O víkendu končí letní přestávka ve WRC a druhou část sezony odstartuje německá Rallye Deutschland. V posledních letech se jedná pravidelně o první asfaltový podnik sezony, který nezřídka přináší neočekávané výsledky. Dnes byl na programu shakedownu.
Volkswagen vkročil do své domácí soutěže správnou nohou - shakedown opanovali dva jeho jezdci, Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen. Mikkelsen zaznamenal svůj čas ve čtvrtém průjezdu, Latvala při pátém. Trať měřila 4,55 kilometru. Návrat do WRC hlásí Dani Sordo, který musel kvuli zranění zad (přivodil si při nehodě během testu před Finskou rally) předchozí soutěž MS vynechat, a hned zajel třetí čas.
Výsledky shakedownu:01. Jari-Matti Latvala (Volkswagen) - 2:21.1 min= Andreas Mikkelsen (Volkswagen) +0,0 s03. Dani Sordo (Hyundai) +0,504. Sébastien Ogier (Volkswagen) +0,705. Hayden Paddon (Hyundai) +1,3= Thierry Neuville (Hyundai) +1,307. Stéphane Lefebvre (Citroen) +1,608. Eric Camilli (Ford) +3,009. Ott Tänak (Ford) +3,810. Mads Östberg (Ford) +5,5
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.