Podle Josta Capita byl Kris Meeke prakticky již před startem jistým vítězem soutěže ve Finsku. Meeke mu však opáčil s tím, že je to "blbost" a startovní pozice ve Finsku není takovou výhodou jako jinde.
Jost Capito, šéf Volkswagen Motorsportu, si myslí, že si Kris Meeke jistě dojede pro vítězství ve Finské rally: "Je to celkém jasné - když Kris Meeke neudělá žádnou velkou chybu, tak vyhraje ve Finsku. O tom nepochybuji, nikdo jiný nebude mít šanci." Díky neuplnému programu Citroënu v letošním roce je Meeke až na 9. místě mezi jezdci, v nepřítomnosti zraněného Sorda pojede jako 8. na trati.
Sébastien Ogier naproti tomu sice suverénně vede tabulku jezdců, avšak letos ještě nevyhrál šotolinovou rally. To se, podle Josta, nezmění ani ve Finsku: "Není to pro Ogiera jenom těžké bojovat o vítězství. Aktuálně je to pro něj nemožné."
Kris Meeke této předpovědi naopak vůbec nevěří. Pokud by vyhrál, stal by se prvním Britem, který vyhrál "Finskou Grand Prix". "Je to 'blbost'. Finsko se nepodobá Portugalsku, Sardinii nebo Polsku. I když by tento víkend bylo sucho, tak by bylo jenom pár míst, kde by to bylo obtížné [jet první na trati]. Před soutěží pršelo. Startovat jako první nebude tento víkend nevýhodou. Naopak, mohlo by to být dokonce výhodou."
"Je to milé, že Jost něco takového řekl, ale měli bychom to vnímat jako psychologickou hru. Možná mě chce trošku vyprovokovat," říká Meeke, který do Citroënu DS3 WRC usedá poprvé od květnové Rally Portugal. "Ve Finsku budu muset opravdu zabrat, abych byl nejrychlejší.
Ale o to mi v této soutěži až tolik nejde. O to jsem se snažil v předchozích letech. Tehdy jsem musel zajíždět nejrychlejší časy, abych si zajistil dlouhodobou smlouvu. Nepochopte mne špatně, budu se o to snažit, protože Finsko miluji. Je to fantastické místo na soutěžení s rally vozem. Ale už nemusím nic dokazovat."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?