V Řecku se poslední tři roky jelo pouze ERC, teď se ale nechali řečtí organizátoři slyšet, že by se příští rok chtěli vrátit do WRC.
Za koncem Řecka ve WRC stály finanční potíže místních organizátorů. Jenže pro letošek změnila řecká rally své sídlo (odchod z Loutraki) a region Lamia by byl ochoten místní soutěž podpořit více tak, aby se dostal zpět do WRC.
"Řecká automobilová federace společně s podporou regionu Lamia, který má teď na starosti organizaci závodu Rally Acropolis, doručili FIA přihlášku řecké soutěže do MS v roce 2017.
Dle navrhovaného programu by soutěž měla 4 dny. Harmonogram nově zahrnuje zkoušky v centrálním Řecku a centrum soutěže by bylo situováno okolo Atén. Servis by mohl být na olympijském stadionu nebo by zde mohla být, jako před 10 lety, divácká speciálka.
Změny v tecnických pravidlech, které do MS 2017 přinášejí nové kvalitní vozy, a angažování dvou dalších značek (Citroën Racing a Toyota Gazoo Racing) by této instituci měly dát nový život. Není náhodou, že se dle různých zvěstí o návrat do šampionátu uchází až deset zemí, FIA by měla rozhodnout před koncem října," stojí v pondělním oznámení pořadatelů Řecké rally.
Problém tak vzniká s počtem soutěží, protože už letos je v kalendáři 14 soutěží, což nelibě nesly i některé tovární týmy, natožpak soukromníci. Je tedy dost nepravděpodobné, že by se příští rok jelo 15 podniků. Jedinou možností je, že by se vyškrtla některá ze současných soutěží (spekuluje se o Polsku nebo Sardinii, Italská rally se ale dle jiných zvěstí má přesunout z ostrova na pevninu, ale v Itálii by se mělo jet i nadále).
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?