AKTUALIZACE PO RZ18; Rally Deutschland se v posledních letech zařadila mezi stálice světového šampionátu a v kalendáři ji patří stabilní místo kolem poloviny sezony. Asfaltové tratě lemují vinice a nebo v případě rychlostních zkoušek ve vojenském prostoru Baumholder zrádné Hinkelsteiny. Nezřídka do průběhu soutěže promluví počasí.
Po RZ18:Hyundai hned po ránu zavelel k útoku a Dani Sordo vyhrál RZ15 před Thierry Neuvillem. Španěl díky tomu poskočil na druhé místo celkově, když za svá záda odsunul Andrease Mikkelsena. Jezdci upozorňovali na fakt, že bylo třeba si hlídat vlhká místa na trati. Svou ztrátou (6. čas, +14 vteřin) byl překvapen Sébastien Ogier, který měl rázem na čele náskok pouze 22 vteřin. Francouz přecenil to, o kolik si může dovolit zpomalit.
Na RZ16 opět slavil Hyundai double, tentokrát se však radoval Thierry Neuville před Danim Sordem. Mikkelsenovi se i přes třetí čas nepodařilo za svými zády v celkovém hodnocení udržet Neuvillea a klesl mimo podiovou pozici. Nor jel přitom podle svých slov absolutně naplno. Ogier přiznal, že po ztrátě na RZ15 na RZ16 přidal (4. čas, +2,2s). RZ17 byla anulována a v Power Stage se radoval ze zisku tří bonusových bodů Neuville, který i tak nedokázal překonat Sorda. Oba jezdce Hyundai dělila desetina.
Výsledky Power Stage:1) Thierry Neuville +3 body2) Jari-Matti Latvala +2 body3) Sébastien Ogier a Dani Sordo +1 bod
Výsledky po RZ18
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 3:00:26,7 - - - 2. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +20,3 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +20,4 4. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC +27,2 5. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +3:34,8 6. M. Ostberg - J. AnderssonFord Fiesta RS WRC +4:31,2 7. E. Lappi - J. FermŠkoda Fabia R5 +8:36,8 8. P. Tidemand - J. AnderssonŠkoda Fabia R5 +8:52,5 9. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +9:44,2 10. A. Kremer - P. WinklhoferŠkoda Fabia R5 +10:10,6Po RZ14:Odpoledne na posádky čekaly čtyři měřené úseky. Na úvod byl nejrychlejší Sébastien Ogier, druhý čas zajel Dani Sordo (+4,2 s), který se po zranění z testů před Finskem dokázal vrátit do velmi dobrého závodního tempa. Třetí čas zajel Thierry Neuville (+5,2 vteřiny). Na průběžné osmé místo se posunul Esapekka Lappi na úkor Pontuse Tidemanda.
RZ12 zvládl nejrychleji projet Thierry Neuville (a to se mu v jedné ze zatáček otevřela kapota!), druhý byl Andreas Mikkelsen (+1,7 vteřiny) a třetí Sébastien Ogier (+1,8 vteřiny). Francouz ale dokázal Norovi v poslední dopolední zkoušce a úvodní odpolední už docela poodskočit a osamostatnit se tak na čele (po této RZ už vedl Ogier o 19,8 vteřiny). Na této zkoušce musel vzdát Ott Tänak, kterého potkaly problémy s alternátorem a rozhodl se zamířit do servisu. Na průběžné páté místo se ale neposunul Mads Ostberg, ale Hayden Paddon - jezdec Hyundai tak díky odpadlnutí Tänaka a předjetí Ostberga získal hned dvě místa.
RZ13 byla krátkou superspeciálkou, na níž nejrychlejšího času dosáhl Thierry Neuville, druhý byl Jari-Matti Latvala (+0,3 s) a třetí Dani Sordo (+0,4 s).
Den uzavřel opět průjezd zkoušky Panzerplatte Lang. I tentokrát byl nejrychlejší Ogier, i když nyní jeho výkon nebyl natolik dominantní jako dopoledne. Druhý Dani Sordo ztratil jen 4,7 vteřiny a třetí Thierry Neuville 8,8 vteřiny. Španěl se tak před svého týmového kolegy posunul také v průběžném hodnocení. Na celkové deváté místo na úkora Armina Kremera poskočil Jan Kopecký.
