Jost Capito, šéf VW Motorsport, opět přichází s kritikou startovního pořadí v MS v rally. Dle jeho názoru Kris Meeke získal svoje vítězství ve Finsku pouze kvůli tomuto pravidlu.
Týmový šéf Volkswagenu je toho názoru, že vítězství Krise Meekea ve Finsku nemá žádnou cenu a že by se z něj jezdec neměl ani moc těšit. Capito svými komentáři samozřejmě opět naráží na pravidlo startovního pořadí, jehož je dlouhodobě jedním z nejsilnějších odpůrců. Není se čemu divit, díky tomuto pořadí jeho svěřenec, Sébastien Ogier, musí během prvních dvou dní jednotlivých soutěží startovat jako první.
Capito už v minulosti řekl, že vítězství Meekea v Portugalsku snižuje hodnotu šampionátu. Před Finskem pak šéf VW Motorsport prorokoval, že Meeke skoro jistě vyhraje, protože na trať bude vyrážet až jako osmý (díky letošnímu částečnému programu Meeke nestartoval na všech soutěžích). "Kris s tímto vítězstvím nemůže být spokojen," říká Jost Capito.
"Pokud je to předvídatelné a neudělá žádnou chybu, tak jakou hodnotu pak má toto vítězství? To je důvod, proč byl tak dotčený, když jsem řekl, že nikdo jiný nemá šanci na vítězství. Snižuje to hodnotu - to je fakt. Kris mohl ve Finsku jen prohrát. Pokud by nevyhrál a byl jen druhý, pak by byl kompletně za idiota," pokračuje překvapivě zostra Jost.
Capito, který ale Volkswagen brzy opustí, aby zamířil do McLarenu, kde jej čeká nová výzva v podobě F1, je přesvědčen o tom, že nikdo z TOP5 průběžného pořadí MS nemá na šotolinových soutěžích aktuálně šanci na vítězství. "Koho zajímá tento boj? Z veřejnosti nikoho. Pokud by TOP5 mělo konstantní podmínky, tak by spolu bojovali a bylo by to skvělé."
"Tento souboj byl v pátek večer [ve Finsku] pryč. To je absolutně špatně, že vyhrajete rally, dostanete se do TOP5 a na další soutěži už nemáte žádnou šanci. Podívejte se, jak těsný byl souboj o poslední místo na bedně. Nebylo by lepší, kdyby to byl souboj o vítězství?" A kam tedy Kris Meeke podle názoru Capita výsledkově patří? "To v příštím roce uvidíte."
Jasno v debatě ohledně startovního pořadí by mělo být po setkání WRC Komise, které je v plánu ke konci srpna v Ženevě. Možné změny by mohly být odsouhlaseny na jednání Světové rady motorsportu v Paříži 28. září. Do té doby zřejmě nebudou debaty o startovním pořadí tak hlasité, protože tři nadcházející soutěže (Německo, Čína a Francie) se jednou na asfaltu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.