Stéphane Lefebvre řekl, že si víkendovou nehodu z Rally Deutschland pamatuje velmi jasně. Jen připomeňme, že jak Stéphane tak i jeho spolujezdec, Gabin Moreau, byli v sobotu po velké nehodě na zkoušce Panzerplatte Lang hospitalizování v nemocnici. Moreau musel podstoupit i operaci poraněného kotníku.
Během nehody si oba přivodili několik zlomenin a vnitřních zranění. Lefebvre se teď vrací k tomu, jak se svoji privátně nasazenou DS 3 WRC týmu PH Sport trefili řadu Hinkelsteinů a nakonec skončili ve stromech. "Celou věc si pamatuji velmi jasně. Zaznamenal jsem pravou zatáčku s vrcholem, který se dá cutovat. Podle stop ostatních závodníků jsem zatočil až moc brzy, ale auto se vyklouzalo ven ze zatáčky a trefili jsme řadu Hinkelsteinů [protitankové zábrany - zkouška se jede ve vojenském prostoru]," napsal Stéphane Lefebvre na svém Facebooku.
"Poslední kámen auto roztočil a poslal jej do stromů. To bylo to, co způsobilo většinu škod." I přesto, že museli být oba dva členové posádky hospitalizováni v nemocnici a Moreau musel dokonce v sobotu odpoledne podstoupit operaci své poraněné nohy, tak oba doufají, že budou z nemocnice brzy propuštěni. Oba si také moc dobře uvědomují, jaké měli štěstí, že nebyli zraněni nějak vážněji.
"Když se podíváte na stav auta, tak se cítím docela šťastný. Ochranná klec a několik dalších věcí z vybavení odvedly svoji práci, zvláště posílené části, které nejsou povinné, ale které byly přidány, aby zlepšily bezpečnost posádky. Cítím, že jsme měli velkou podporu a to ať už ze strany lékařů, tak i rodiny a kamarádů. Zabere to nějaký čas, než se zlomeniny vyléčí. Ale já jsem odhodlán vyzdravit se co možná nejdříve!" říká bojovně Gabin Moreau.
"Stejně jako Gabin si myslím, že jsme byli autem dobře ochráněni. V rallysportu vnější prostředí nikdy nemůžete kontrolovat a v tomto případě jsme zaplatili férově velký trest za vyjetí. Budeme potřebovat nějaký čas, abychom se dostali na nohy. Jediná věc, která mě teď znepokuje, je fakt, že se zřejmě nebudu moci zúčastnit Tour de Corse…” dodal ještě Lefebvre.
O vážnosti nehody svědčí následující Tweet:
En este estado quedó el Citroën DS3 de Stéphane Lefebvre tras el accidente.. #WRC #RallyGermany pic.twitter.com/l5kDclqubi
— Mundo Rally (@Mundo_Rally) 20 Αυγούστου 2016Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.