Sébastien Ogier velmi často vyjadřuje svoji nespokojenost se startovním pořadím, které jej znevýhodňuje, podle jeho názoru, ve srovnání s jinými jezdci. Za Ogiera už se postavili například Röhrl nebo Loeb, jenže najdou se i jezdci, kteří mají jiný názor...
Pokud jde o startovní pořadí, tak mají Sébastien Ogier a Hayden Paddon odlišný názor. Zatímco podle mistra světa jde o jednoznačnou nevýhodu, Novozélanďan to tak jasně nevidí: "Podle mě se o tom až moc namluvilo. Jenom proto, že si jedna osoba pořád stěžuje, tak se o tom letos tolik mluví."
Ke slovní výměně mezi oběma jezdci již došlo několikrát během roku. Tovární pilot Hyundai připomněl jezdci Volkswagenu, že ve druhé polovině roku může z jeho startovní pozice plynout také výhoda. "Na posledních šotolinových soutěžích měl možná trošku smůlu, protože bylo sucho.
Ale to je na našem sportu krásné. Kdyby ale bylo mokro, měl by dost podstatnou výhodu. Situace se může dost rychle změnit," poznamenává Hayden Paddon. Navíc se situace na asfaltových soutěžích může rychle změnit: "Před námi jsou asfaltové soutěže, na těch je lepší startovat jako první. Najednou bude mít zase výhodu."
Letos může startovní pozice hrát větší roli než v minulosti, protože jezdci VW musí čelit větší konkurenci v podobě Hyundai. "Změnilo se to, protože náš tým je letos více konkurenceschopný. Dříve zdolávali [Volkswagen] konkurenci, i když jeli jako první na trati. Teď je startovní pořadí rozhodujícím faktorem."
"Dokážete pochopit jeho frustraci z čištění trati, ale taková jsou v šampionátu pravidla. Pokud by si chtěl vyměnit svoje místo se mnou, tak bych byl šťastný, protože by to ukazovalo, že vedu šampionát. Pravidla je ale třeba změnit, je potřeba vrátit prvek sportu do WRC. Na Novém Zélandu startujete podle pořadí v šampionátu jenom první den, pak už se jede podle pořadí v soutěži.
I když ztratíte nějaký čas první den, stále máte dost prostoru jej získat zpět. Rozumím frustraci Ogiera, ale nejezdíme okruhy [kde jsou podmínky pro všechny stejné] ale rally. To je krása našeho sportu a měli bychom to pochopit."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?