AKTUALIZACE PO RZ18; Rally Deutschland se v posledních letech zařadila mezi stálice světového šampionátu a v kalendáři ji patří stabilní místo kolem poloviny sezony. Asfaltové tratě lemují vinice a nebo v případě rychlostních zkoušek ve vojenském prostoru Baumholder zrádné Hinkelsteiny. Nezřídka do průběhu soutěže promluví počasí.
Po RZ18:Hyundai hned po ránu zavelel k útoku a Dani Sordo vyhrál RZ15 před Thierry Neuvillem. Španěl díky tomu poskočil na druhé místo celkově, když za svá záda odsunul Andrease Mikkelsena. Jezdci upozorňovali na fakt, že bylo třeba si hlídat vlhká místa na trati. Svou ztrátou (6. čas, +14 vteřin) byl překvapen Sébastien Ogier, který měl rázem na čele náskok pouze 22 vteřin. Francouz přecenil to, o kolik si může dovolit zpomalit.
Na RZ16 opět slavil Hyundai double, tentokrát se však radoval Thierry Neuville před Danim Sordem. Mikkelsenovi se i přes třetí čas nepodařilo za svými zády v celkovém hodnocení udržet Neuvillea a klesl mimo podiovou pozici. Nor jel přitom podle svých slov absolutně naplno. Ogier přiznal, že po ztrátě na RZ15 na RZ16 přidal (4. čas, +2,2s). RZ17 byla anulována a v Power Stage se radoval ze zisku tří bonusových bodů Neuville, který i tak nedokázal překonat Sorda. Oba jezdce Hyundai dělila desetina.
Výsledky Power Stage:1) Thierry Neuville +3 body2) Jari-Matti Latvala +2 body3) Sébastien Ogier a Dani Sordo +1 bod
Výsledky po RZ18
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 3:00:26,7 - - - 2. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +20,3 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +20,4 4. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC +27,2 5. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +3:34,8 6. M. Ostberg - J. AnderssonFord Fiesta RS WRC +4:31,2 7. E. Lappi - J. FermŠkoda Fabia R5 +8:36,8 8. P. Tidemand - J. AnderssonŠkoda Fabia R5 +8:52,5 9. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +9:44,2 10. A. Kremer - P. WinklhoferŠkoda Fabia R5 +10:10,6Po RZ14:Odpoledne na posádky čekaly čtyři měřené úseky. Na úvod byl nejrychlejší Sébastien Ogier, druhý čas zajel Dani Sordo (+4,2 s), který se po zranění z testů před Finskem dokázal vrátit do velmi dobrého závodního tempa. Třetí čas zajel Thierry Neuville (+5,2 vteřiny). Na průběžné osmé místo se posunul Esapekka Lappi na úkor Pontuse Tidemanda.
RZ12 zvládl nejrychleji projet Thierry Neuville (a to se mu v jedné ze zatáček otevřela kapota!), druhý byl Andreas Mikkelsen (+1,7 vteřiny) a třetí Sébastien Ogier (+1,8 vteřiny). Francouz ale dokázal Norovi v poslední dopolední zkoušce a úvodní odpolední už docela poodskočit a osamostatnit se tak na čele (po této RZ už vedl Ogier o 19,8 vteřiny). Na této zkoušce musel vzdát Ott Tänak, kterého potkaly problémy s alternátorem a rozhodl se zamířit do servisu. Na průběžné páté místo se ale neposunul Mads Ostberg, ale Hayden Paddon - jezdec Hyundai tak díky odpadlnutí Tänaka a předjetí Ostberga získal hned dvě místa.
RZ13 byla krátkou superspeciálkou, na níž nejrychlejšího času dosáhl Thierry Neuville, druhý byl Jari-Matti Latvala (+0,3 s) a třetí Dani Sordo (+0,4 s).
Den uzavřel opět průjezd zkoušky Panzerplatte Lang. I tentokrát byl nejrychlejší Ogier, i když nyní jeho výkon nebyl natolik dominantní jako dopoledne. Druhý Dani Sordo ztratil jen 4,7 vteřiny a třetí Thierry Neuville 8,8 vteřiny. Španěl se tak před svého týmového kolegy posunul také v průběžném hodnocení. Na celkové deváté místo na úkora Armina Kremera poskočil Jan Kopecký.