Výsledky po RZ14
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 2:25:10,5 - - - 2. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC +33,4 3. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +37,0 4. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +37,4 5. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +3:33,9 6. M. Ostberg - J. AnderssonFord Fiesta RS WRC +4:06,4 7. E. Lappi - J. FermŠkoda Fabia R5 +7:16,2 8. P. Tidemand - J. AnderssonŠkoda Fabia R5 +7:43,2 9. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +8:26,1 10. A. Kremer - P. WinklhoferŠkoda Fabia R5 +8:44,5Po RZ10:Dopoledne na posádky čekalo pět měřených testů, odpoledne se jely sice jen čtyři testy. To bylo způsobeno tím, že dopoledne se 2,87 km dlouhá superspeciálka Arena Panzerplatte projížděla dvakrát, odpoledne už pouze jednou.
Z rána začal nejrychleji Andreas Mikkelsen, druhý čas zajel Sébastien Ogier (+1,5 vteřiny) a třetí byl Dani Sordo (+3,8 vteřiny). Náš Jan Kopecký zajel 13. nejrychlejší čas a na stejné místo se posunul také celkově. Dvě velké krizovky v cíli přiznal Stéphane Lefebvre na Citroënu, to Eric Camilli po včerejší nehodě na první RZ řekl, že nejel naplno.
RZ7 zvládl nejrychleji Sébastien Ogier, druhý čas zajel Jari-Matti Latvala (+0,9 vteřiny) a třetí byl Ott Tänak (+2,1 vteřiny). Hned dvě příčky v celkové klasifikaci na této RZ ztratil Armin Kremer, do té doby vedoucí muž ve WRC2. Němec se propadl z devátého na jedenácté místo, na desáté místo povyskočil Esapekka Lappi a na osmé Pontus Tidemand. Mimo trať byl Mads Ostberg a couvat musel jednou také Andreas Mikkelsen.
RZ8 byla prvním průjezdem krátkou zkouškou Arena Panzerplatte. Nejrychleji ji projel Stéphane Lefebvre, druhý byl Jari-Matti Latvala (+0,8 vteřiny) a třetí čas zajel Dani Sordo (+0,9 vteřiny). Seb Ogier zajel pátý čas, Andreas Mikkelsen šestý, ale i tak si tito dva jezdci prohodili průběžné pořadí a do čela soutěže se tak dostal Francouz. Až šestnáctý čas (+6,1 s) zajel Thierry Neuville, kterému to za deště uklouznulo a byl mimo trať.
RZ9 byla druhým průjezdem krátkou diváckou speciálkou, nejrychleji ji zvládl Jari-Matti Latvala, který ale po včerejších technických problémech na slušný výsledek pomýšlet nemůže. O 0,5 vteřiny byl pomalejší Stéphane Lefebvre. Třetí čas (+1,5 s) zajel Thierry Neuville. Na startu zhasnul motor Danimu Sordovi, který tak ztratil 3,8 vteřiny. Do čela soutěže se po této zkoušce o 0,3 vteřiny před Ogiera dostal opět Mikkelsen (čtvrtý čas).
Dopolední sekci uzavírala legendární zkouška Panzerplatte Lang, v letošním podání měřící takřka 41 km. Zde ukázal svoji třídu Ogier, který zajel jednoznačně nejrychlejší čas. Druhý Sordo ztratil 10,5 vteřiny, třetí Neuville 11,7 s (4 km před cílem přišel o posilovač) a třeba takový Jari-Matti Latvala zajel osmý čas se ztrátou přes 50 vteřin. Ogier se tak pochopitelně dostal opět do čela. Zkoušku ale ovlivnila velká nehoda Stéphana Lefebvra, zkouška byla po této nehodě zastavena a ostatní posádky jedoucí za Francouzem dostali náhradní časy. Při nehodě z Citroënu DS3 WRC vylétl dokonce motor! Stéphane Lefebvre a Gabin Moreau byli převezeni do nemocnice a podle vyjádření mají několik zlomenin a vnitřní zranění.
Výsledky po RZ10
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 1:43:21,1 - - - 2. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC +13,2 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +26,8 4. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +28,4 5. O. Tänak - R MölderFord Fiesta RS WRC +1:40,4 6. M. Ostberg - J. AnderssonFord Fiesta RS WRC +2:41,6 7. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +2:47,6 8. P. Tidemand - J. AnderssonŠkoda Fabia R5 +4:57,2 9. E. Lappi - J. FermŠkoda Fabia R5 +4:59,2 10. A. Kremer - P. WinklhoferŠkoda Fabia R5 +5:27,5Po RZ5:Odpolední sekci otevíral druhý průjezd 22 km dlouhou zkouškou Mittelmosel. Nejrychleji ho zvládl Andreas Mikkelsen, který na druhého Thierryho Neuvillea najel 2,5 vteřiny a na třetího Sébastiena Ogiera 4,6 vteřiny. Ve stopce v cíli přiznal podle vlastních slov největší krizovku v životě Hayden Paddon, který na vytočenou šestku z kopce vyjel do trávy.
