Paddon nerozumí Ogierovi: Díky startovnímu pořadí bude mít také výhodu

Ogier a Paddon
Ogier a Paddon, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 27. července 2016 22:46
Sdílej:

Sébastien Ogier velmi často vyjadřuje svoji nespokojenost se startovním pořadím, které jej znevýhodňuje, podle jeho názoru, ve srovnání s jinými jezdci. Za Ogiera už se postavili například Röhrl nebo Loeb, jenže najdou se i jezdci, kteří mají jiný názor...

Pokud jde o startovní pořadí, tak mají Sébastien Ogier a Hayden Paddon odlišný názor. Zatímco podle mistra světa jde o jednoznačnou nevýhodu, Novozélanďan to tak jasně nevidí: "Podle mě se o tom až moc namluvilo. Jenom proto, že si jedna osoba pořád stěžuje, tak se o tom letos tolik mluví." 

Ke slovní výměně mezi oběma jezdci již došlo několikrát během roku. Tovární pilot Hyundai připomněl jezdci Volkswagenu, že ve druhé polovině roku může z jeho startovní pozice plynout také výhoda. "Na posledních šotolinových soutěžích měl možná trošku smůlu, protože bylo sucho.

Ale to je na našem sportu krásné. Kdyby ale bylo mokro, měl by dost podstatnou výhodu. Situace se může dost rychle změnit," poznamenává Hayden Paddon. Navíc se situace na asfaltových soutěžích může rychle  změnit: "Před námi jsou asfaltové soutěže, na těch je lepší startovat jako první. Najednou bude mít zase výhodu."

Letos může startovní pozice hrát větší roli než v minulosti, protože jezdci VW musí čelit větší konkurenci v podobě Hyundai. "Změnilo se to, protože náš tým je letos více konkurenceschopný. Dříve zdolávali [Volkswagen] konkurenci, i když jeli jako první na trati. Teď je startovní pořadí rozhodujícím faktorem."

"Dokážete pochopit jeho frustraci z čištění trati, ale taková jsou v šampionátu pravidla. Pokud by si chtěl vyměnit svoje místo se mnou, tak bych byl šťastný, protože by to ukazovalo, že vedu šampionát. Pravidla je ale třeba změnit, je potřeba vrátit prvek sportu do WRC. Na Novém Zélandu startujete podle pořadí v šampionátu jenom první den, pak už se jede podle pořadí v soutěži.

I když ztratíte nějaký čas první den, stále máte dost prostoru jej získat zpět. Rozumím frustraci Ogiera, ale nejezdíme okruhy [kde jsou podmínky pro všechny stejné] ale rally. To je krása našeho sportu a měli bychom to pochopit."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.