V Řecku se poslední tři roky jelo pouze ERC, teď se ale nechali řečtí organizátoři slyšet, že by se příští rok chtěli vrátit do WRC.
Za koncem Řecka ve WRC stály finanční potíže místních organizátorů. Jenže pro letošek změnila řecká rally své sídlo (odchod z Loutraki) a region Lamia by byl ochoten místní soutěž podpořit více tak, aby se dostal zpět do WRC.
"Řecká automobilová federace společně s podporou regionu Lamia, který má teď na starosti organizaci závodu Rally Acropolis, doručili FIA přihlášku řecké soutěže do MS v roce 2017.
Dle navrhovaného programu by soutěž měla 4 dny. Harmonogram nově zahrnuje zkoušky v centrálním Řecku a centrum soutěže by bylo situováno okolo Atén. Servis by mohl být na olympijském stadionu nebo by zde mohla být, jako před 10 lety, divácká speciálka.
Změny v tecnických pravidlech, které do MS 2017 přinášejí nové kvalitní vozy, a angažování dvou dalších značek (Citroën Racing a Toyota Gazoo Racing) by této instituci měly dát nový život. Není náhodou, že se dle různých zvěstí o návrat do šampionátu uchází až deset zemí, FIA by měla rozhodnout před koncem října," stojí v pondělním oznámení pořadatelů Řecké rally.
Problém tak vzniká s počtem soutěží, protože už letos je v kalendáři 14 soutěží, což nelibě nesly i některé tovární týmy, natožpak soukromníci. Je tedy dost nepravděpodobné, že by se příští rok jelo 15 podniků. Jedinou možností je, že by se vyškrtla některá ze současných soutěží (spekuluje se o Polsku nebo Sardinii, Italská rally se ale dle jiných zvěstí má přesunout z ostrova na pevninu, ale v Itálii by se mělo jet i nadále).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.