AKTUALIZACE PO RZ18; Rally Deutschland se v posledních letech zařadila mezi stálice světového šampionátu a v kalendáři ji patří stabilní místo kolem poloviny sezony. Asfaltové tratě lemují vinice a nebo v případě rychlostních zkoušek ve vojenském prostoru Baumholder zrádné Hinkelsteiny. Nezřídka do průběhu soutěže promluví počasí.
Po RZ18:Hyundai hned po ránu zavelel k útoku a Dani Sordo vyhrál RZ15 před Thierry Neuvillem. Španěl díky tomu poskočil na druhé místo celkově, když za svá záda odsunul Andrease Mikkelsena. Jezdci upozorňovali na fakt, že bylo třeba si hlídat vlhká místa na trati. Svou ztrátou (6. čas, +14 vteřin) byl překvapen Sébastien Ogier, který měl rázem na čele náskok pouze 22 vteřin. Francouz přecenil to, o kolik si může dovolit zpomalit.
Na RZ16 opět slavil Hyundai double, tentokrát se však radoval Thierry Neuville před Danim Sordem. Mikkelsenovi se i přes třetí čas nepodařilo za svými zády v celkovém hodnocení udržet Neuvillea a klesl mimo podiovou pozici. Nor jel přitom podle svých slov absolutně naplno. Ogier přiznal, že po ztrátě na RZ15 na RZ16 přidal (4. čas, +2,2s). RZ17 byla anulována a v Power Stage se radoval ze zisku tří bonusových bodů Neuville, který i tak nedokázal překonat Sorda. Oba jezdce Hyundai dělila desetina.
Výsledky Power Stage:1) Thierry Neuville +3 body2) Jari-Matti Latvala +2 body3) Sébastien Ogier a Dani Sordo +1 bod
Výsledky po RZ18
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 3:00:26,7 - - - 2. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +20,3 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +20,4 4. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC +27,2 5. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +3:34,8 6. M. Ostberg - J. AnderssonFord Fiesta RS WRC +4:31,2 7. E. Lappi - J. FermŠkoda Fabia R5 +8:36,8 8. P. Tidemand - J. AnderssonŠkoda Fabia R5 +8:52,5 9. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +9:44,2 10. A. Kremer - P. WinklhoferŠkoda Fabia R5 +10:10,6Po RZ14:Odpoledne na posádky čekaly čtyři měřené úseky. Na úvod byl nejrychlejší Sébastien Ogier, druhý čas zajel Dani Sordo (+4,2 s), který se po zranění z testů před Finskem dokázal vrátit do velmi dobrého závodního tempa. Třetí čas zajel Thierry Neuville (+5,2 vteřiny). Na průběžné osmé místo se posunul Esapekka Lappi na úkor Pontuse Tidemanda.
RZ12 zvládl nejrychleji projet Thierry Neuville (a to se mu v jedné ze zatáček otevřela kapota!), druhý byl Andreas Mikkelsen (+1,7 vteřiny) a třetí Sébastien Ogier (+1,8 vteřiny). Francouz ale dokázal Norovi v poslední dopolední zkoušce a úvodní odpolední už docela poodskočit a osamostatnit se tak na čele (po této RZ už vedl Ogier o 19,8 vteřiny). Na této zkoušce musel vzdát Ott Tänak, kterého potkaly problémy s alternátorem a rozhodl se zamířit do servisu. Na průběžné páté místo se ale neposunul Mads Ostberg, ale Hayden Paddon - jezdec Hyundai tak díky odpadlnutí Tänaka a předjetí Ostberga získal hned dvě místa.
RZ13 byla krátkou superspeciálkou, na níž nejrychlejšího času dosáhl Thierry Neuville, druhý byl Jari-Matti Latvala (+0,3 s) a třetí Dani Sordo (+0,4 s).
Den uzavřel opět průjezd zkoušky Panzerplatte Lang. I tentokrát byl nejrychlejší Ogier, i když nyní jeho výkon nebyl natolik dominantní jako dopoledne. Druhý Dani Sordo ztratil jen 4,7 vteřiny a třetí Thierry Neuville 8,8 vteřiny. Španěl se tak před svého týmového kolegy posunul také v průběžném hodnocení. Na celkové deváté místo na úkora Armina Kremera poskočil Jan Kopecký.
