Podle Josta Capita byl Kris Meeke prakticky již před startem jistým vítězem soutěže ve Finsku. Meeke mu však opáčil s tím, že je to "blbost" a startovní pozice ve Finsku není takovou výhodou jako jinde.
Jost Capito, šéf Volkswagen Motorsportu, si myslí, že si Kris Meeke jistě dojede pro vítězství ve Finské rally: "Je to celkém jasné - když Kris Meeke neudělá žádnou velkou chybu, tak vyhraje ve Finsku. O tom nepochybuji, nikdo jiný nebude mít šanci." Díky neuplnému programu Citroënu v letošním roce je Meeke až na 9. místě mezi jezdci, v nepřítomnosti zraněného Sorda pojede jako 8. na trati.
Sébastien Ogier naproti tomu sice suverénně vede tabulku jezdců, avšak letos ještě nevyhrál šotolinovou rally. To se, podle Josta, nezmění ani ve Finsku: "Není to pro Ogiera jenom těžké bojovat o vítězství. Aktuálně je to pro něj nemožné."
Kris Meeke této předpovědi naopak vůbec nevěří. Pokud by vyhrál, stal by se prvním Britem, který vyhrál "Finskou Grand Prix". "Je to 'blbost'. Finsko se nepodobá Portugalsku, Sardinii nebo Polsku. I když by tento víkend bylo sucho, tak by bylo jenom pár míst, kde by to bylo obtížné [jet první na trati]. Před soutěží pršelo. Startovat jako první nebude tento víkend nevýhodou. Naopak, mohlo by to být dokonce výhodou."
"Je to milé, že Jost něco takového řekl, ale měli bychom to vnímat jako psychologickou hru. Možná mě chce trošku vyprovokovat," říká Meeke, který do Citroënu DS3 WRC usedá poprvé od květnové Rally Portugal. "Ve Finsku budu muset opravdu zabrat, abych byl nejrychlejší.
Ale o to mi v této soutěži až tolik nejde. O to jsem se snažil v předchozích letech. Tehdy jsem musel zajíždět nejrychlejší časy, abych si zajistil dlouhodobou smlouvu. Nepochopte mne špatně, budu se o to snažit, protože Finsko miluji. Je to fantastické místo na soutěžení s rally vozem. Ale už nemusím nic dokazovat."
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.