V Řecku se poslední tři roky jelo pouze ERC, teď se ale nechali řečtí organizátoři slyšet, že by se příští rok chtěli vrátit do WRC.
Za koncem Řecka ve WRC stály finanční potíže místních organizátorů. Jenže pro letošek změnila řecká rally své sídlo (odchod z Loutraki) a region Lamia by byl ochoten místní soutěž podpořit více tak, aby se dostal zpět do WRC.
"Řecká automobilová federace společně s podporou regionu Lamia, který má teď na starosti organizaci závodu Rally Acropolis, doručili FIA přihlášku řecké soutěže do MS v roce 2017.
Dle navrhovaného programu by soutěž měla 4 dny. Harmonogram nově zahrnuje zkoušky v centrálním Řecku a centrum soutěže by bylo situováno okolo Atén. Servis by mohl být na olympijském stadionu nebo by zde mohla být, jako před 10 lety, divácká speciálka.
Změny v tecnických pravidlech, které do MS 2017 přinášejí nové kvalitní vozy, a angažování dvou dalších značek (Citroën Racing a Toyota Gazoo Racing) by této instituci měly dát nový život. Není náhodou, že se dle různých zvěstí o návrat do šampionátu uchází až deset zemí, FIA by měla rozhodnout před koncem října," stojí v pondělním oznámení pořadatelů Řecké rally.
Problém tak vzniká s počtem soutěží, protože už letos je v kalendáři 14 soutěží, což nelibě nesly i některé tovární týmy, natožpak soukromníci. Je tedy dost nepravděpodobné, že by se příští rok jelo 15 podniků. Jedinou možností je, že by se vyškrtla některá ze současných soutěží (spekuluje se o Polsku nebo Sardinii, Italská rally se ale dle jiných zvěstí má přesunout z ostrova na pevninu, ale v Itálii by se mělo jet i nadále).
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?