinů a nakonec skončili ve stromech. "Celou věc si pamatuji velmi jasně. Zaznamenal jsem pravou zatáčku s vrcholem, který se dá cutovat. Podle stop ostatních závodníků jsem zatočil až moc brzy, ale auto se vyklouzalo ven ze zatáčky a trefili jsme řadu Hinkelsteinů [protitankové zábrany - zkouška se jede ve vojenském prostoru]," napsal Stéphane Lefebvre na svém Facebooku.
"Poslední kámen auto roztočil a poslal jej do stromů. To bylo to, co způsobilo většinu škod." I přesto, že museli být oba dva členové posádky hospitalizováni v nemocnici a Moreau musel dokonce v sobotu odpoledne podstoupit operaci své poraněné nohy, tak oba doufají, že budou z nemocnice brzy propuštěni. Oba si také moc dobře uvědomují, jaké měli štěstí, že nebyli zraněni nějak vážněji.
"Když se podíváte na stav auta, tak se cítím docela šťastný. Ochranná klec a několik dalších věcí z vybavení odvedly svoji práci, zvláště posílené části, které nejsou povinné, ale které byly přidány, aby zlepšily bezpečnost posádky. Cítím, že jsme měli velkou podporu a to ať už ze strany lékařů, tak i rodiny a kamarádů. Zabere to nějaký čas, než se zlomeniny vyléčí. Ale já jsem odhodlán vyzdravit se co možná nejdříve!" říká bojovně Gabin Moreau.
"Stejně jako Gabin si myslím, že jsme byli autem dobře ochráněni. V rallysportu vnější prostředí nikdy nemůžete kontrolovat a v tomto případě jsme zaplatili férově velký trest za vyjetí. Budeme potřebovat nějaký čas, abychom se dostali na nohy. Jediná věc, která mě teď znepokuje, je fakt, že se zřejmě nebudu moci zúčastnit Tour de Corse…” dodal ještě Lefebvre.
O vážnosti nehody svědčí následující Tweet:
En este estado quedó el Citroën DS3 de Stéphane Lefebvre tras el accidente.. #WRC #RallyGermany pic.twitter.com/l5kDclqubi
— Mundo Rally (@Mundo_Rally) 20 Αυγούστου 2016Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.