RZ4 zvládl nejlépe Sébastien Ogier, druhý čas zajel Dani Sordo (+1,7 vteřiny) a třetí byl Thierry Neuville (+4,4 vteřiny). Na čele tak první čtveřici jezdců dělilo pouze 11,3 s. Devátý čas zajel na této zkoušce náš Jan Kopecký s tovární Fabií R5 a nebýt defektu z rána, tak mohl jistě bojovat v rámci WRC2 o vítězství, takto je průběžně pátý (+1:38,5 na vedoucího Armina Kremera jedoucího rovněž s Fabií R5).
Poslední zkoušku dne, RZ5, ovládl Seb Ogier, druhý byl Andreas Mikkelsen (+0,4 s) a třetí byl Dani Sordo (+1,8 s). Ogier se díky tomuto času dostal na průběžné druhé místo před Thierryho Neuvillea (4. čas na RZ). Celkově ale první čtyři jezdce dělí pouze 12,7 vteřiny. Zlepšení pneumatik DMACK ve stopce chválil Ott Tänak. Pokud bychom odečetli ztrátu Honzy Kopeckého způsobenou defektem, tak by ve WRC2 vedl.
Výsledky po RZ5
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC 59:42,6 - - - 2. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC +4,3 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +5,9 4. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +12,7 5. O. Tänak - R MölderFord Fiesta RS WRC +55,6 6. S. Lefebvre - G. MoreauCitroën DS3 WRC +1:06,6 7. M. Ostberg - J. AnderssonFord Fiesta RS WRC +1:32,4 8. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:45,0 9. A. Kremer - P. WinklhoferŠkoda Fabia R5 +3:03,1 10. P. Tidemand - J. AnderssonŠkoda Fabia R5 +3:29,8Po RZ2:V pátek ráno soutěž odstartovala 22 kilometrů dlouhým testem Mittelmosel. Do vedení se dostal Sébastien Ogier, když pouze první dva jezdci na trati (Ogier a Mikkelsen - druhý čas) v cíli nehovořili o vytahaném blátě. Ostatní jezdci již poukazovali na handicap v podobě znečištěné tratě. Smůlu měl hned v první RZ Jari-Matti Latvala, u jehož Volkswagenu vypověděla službu převodovka a Fin musel vzdát hned po pár kilometrech. Mimo trať skončil s Fordem také Eric Camilli - vůz Francouze sice moc poškozen nebyl, ale uvízl tak, že už se mu nepodařilo Fiestu dostat na trať. Hodiny dělal Paddon, Ostberg lehce trefil břeh.
Na RZ2 zatáhly Hyundai a z double se tentokrát radovali Korejci. Zkoušku vyhrál Neuville před Sordem (stejný čas měl i Mikkelsen). Ogier (čtvrtý čas +9s) udělal chybu při brždění a musel couvat. Svůj Hyundai pocuchal také Paddon, navíc měl Novozélanďan defekt, takže hned zkraje soutěže nabral velkou ztrátu (zde 40s). Problémy s autem (poškozené řízení, zřejmě v důsledku menší nehody na RZ1, nefunkční ruční brzda) měl Mads Ostberg. Čelo tedy po dopolední sekci udržel Mikkelsen, na druhé místo se ale dostal Neuville. Ogier klesl na třetí místo. Na 6. místo před Ostberga se dostal Lefebvre s Citroënem.
Výsledky po RZ2
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC 27:40,3 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +2,7 3. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC +6,8 4. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +10,3 5. O. Tänak - R MölderFord Fiesta RS WRC +24,6 6. S. Lefebvre - G. MoreauCitroën DS3 WRC +31,2 7. M. Ostberg - J. AnderssonFord Fiesta RS WRC +45,1 8. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:00,7 9. A. Kremer - P. WinklhoferŠkoda Fabia R5 +1:19,8 10. J. A. Suaréz - C. CarreraPeugeot 208 T16 +1:39,0Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?