Problém s přilnavostí, se kterým bojují jezdci týmu Hyundai na šotolinových soutěžích, pravděpodobně nebude tým schopný vyřešit dříve než v roce 2017. Novinářům to prozradil Hayden Paddon.
Hyundai sice už letos oslavil dvě vítězství na šotolině díky Haydenu Paddonovi a Thierymu Neuvilleovi, avšak vždy během prvních průjezdů, když je přilnavost nižší, se jezdcí vozů i20 WRC potýkají s problémy. Při druhých průjezdech, když už je přilnavost vyšší, nemají jezdci s novou i20 WRC takový problém.
Podle Haydena Paddona, který naposledy ve Finsku dojel na pátém místě, těsně za Thierrym Neuvillem, jde o fundamentální problém v designu. "Sledovali jsme data, změnili jsme pružiny a pracovali na nastavení. Ale pořád jsme z toho byli frustrovaní, přilnavost jsme prostě neměli. Na soutěžích jako Argentina nebo v Polsku to nebylo tak zlé.
Tam byly tratě trošku měkčí. Na kraji cesty byl navíc příkop, který jste mohli také využít. Ve Finsku jsme už ale moc dělat nemohli. Zdá se, že je to otázka geometrie, tedy něco, co s tímto autem nemůžeme vyřešit. Zřejmě budeme muset počkat na auto pro rok 2017, abychom to vyřešili," odhaluje jezdec. Jen dodejme, že Hyundai jako jediný letos nasadil nový vůz.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?