Výsledky po RZ14
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 2:25:10,5 - - - 2. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC +33,4 3. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +37,0 4. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +37,4 5. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +3:33,9 6. M. Ostberg - J. AnderssonFord Fiesta RS WRC +4:06,4 7. E. Lappi - J. FermŠkoda Fabia R5 +7:16,2 8. P. Tidemand - J. AnderssonŠkoda Fabia R5 +7:43,2 9. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +8:26,1 10. A. Kremer - P. WinklhoferŠkoda Fabia R5 +8:44,5Po RZ10:Dopoledne na posádky čekalo pět měřených testů, odpoledne se jely sice jen čtyři testy. To bylo způsobeno tím, že dopoledne se 2,87 km dlouhá superspeciálka Arena Panzerplatte projížděla dvakrát, odpoledne už pouze jednou.
Z rána začal nejrychleji Andreas Mikkelsen, druhý čas zajel Sébastien Ogier (+1,5 vteřiny) a třetí byl Dani Sordo (+3,8 vteřiny). Náš Jan Kopecký zajel 13. nejrychlejší čas a na stejné místo se posunul také celkově. Dvě velké krizovky v cíli přiznal Stéphane Lefebvre na Citroënu, to Eric Camilli po včerejší nehodě na první RZ řekl, že nejel naplno.
RZ7 zvládl nejrychleji Sébastien Ogier, druhý čas zajel Jari-Matti Latvala (+0,9 vteřiny) a třetí byl Ott Tänak (+2,1 vteřiny). Hned dvě příčky v celkové klasifikaci na této RZ ztratil Armin Kremer, do té doby vedoucí muž ve WRC2. Němec se propadl z devátého na jedenácté místo, na desáté místo povyskočil Esapekka Lappi a na osmé Pontus Tidemand. Mimo trať byl Mads Ostberg a couvat musel jednou také Andreas Mikkelsen.
RZ8 byla prvním průjezdem krátkou zkouškou Arena Panzerplatte. Nejrychleji ji projel Stéphane Lefebvre, druhý byl Jari-Matti Latvala (+0,8 vteřiny) a třetí čas zajel Dani Sordo (+0,9 vteřiny). Seb Ogier zajel pátý čas, Andreas Mikkelsen šestý, ale i tak si tito dva jezdci prohodili průběžné pořadí a do čela soutěže se tak dostal Francouz. Až šestnáctý čas (+6,1 s) zajel Thierry Neuville, kterému to za deště uklouznulo a byl mimo trať.
RZ9 byla druhým průjezdem krátkou diváckou speciálkou, nejrychleji ji zvládl Jari-Matti Latvala, který ale po včerejších technických problémech na slušný výsledek pomýšlet nemůže. O 0,5 vteřiny byl pomalejší Stéphane Lefebvre. Třetí čas (+1,5 s) zajel Thierry Neuville. Na startu zhasnul motor Danimu Sordovi, který tak ztratil 3,8 vteřiny. Do čela soutěže se po této zkoušce o 0,3 vteřiny před Ogiera dostal opět Mikkelsen (čtvrtý čas).
Dopolední sekci uzavírala legendární zkouška Panzerplatte Lang, v letošním podání měřící takřka 41 km. Zde ukázal svoji třídu Ogier, který zajel jednoznačně nejrychlejší čas. Druhý Sordo ztratil 10,5 vteřiny, třetí Neuville 11,7 s (4 km před cílem přišel o posilovač) a třeba takový Jari-Matti Latvala zajel osmý čas se ztrátou přes 50 vteřin. Ogier se tak pochopitelně dostal opět do čela. Zkoušku ale ovlivnila velká nehoda Stéphana Lefebvra, zkouška byla po této nehodě zastavena a ostatní posádky jedoucí za Francouzem dostali náhradní časy. Při nehodě z Citroënu DS3 WRC vylétl dokonce motor! Stéphane Lefebvre a Gabin Moreau byli převezeni do nemocnice a podle vyjádření mají několik zlomenin a vnitřní zranění.
Výsledky po RZ10
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 1:43:21,1 - - - 2. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC +13,2 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +26,8 4. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +28,4 5. O. Tänak - R MölderFord Fiesta RS WRC +1:40,4 6. M. Ostberg - J. AnderssonFord Fiesta RS WRC +2:41,6 7. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +2:47,6 8. P. Tidemand - J. AnderssonŠkoda Fabia R5 +4:57,2 9. E. Lappi - J. FermŠkoda Fabia R5 +4:59,2 10. A. Kremer - P. WinklhoferŠkoda Fabia R5 +5:27,5Po RZ5:Odpolední sekci otevíral druhý průjezd 22 km dlouhou zkouškou Mittelmosel. Nejrychleji ho zvládl Andreas Mikkelsen, který na druhého Thierryho Neuvillea najel 2,5 vteřiny a na třetího Sébastiena Ogiera 4,6 vteřiny. Ve stopce v cíli přiznal podle vlastních slov největší krizovku v životě Hayden Paddon, který na vytočenou šestku z kopce vyjel do trávy.
