Také ve Finsku se u Volkswagenu hodně mluvilo o startovním pořadí do jednotlivých etap. Od Citroënu ale Němcům přišla zpráva, podle které by měli u VW konečně respektovat pravidla.
Také před soutěží ve Finsku si na aktuální pravidla WRC stěžoval jak šéf VW Motorsport, Jost Capito, tak i Sébastien Ogier. Dle nich musí vedoucí jezdec průběžné klasifikace vyrážet jako první na všechny zkoušky prvního i druhého dne soutěží. Na druhou stranu musíme přiznat, že právě Francouz je tímto pravidlem na šotolinových soutěžích opravdu znevýhodněn.
"Volkswagen by měl konečně toto pravidlo akceptovat a přestat s neustálými diskusemi. Není to dobré pro sport a možná to moc nepodporuje ani jejich image. Jistě, aktuální řešení není zrovna nejlepší, ale s tím musíme všichni žít," říká Yves Matton, šéf továrního týmu Citroën.
Belgičan přidává příklad ze světa cestovních vozů: "Zde musí nejlepších 10 také startovat opačně, než jak se kvalifikovali - to znamená, že ten nejrychlejší startuje jako 10. Také jsme s tím nebyli spokojeni, ale taková byla pravidla, kterých jsme se drželi."
Následující soutěží je Německá rally, kde bude mít první jezdec naopak výhodu. Na asfaltu má totiž prakticky pouze první jezdec čistou trať, po Německu navíc následuje Čína, tedy opět asfalt. "Moje role čističe trati je konečně u konce. Půl roku jsem to musel dělat. Mentálně je velmi namáhavé, když neustále musíte bojovat s těmi nejhoršími podmínkami," okomentoval příchod asfaltů Sébastien Ogier.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?