S jakým konceptem přijde v roce 2017 Toyota? Šéfdesigner japonského týmu, Tom Fowler, věří, že jim poskytne výhodu.
Tom Fowler, šéfdesigner Toyoty, prohlásil, že při svém návratu do WRC v roce 2017 dokáže Toyota mnoho konkurentů svým designem překvapit. Toyota se vrací do WRC po téměř dvou desetiletích, technický tým se snaží potavit Yaris WRC kompletně podle pravidel sezony 2017. Až doposud se testuje s přechodným vozem, který vychází z designu aktuálního silničího stroje.
Podle Fowlera se však finální verze bude od ostatních vozů WRC odlišovat: "Celkový koncept je docela odlišný [od konkurence]. Zatím je stále moc brzy na to, abychom hovořili o odlišnostech vozu, protože bychom tak prozradili naši výhodu." Podle Toma se tvar vozu ještě bude měnit. Mechanické věci se však již aktuálně testují.
"Spodní část boční strany se už měnit nebude. Aktuální testovací auto můžeme pomocí dat k vozu 2017 vyvíjet. Z vnějšku tedy auto vypadá jako to z roku 2015, ale uvnitř už jde o auto pro rok 2017." Finální design má podle inženýra znamenat velký aerodynamický pokrok. "V autech předchozí generace se nekladl tak velký důraz na aerodynamiku."
"Druhým extrémem jsou vozy F1. Tam je každá malá část zavěšení použita k tomu, aby se z ní dosáhlo aerodynamické výhody. Tak to v rally nefunguje a ani teď nebudeme obětovat všechno aerodynamice, ale zaměření se bude měnit [směrem k aerodynamice]," říká Tom.
Sportovní divize Toyoty v Kolíně nad Rýnem již práce na Yarisu WRC započala před tím, než projekt převzal Tommi Mäkinen. Podle Fowlera na Yarisu WRC 2017 nebude použito nic z Yarisu WRC TMG. Avšak týmy "velmi úzce" spolupracovaly při vývoji motoru. Podle Fowlera přišel návrat Toyoty právě včas vzhledem ke změně pravidel.
"Začínali jsme s čistým listem bílého papíru a to je výhoda. Začínali jsme v pozici, kde jsme neměli moc výhod. Neměli jsme žádné staré díly, které bychom mohli převzít. Avšak nemuseli jsme díky tomu také vymýšlet použití pro staré díly z finančních nebo praktických důvodů. Všechno na našem autě je postaveno speciálně s ohledem na vozy 2017," zakončíl šéfdesigner Toyoty.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.