Jost Capito, šéf VW Motorsport, opět přichází s kritikou startovního pořadí v MS v rally. Dle jeho názoru Kris Meeke získal svoje vítězství ve Finsku pouze kvůli tomuto pravidlu.
Týmový šéf Volkswagenu je toho názoru, že vítězství Krise Meekea ve Finsku nemá žádnou cenu a že by se z něj jezdec neměl ani moc těšit. Capito svými komentáři samozřejmě opět naráží na pravidlo startovního pořadí, jehož je dlouhodobě jedním z nejsilnějších odpůrců. Není se čemu divit, díky tomuto pořadí jeho svěřenec, Sébastien Ogier, musí během prvních dvou dní jednotlivých soutěží startovat jako první.
Capito už v minulosti řekl, že vítězství Meekea v Portugalsku snižuje hodnotu šampionátu. Před Finskem pak šéf VW Motorsport prorokoval, že Meeke skoro jistě vyhraje, protože na trať bude vyrážet až jako osmý (díky letošnímu částečnému programu Meeke nestartoval na všech soutěžích). "Kris s tímto vítězstvím nemůže být spokojen," říká Jost Capito.
"Pokud je to předvídatelné a neudělá žádnou chybu, tak jakou hodnotu pak má toto vítězství? To je důvod, proč byl tak dotčený, když jsem řekl, že nikdo jiný nemá šanci na vítězství. Snižuje to hodnotu - to je fakt. Kris mohl ve Finsku jen prohrát. Pokud by nevyhrál a byl jen druhý, pak by byl kompletně za idiota," pokračuje překvapivě zostra Jost.
Capito, který ale Volkswagen brzy opustí, aby zamířil do McLarenu, kde jej čeká nová výzva v podobě F1, je přesvědčen o tom, že nikdo z TOP5 průběžného pořadí MS nemá na šotolinových soutěžích aktuálně šanci na vítězství. "Koho zajímá tento boj? Z veřejnosti nikoho. Pokud by TOP5 mělo konstantní podmínky, tak by spolu bojovali a bylo by to skvělé."
"Tento souboj byl v pátek večer [ve Finsku] pryč. To je absolutně špatně, že vyhrajete rally, dostanete se do TOP5 a na další soutěži už nemáte žádnou šanci. Podívejte se, jak těsný byl souboj o poslední místo na bedně. Nebylo by lepší, kdyby to byl souboj o vítězství?" A kam tedy Kris Meeke podle názoru Capita výsledkově patří? "To v příštím roce uvidíte."
Jasno v debatě ohledně startovního pořadí by mělo být po setkání WRC Komise, které je v plánu ke konci srpna v Ženevě. Možné změny by mohly být odsouhlaseny na jednání Světové rady motorsportu v Paříži 28. září. Do té doby zřejmě nebudou debaty o startovním pořadí tak hlasité, protože tři nadcházející soutěže (Německo, Čína a Francie) se jednou na asfaltu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?