Také ve Finsku se u Volkswagenu hodně mluvilo o startovním pořadí do jednotlivých etap. Od Citroënu ale Němcům přišla zpráva, podle které by měli u VW konečně respektovat pravidla.
Také před soutěží ve Finsku si na aktuální pravidla WRC stěžoval jak šéf VW Motorsport, Jost Capito, tak i Sébastien Ogier. Dle nich musí vedoucí jezdec průběžné klasifikace vyrážet jako první na všechny zkoušky prvního i druhého dne soutěží. Na druhou stranu musíme přiznat, že právě Francouz je tímto pravidlem na šotolinových soutěžích opravdu znevýhodněn.
"Volkswagen by měl konečně toto pravidlo akceptovat a přestat s neustálými diskusemi. Není to dobré pro sport a možná to moc nepodporuje ani jejich image. Jistě, aktuální řešení není zrovna nejlepší, ale s tím musíme všichni žít," říká Yves Matton, šéf továrního týmu Citroën.
Belgičan přidává příklad ze světa cestovních vozů: "Zde musí nejlepších 10 také startovat opačně, než jak se kvalifikovali - to znamená, že ten nejrychlejší startuje jako 10. Také jsme s tím nebyli spokojeni, ale taková byla pravidla, kterých jsme se drželi."
Následující soutěží je Německá rally, kde bude mít první jezdec naopak výhodu. Na asfaltu má totiž prakticky pouze první jezdec čistou trať, po Německu navíc následuje Čína, tedy opět asfalt. "Moje role čističe trati je konečně u konce. Půl roku jsem to musel dělat. Mentálně je velmi namáhavé, když neustále musíte bojovat s těmi nejhoršími podmínkami," okomentoval příchod asfaltů Sébastien Ogier.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?