Paddon nerozumí Ogierovi: Díky startovnímu pořadí bude mít také výhodu

Ogier a Paddon
Ogier a Paddon, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 27. července 2016 22:46
Sdílej:

Sébastien Ogier velmi často vyjadřuje svoji nespokojenost se startovním pořadím, které jej znevýhodňuje, podle jeho názoru, ve srovnání s jinými jezdci. Za Ogiera už se postavili například Röhrl nebo Loeb, jenže najdou se i jezdci, kteří mají jiný názor...

Pokud jde o startovní pořadí, tak mají Sébastien Ogier a Hayden Paddon odlišný názor. Zatímco podle mistra světa jde o jednoznačnou nevýhodu, Novozélanďan to tak jasně nevidí: "Podle mě se o tom až moc namluvilo. Jenom proto, že si jedna osoba pořád stěžuje, tak se o tom letos tolik mluví." 

Ke slovní výměně mezi oběma jezdci již došlo několikrát během roku. Tovární pilot Hyundai připomněl jezdci Volkswagenu, že ve druhé polovině roku může z jeho startovní pozice plynout také výhoda. "Na posledních šotolinových soutěžích měl možná trošku smůlu, protože bylo sucho.

Ale to je na našem sportu krásné. Kdyby ale bylo mokro, měl by dost podstatnou výhodu. Situace se může dost rychle změnit," poznamenává Hayden Paddon. Navíc se situace na asfaltových soutěžích může rychle  změnit: "Před námi jsou asfaltové soutěže, na těch je lepší startovat jako první. Najednou bude mít zase výhodu."

Letos může startovní pozice hrát větší roli než v minulosti, protože jezdci VW musí čelit větší konkurenci v podobě Hyundai. "Změnilo se to, protože náš tým je letos více konkurenceschopný. Dříve zdolávali [Volkswagen] konkurenci, i když jeli jako první na trati. Teď je startovní pořadí rozhodujícím faktorem."

"Dokážete pochopit jeho frustraci z čištění trati, ale taková jsou v šampionátu pravidla. Pokud by si chtěl vyměnit svoje místo se mnou, tak bych byl šťastný, protože by to ukazovalo, že vedu šampionát. Pravidla je ale třeba změnit, je potřeba vrátit prvek sportu do WRC. Na Novém Zélandu startujete podle pořadí v šampionátu jenom první den, pak už se jede podle pořadí v soutěži.

I když ztratíte nějaký čas první den, stále máte dost prostoru jej získat zpět. Rozumím frustraci Ogiera, ale nejezdíme okruhy [kde jsou podmínky pro všechny stejné] ale rally. To je krása našeho sportu a měli bychom to pochopit."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?