Problém s přilnavostí, se kterým bojují jezdci týmu Hyundai na šotolinových soutěžích, pravděpodobně nebude tým schopný vyřešit dříve než v roce 2017. Novinářům to prozradil Hayden Paddon.
Hyundai sice už letos oslavil dvě vítězství na šotolině díky Haydenu Paddonovi a Thierymu Neuvilleovi, avšak vždy během prvních průjezdů, když je přilnavost nižší, se jezdcí vozů i20 WRC potýkají s problémy. Při druhých průjezdech, když už je přilnavost vyšší, nemají jezdci s novou i20 WRC takový problém.
Podle Haydena Paddona, který naposledy ve Finsku dojel na pátém místě, těsně za Thierrym Neuvillem, jde o fundamentální problém v designu. "Sledovali jsme data, změnili jsme pružiny a pracovali na nastavení. Ale pořád jsme z toho byli frustrovaní, přilnavost jsme prostě neměli. Na soutěžích jako Argentina nebo v Polsku to nebylo tak zlé.
Tam byly tratě trošku měkčí. Na kraji cesty byl navíc příkop, který jste mohli také využít. Ve Finsku jsme už ale moc dělat nemohli. Zdá se, že je to otázka geometrie, tedy něco, co s tímto autem nemůžeme vyřešit. Zřejmě budeme muset počkat na auto pro rok 2017, abychom to vyřešili," odhaluje jezdec. Jen dodejme, že Hyundai jako jediný letos nasadil nový vůz.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.