Výsledky po RZ14
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 2:25:10,5 - - - 2. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC +33,4 3. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +37,0 4. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +37,4 5. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +3:33,9 6. M. Ostberg - J. AnderssonFord Fiesta RS WRC +4:06,4 7. E. Lappi - J. FermŠkoda Fabia R5 +7:16,2 8. P. Tidemand - J. AnderssonŠkoda Fabia R5 +7:43,2 9. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +8:26,1 10. A. Kremer - P. WinklhoferŠkoda Fabia R5 +8:44,5Po RZ10:Dopoledne na posádky čekalo pět měřených testů, odpoledne se jely sice jen čtyři testy. To bylo způsobeno tím, že dopoledne se 2,87 km dlouhá superspeciálka Arena Panzerplatte projížděla dvakrát, odpoledne už pouze jednou.
Z rána začal nejrychleji Andreas Mikkelsen, druhý čas zajel Sébastien Ogier (+1,5 vteřiny) a třetí byl Dani Sordo (+3,8 vteřiny). Náš Jan Kopecký zajel 13. nejrychlejší čas a na stejné místo se posunul také celkově. Dvě velké krizovky v cíli přiznal Stéphane Lefebvre na Citroënu, to Eric Camilli po včerejší nehodě na první RZ řekl, že nejel naplno.
RZ7 zvládl nejrychleji Sébastien Ogier, druhý čas zajel Jari-Matti Latvala (+0,9 vteřiny) a třetí byl Ott Tänak (+2,1 vteřiny). Hned dvě příčky v celkové klasifikaci na této RZ ztratil Armin Kremer, do té doby vedoucí muž ve WRC2. Němec se propadl z devátého na jedenácté místo, na desáté místo povyskočil Esapekka Lappi a na osmé Pontus Tidemand. Mimo trať byl Mads Ostberg a couvat musel jednou také Andreas Mikkelsen.
RZ8 byla prvním průjezdem krátkou zkouškou Arena Panzerplatte. Nejrychleji ji projel Stéphane Lefebvre, druhý byl Jari-Matti Latvala (+0,8 vteřiny) a třetí čas zajel Dani Sordo (+0,9 vteřiny). Seb Ogier zajel pátý čas, Andreas Mikkelsen šestý, ale i tak si tito dva jezdci prohodili průběžné pořadí a do čela soutěže se tak dostal Francouz. Až šestnáctý čas (+6,1 s) zajel Thierry Neuville, kterému to za deště uklouznulo a byl mimo trať.
RZ9 byla druhým průjezdem krátkou diváckou speciálkou, nejrychleji ji zvládl Jari-Matti Latvala, který ale po včerejších technických problémech na slušný výsledek pomýšlet nemůže. O 0,5 vteřiny byl pomalejší Stéphane Lefebvre. Třetí čas (+1,5 s) zajel Thierry Neuville. Na startu zhasnul motor Danimu Sordovi, který tak ztratil 3,8 vteřiny. Do čela soutěže se po této zkoušce o 0,3 vteřiny před Ogiera dostal opět Mikkelsen (čtvrtý čas).
Dopolední sekci uzavírala legendární zkouška Panzerplatte Lang, v letošním podání měřící takřka 41 km. Zde ukázal svoji třídu Ogier, který zajel jednoznačně nejrychlejší čas. Druhý Sordo ztratil 10,5 vteřiny, třetí Neuville 11,7 s (4 km před cílem přišel o posilovač) a třeba takový Jari-Matti Latvala zajel osmý čas se ztrátou přes 50 vteřin. Ogier se tak pochopitelně dostal opět do čela. Zkoušku ale ovlivnila velká nehoda Stéphana Lefebvra, zkouška byla po této nehodě zastavena a ostatní posádky jedoucí za Francouzem dostali náhradní časy. Při nehodě z Citroënu DS3 WRC vylétl dokonce motor! Stéphane Lefebvre a Gabin Moreau byli převezeni do nemocnice a podle vyjádření mají několik zlomenin a vnitřní zranění.
Výsledky po RZ10
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 1:43:21,1 - - - 2. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC +13,2 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +26,8 4. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +28,4 5. O. Tänak - R MölderFord Fiesta RS WRC +1:40,4 6. M. Ostberg - J. AnderssonFord Fiesta RS WRC +2:41,6 7. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +2:47,6 8. P. Tidemand - J. AnderssonŠkoda Fabia R5 +4:57,2 9. E. Lappi - J. FermŠkoda Fabia R5 +4:59,2 10. A. Kremer - P. WinklhoferŠkoda Fabia R5 +5:27,5Po RZ5:Odpolední sekci otevíral druhý průjezd 22 km dlouhou zkouškou Mittelmosel. Nejrychleji ho zvládl Andreas Mikkelsen, který na druhého Thierryho Neuvillea najel 2,5 vteřiny a na třetího Sébastiena Ogiera 4,6 vteřiny. Ve stopce v cíli přiznal podle vlastních slov největší krizovku v životě Hayden Paddon, který na vytočenou šestku z kopce vyjel do trávy.
