Jost Capito, šéf VW Motorsport, opět přichází s kritikou startovního pořadí v MS v rally. Dle jeho názoru Kris Meeke získal svoje vítězství ve Finsku pouze kvůli tomuto pravidlu.
Týmový šéf Volkswagenu je toho názoru, že vítězství Krise Meekea ve Finsku nemá žádnou cenu a že by se z něj jezdec neměl ani moc těšit. Capito svými komentáři samozřejmě opět naráží na pravidlo startovního pořadí, jehož je dlouhodobě jedním z nejsilnějších odpůrců. Není se čemu divit, díky tomuto pořadí jeho svěřenec, Sébastien Ogier, musí během prvních dvou dní jednotlivých soutěží startovat jako první.
Capito už v minulosti řekl, že vítězství Meekea v Portugalsku snižuje hodnotu šampionátu. Před Finskem pak šéf VW Motorsport prorokoval, že Meeke skoro jistě vyhraje, protože na trať bude vyrážet až jako osmý (díky letošnímu částečnému programu Meeke nestartoval na všech soutěžích). "Kris s tímto vítězstvím nemůže být spokojen," říká Jost Capito.
"Pokud je to předvídatelné a neudělá žádnou chybu, tak jakou hodnotu pak má toto vítězství? To je důvod, proč byl tak dotčený, když jsem řekl, že nikdo jiný nemá šanci na vítězství. Snižuje to hodnotu - to je fakt. Kris mohl ve Finsku jen prohrát. Pokud by nevyhrál a byl jen druhý, pak by byl kompletně za idiota," pokračuje překvapivě zostra Jost.
Capito, který ale Volkswagen brzy opustí, aby zamířil do McLarenu, kde jej čeká nová výzva v podobě F1, je přesvědčen o tom, že nikdo z TOP5 průběžného pořadí MS nemá na šotolinových soutěžích aktuálně šanci na vítězství. "Koho zajímá tento boj? Z veřejnosti nikoho. Pokud by TOP5 mělo konstantní podmínky, tak by spolu bojovali a bylo by to skvělé."
"Tento souboj byl v pátek večer [ve Finsku] pryč. To je absolutně špatně, že vyhrajete rally, dostanete se do TOP5 a na další soutěži už nemáte žádnou šanci. Podívejte se, jak těsný byl souboj o poslední místo na bedně. Nebylo by lepší, kdyby to byl souboj o vítězství?" A kam tedy Kris Meeke podle názoru Capita výsledkově patří? "To v příštím roce uvidíte."
Jasno v debatě ohledně startovního pořadí by mělo být po setkání WRC Komise, které je v plánu ke konci srpna v Ženevě. Možné změny by mohly být odsouhlaseny na jednání Světové rady motorsportu v Paříži 28. září. Do té doby zřejmě nebudou debaty o startovním pořadí tak hlasité, protože tři nadcházející soutěže (Německo, Čína a Francie) se jednou na asfaltu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.