Príliš krátka Rallye Tatry Igora Drotára

Rally Tatry (SVK)
Rally Tatry (SVK), foto: Szabosi, Tibor
Martin Trenkler 27. července 2016 17:54
Sdílej:

Chvíľu funguje všetko podľa predstáv, inokedy vás realita vyhodí z pretekárskej sedačky predčasne. Igor Drotár pravidelne víťazí na slovenských, ale aj poľských národných majstrovstvách pretekov automobilov do vrchu. MSR v rally je však poslednú dobu iný príbeh... Po problémoch na Rally Hustopeče neobišli prešovskú posádku trápenia aj na víkendovej Rallye Tatry.

Niektoré poruchy prichádzajú neohlásene. Môžete sa pripravovať, testovať, mať dobrý pocit, no vypadnutie možno čaká hneď za rohom. Posádka Igor Drotár/Róbert Müller a ich Škoda Fabia WRC sa porúčali už po druhej rýchlostnej skúške. Príčinou bola porucha na turbe.

Igor Drotár: "Dobre a poctivo sme sa s Robom pripravili a rovnako mechanici pracovali tak, aby všetko bolo pripravené čo najlepšie. Auto fungovalo dobre už v shakedowne a s pozitívnym pocitom sme sa vybrali do prvej nočnej mestskej skúšky. Žiaľ, už tam sa vyskytli prvé problémy, keď nám prestala fungovať ručná brzda. Na trati plnej "vracákov" trebalo cúvať a stratili sme dosť času. Boli sme z toho veľmi sklamaní. Napriek tomu deviaty absolútny čas nebol taký zlý. V sobotu ráno sme odštartovali dobre naladení, v dobrom tempe a Robo čítal naozaj bezchybne. Asi 5 km pred cieľom auto náhle stratilo výkon a vydávalo pazvuky. Pomaly sme prešli cieľom kde sme zistili, že nám prasklo turbo. Ďalšiu skúšku by sme absolvovali len ťažko, takže sme auto odstavili v servise. Usporiadatelia sa snažili spraviť dobrú súťaž, no niekedy menej býva viac: problémy s retardérmi nemali konca-kraja. Nezískali sme teraz žiaden bod, no na konci sezóny sa škrtajú dva najhoršie výsledky. Takže dúfam, že sme si spolu s Hustopečami to zlé už vybrali. Teraz nás čaká Jankov Vŕšok a o dva týždne neskôr Rally Lubeník, na ktorý sa veľmi teším."

Preteky do vrchu sa tento víkend usídlia v obci Uhrovec, kde sa okrem slovenských majstrovstiev pôjde aj poľský šampionát. Igor Drotár zabojuje o čo najlepšie výsledky v oboch seriáloch.

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.