RZ4 zvládl nejlépe Sébastien Ogier, druhý čas zajel Dani Sordo (+1,7 vteřiny) a třetí byl Thierry Neuville (+4,4 vteřiny). Na čele tak první čtveřici jezdců dělilo pouze 11,3 s. Devátý čas zajel na této zkoušce náš Jan Kopecký s tovární Fabií R5 a nebýt defektu z rána, tak mohl jistě bojovat v rámci WRC2 o vítězství, takto je průběžně pátý (+1:38,5 na vedoucího Armina Kremera jedoucího rovněž s Fabií R5).
Poslední zkoušku dne, RZ5, ovládl Seb Ogier, druhý byl Andreas Mikkelsen (+0,4 s) a třetí byl Dani Sordo (+1,8 s). Ogier se díky tomuto času dostal na průběžné druhé místo před Thierryho Neuvillea (4. čas na RZ). Celkově ale první čtyři jezdce dělí pouze 12,7 vteřiny. Zlepšení pneumatik DMACK ve stopce chválil Ott Tänak. Pokud bychom odečetli ztrátu Honzy Kopeckého způsobenou defektem, tak by ve WRC2 vedl.
Výsledky po RZ5
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC 59:42,6 - - - 2. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC +4,3 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +5,9 4. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +12,7 5. O. Tänak - R MölderFord Fiesta RS WRC +55,6 6. S. Lefebvre - G. MoreauCitroën DS3 WRC +1:06,6 7. M. Ostberg - J. AnderssonFord Fiesta RS WRC +1:32,4 8. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:45,0 9. A. Kremer - P. WinklhoferŠkoda Fabia R5 +3:03,1 10. P. Tidemand - J. AnderssonŠkoda Fabia R5 +3:29,8Po RZ2:V pátek ráno soutěž odstartovala 22 kilometrů dlouhým testem Mittelmosel. Do vedení se dostal Sébastien Ogier, když pouze první dva jezdci na trati (Ogier a Mikkelsen - druhý čas) v cíli nehovořili o vytahaném blátě. Ostatní jezdci již poukazovali na handicap v podobě znečištěné tratě. Smůlu měl hned v první RZ Jari-Matti Latvala, u jehož Volkswagenu vypověděla službu převodovka a Fin musel vzdát hned po pár kilometrech. Mimo trať skončil s Fordem také Eric Camilli - vůz Francouze sice moc poškozen nebyl, ale uvízl tak, že už se mu nepodařilo Fiestu dostat na trať. Hodiny dělal Paddon, Ostberg lehce trefil břeh.
Na RZ2 zatáhly Hyundai a z double se tentokrát radovali Korejci. Zkoušku vyhrál Neuville před Sordem (stejný čas měl i Mikkelsen). Ogier (čtvrtý čas +9s) udělal chybu při brždění a musel couvat. Svůj Hyundai pocuchal také Paddon, navíc měl Novozélanďan defekt, takže hned zkraje soutěže nabral velkou ztrátu (zde 40s). Problémy s autem (poškozené řízení, zřejmě v důsledku menší nehody na RZ1, nefunkční ruční brzda) měl Mads Ostberg. Čelo tedy po dopolední sekci udržel Mikkelsen, na druhé místo se ale dostal Neuville. Ogier klesl na třetí místo. Na 6. místo před Ostberga se dostal Lefebvre s Citroënem.
Výsledky po RZ2
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC 27:40,3 - - - 2. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +2,7 3. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC +6,8 4. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +10,3 5. O. Tänak - R MölderFord Fiesta RS WRC +24,6 6. S. Lefebvre - G. MoreauCitroën DS3 WRC +31,2 7. M. Ostberg - J. AnderssonFord Fiesta RS WRC +45,1 8. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:00,7 9. A. Kremer - P. WinklhoferŠkoda Fabia R5 +1:19,8 10. J. A. Suaréz - C. CarreraPeugeot 208 T16 +1:39,0Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?