S jakým konceptem přijde v roce 2017 Toyota? Šéfdesigner japonského týmu, Tom Fowler, věří, že jim poskytne výhodu.
Tom Fowler, šéfdesigner Toyoty, prohlásil, že při svém návratu do WRC v roce 2017 dokáže Toyota mnoho konkurentů svým designem překvapit. Toyota se vrací do WRC po téměř dvou desetiletích, technický tým se snaží potavit Yaris WRC kompletně podle pravidel sezony 2017. Až doposud se testuje s přechodným vozem, který vychází z designu aktuálního silničího stroje.
Podle Fowlera se však finální verze bude od ostatních vozů WRC odlišovat: "Celkový koncept je docela odlišný [od konkurence]. Zatím je stále moc brzy na to, abychom hovořili o odlišnostech vozu, protože bychom tak prozradili naši výhodu." Podle Toma se tvar vozu ještě bude měnit. Mechanické věci se však již aktuálně testují.
"Spodní část boční strany se už měnit nebude. Aktuální testovací auto můžeme pomocí dat k vozu 2017 vyvíjet. Z vnějšku tedy auto vypadá jako to z roku 2015, ale uvnitř už jde o auto pro rok 2017." Finální design má podle inženýra znamenat velký aerodynamický pokrok. "V autech předchozí generace se nekladl tak velký důraz na aerodynamiku."
"Druhým extrémem jsou vozy F1. Tam je každá malá část zavěšení použita k tomu, aby se z ní dosáhlo aerodynamické výhody. Tak to v rally nefunguje a ani teď nebudeme obětovat všechno aerodynamice, ale zaměření se bude měnit [směrem k aerodynamice]," říká Tom.
Sportovní divize Toyoty v Kolíně nad Rýnem již práce na Yarisu WRC započala před tím, než projekt převzal Tommi Mäkinen. Podle Fowlera na Yarisu WRC 2017 nebude použito nic z Yarisu WRC TMG. Avšak týmy "velmi úzce" spolupracovaly při vývoji motoru. Podle Fowlera přišel návrat Toyoty právě včas vzhledem ke změně pravidel.
"Začínali jsme s čistým listem bílého papíru a to je výhoda. Začínali jsme v pozici, kde jsme neměli moc výhod. Neměli jsme žádné staré díly, které bychom mohli převzít. Avšak nemuseli jsme díky tomu také vymýšlet použití pro staré díly z finančních nebo praktických důvodů. Všechno na našem autě je postaveno speciálně s ohledem na vozy 2017," zakončíl šéfdesigner Toyoty.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?