RZ4 zvládl nejlépe Sébastien Ogier, druhý čas zajel Dani Sordo (+1,7 vteřiny) a třetí byl Thierry Neuville (+4,4 vteřiny). Na čele tak první čtveřici jezdců dělilo pouze 11,3 s. Devátý čas zajel na této zkoušce náš Jan Kopecký s tovární Fabií R5 a nebýt defektu z rána, tak mohl jistě bojovat v rámci WRC2 o vítězství, takto je průběžně pátý (+1:38,5 na vedoucího Armina Kremera jedoucího rovněž s Fabií R5).
Poslední zkoušku dne, RZ5, ovládl Seb Ogier, druhý byl Andreas Mikkelsen (+0,4 s) a třetí byl Dani Sordo (+1,8 s). Ogier se díky tomuto času dostal na průběžné druhé místo před Thierryho Neuvillea (4. čas na RZ). Celkově ale první čtyři jezdce dělí pouze 12,7 vteřiny. Zlepšení pneumatik DMACK ve stopce chválil Ott Tänak. Pokud bychom odečetli ztrátu Honzy Kopeckého způsobenou defektem, tak by ve WRC2 vedl.
Výsledky po RZ5
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC 59:42,6 - - - 2. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC +4,3 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +5,9 4. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +12,7 5. O. Tänak - R MölderFord Fiesta RS WRC +55,6 6. S. Lefebvre - G. MoreauCitroën DS3 WRC +1:06,6 7. M. Ostberg - J. AnderssonFord Fiesta RS WRC +1:32,4 8. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:45,0 9. A. Kremer - P. WinklhoferŠkoda Fabia R5 +3:03,1 10. P. Tidemand - J. AnderssonŠkoda Fabia R5 +3:29,8Po RZ2:V pátek ráno soutěž odstartovala 22 kilometrů dlouhým testem Mittelmosel. Do vedení se dostal Sébastien Ogier, když pouze první dva jezdci na trati (Ogier a Mikkelsen - druhý čas) v cíli nehovořili o vytahaném blátě. Ostatní jezdci již poukazovali na handicap v podobě znečištěné tratě. Smůlu měl hned v první RZ Jari-Matti Latvala, u jehož Volkswagenu vypověděla službu převodovka a Fin musel vzdát hned po pár kilometrech. Mimo trať skončil s Fordem také Eric Camilli - vůz Francouze sice moc poškozen nebyl, ale uvízl tak, že už se mu nepodařilo Fiestu dostat na trať. Hodiny dělal Paddon, Ostberg lehce trefil břeh.
Na RZ2 zatáhly Hyundai a z double se tentokrát radovali Korejci. Zkoušku vyhrál Neuville před Sordem (stejný čas měl i Mikkelsen). Ogier (čtvrtý čas +9s) udělal chybu při brždění a musel couvat. Svůj Hyundai pocuchal také Paddon, navíc měl Novozélanďan defekt, takže hned zkraje soutěže nabral velkou ztrátu (zde 40s). Problémy s autem (poškozené řízení, zřejmě v důsledku menší nehody na RZ1, nefunkční ruční brzda) měl Mads Ostberg. Čelo tedy po dopolední sekci udržel Mikkelsen, na druhé místo se ale dostal Neuville. Ogier klesl na třetí místo. Na 6. místo před Ostberga se dostal Lefebvre s Citroënem.
Výsledky po RZ2
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC 27:40,3 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +2,7 3. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC +6,8 4. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +10,3 5. O. Tänak - R MölderFord Fiesta RS WRC +24,6 6. S. Lefebvre - G. MoreauCitroën DS3 WRC +31,2 7. M. Ostberg - J. AnderssonFord Fiesta RS WRC +45,1 8. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:00,7 9. A. Kremer - P. WinklhoferŠkoda Fabia R5 +1:19,8 10. J. A. Suaréz - C. CarreraPeugeot 208 T16 +1:39,0Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.