Také ve Finsku se u Volkswagenu hodně mluvilo o startovním pořadí do jednotlivých etap. Od Citroënu ale Němcům přišla zpráva, podle které by měli u VW konečně respektovat pravidla.
Také před soutěží ve Finsku si na aktuální pravidla WRC stěžoval jak šéf VW Motorsport, Jost Capito, tak i Sébastien Ogier. Dle nich musí vedoucí jezdec průběžné klasifikace vyrážet jako první na všechny zkoušky prvního i druhého dne soutěží. Na druhou stranu musíme přiznat, že právě Francouz je tímto pravidlem na šotolinových soutěžích opravdu znevýhodněn.
"Volkswagen by měl konečně toto pravidlo akceptovat a přestat s neustálými diskusemi. Není to dobré pro sport a možná to moc nepodporuje ani jejich image. Jistě, aktuální řešení není zrovna nejlepší, ale s tím musíme všichni žít," říká Yves Matton, šéf továrního týmu Citroën.
Belgičan přidává příklad ze světa cestovních vozů: "Zde musí nejlepších 10 také startovat opačně, než jak se kvalifikovali - to znamená, že ten nejrychlejší startuje jako 10. Také jsme s tím nebyli spokojeni, ale taková byla pravidla, kterých jsme se drželi."
Následující soutěží je Německá rally, kde bude mít první jezdec naopak výhodu. Na asfaltu má totiž prakticky pouze první jezdec čistou trať, po Německu navíc následuje Čína, tedy opět asfalt. "Moje role čističe trati je konečně u konce. Půl roku jsem to musel dělat. Mentálně je velmi namáhavé, když neustále musíte bojovat s těmi nejhoršími podmínkami," okomentoval příchod asfaltů Sébastien Ogier.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.