Capito nevěří jezdcům Volkswagenu na vítězství ve Finsku, podle Meekea je to 'blbost'

Jost Capito
Jost Capito, foto: FIA
iM2 29. července 2016 09:03
Sdílej:

Podle Josta Capita byl Kris Meeke prakticky již před startem jistým vítězem soutěže ve Finsku. Meeke mu však opáčil s tím, že je to "blbost" a startovní pozice ve Finsku není takovou výhodou jako jinde.

Jost Capito, šéf Volkswagen Motorsportu, si myslí, že si Kris Meeke jistě dojede pro vítězství ve Finské rally: "Je to celkém jasné - když Kris Meeke neudělá žádnou velkou chybu, tak vyhraje ve Finsku. O tom nepochybuji, nikdo jiný nebude mít šanci." Díky neuplnému programu Citroënu v letošním roce je Meeke až na 9. místě mezi jezdci, v nepřítomnosti zraněného Sorda pojede jako 8. na trati.

Sébastien Ogier naproti tomu sice suverénně vede tabulku jezdců, avšak letos ještě nevyhrál šotolinovou rally. To se, podle Josta, nezmění ani ve Finsku: "Není to pro Ogiera jenom těžké bojovat o vítězství. Aktuálně je to pro něj nemožné."

Kris Meeke této předpovědi naopak vůbec nevěří. Pokud by vyhrál, stal by se prvním Britem, který vyhrál "Finskou Grand Prix". "Je to 'blbost'. Finsko se nepodobá Portugalsku, Sardinii nebo Polsku. I když by tento víkend bylo sucho, tak by bylo jenom pár míst, kde by to bylo obtížné [jet první na trati]. Před soutěží pršelo. Startovat jako první nebude tento víkend nevýhodou. Naopak, mohlo by to být dokonce výhodou."

"Je to milé, že Jost něco takového řekl, ale měli bychom to vnímat jako psychologickou hru. Možná mě chce trošku vyprovokovat," říká Meeke, který do Citroënu DS3 WRC usedá poprvé od květnové Rally Portugal. "Ve Finsku budu muset opravdu zabrat, abych byl nejrychlejší.

Ale o to mi v této soutěži až tolik nejde. O to jsem se snažil v předchozích letech. Tehdy jsem musel zajíždět nejrychlejší časy, abych si zajistil dlouhodobou smlouvu. Nepochopte mne špatně, budu se o to snažit, protože Finsko miluji. Je to fantastické místo na soutěžení s rally vozem. Ale už nemusím nic dokazovat."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.