Přestupový kolotoč ve WRC - kdo kam zamíří?

Suninen je velmi horkým zbožím na trhu s jezdci - zájem má Toyota i Citroën
Suninen je velmi horkým zbožím na trhu s jezdci - zájem má Toyota i Citroën, foto: HaJ, RallyZone.cz
iM2 17. července 2016 20:45
Sdílej:

Za půl roku vstupuje WRC do nové éry - v ní budou auta lehčí a výkonnější. U většiny týmů však zatím není jisté, kdo s novými vozy bude značku reprezentovat.

Na začátek můžeme připomenout, že zatímco Volkswagen a Hyundai počítají s třemi vozy i v příští sezoně, Citroën pojede pouze s dvěma auty. Toyota by chtěla nasadit také tři vozy s tím, že je možné, že třetí auto přidá až v průběhu roku. U M-Sportu lze jen těžko odhadovat - nicméně za určitých okolností je zde možnost startu až čtyř nových Fiest RS WRC.

Plán Toyoty začít se dvěma auty oznámil v rozhovoru pro 'Yle' Tommi Mäkinen. V průběhu roku však Japonci počítají se třetím autem. Čtyřnásobný mistr světa měl nabídnout jednu sedačku v tovární Toyotě Mikko Hirvonenovi, Fin však měl nabídku odmítnout. Hirvonen, který měl o víkendu svatbu, se totiž chce soustředit na rozvoj kariéry v dálkových soutěžích u značky Mini. I tak by se ale bývalý tovární jezdec Fordu, Citroënu a Subaru měl účastnit vývoje Yarisu WRC.

Další šancí byl pro Mäkinena Jari-Matti Latvala, jenže Fin údajně podepsal v rámci Rally Sardinia prodloužení smlouvy s Volkswagenem i na rok 2017 s opcí na další dva roky. Tommi má k dipozici Juhu Hänninena, dále zvažuje mladíky - Esapekku Lappiho a (nebo) Teemu Suninena. Suninenův manažer je však také v pokročilejší fázi jednání s Citroënem.

U Hyundai mělo dojít k prodloužení smlouvy s Danim Sordem o další dva roky. Podle francouzského 'Autohebdo Sport' se měl Španěl s korejským týmem domluvit v rámci Rally Poland. Už dříve bylo oznámeno, že u týmu Hyundai setrvá také Hayden Paddon.

Velkou neznámou je Thierry Neuville - ten může zůstat u Hyundai, avšak zájem má také Citroën nebo M-Sport. Dalším jezdcem na trhu je Elfyn Evans. O Welšana už projevil zájem DMACK. Samotný jezdec se však nechal slyšet, že se nespokojí s další sezonou ve voze R5, ale chce zpět do WRC. V rozhovoru pro 'Motorsportmonday' prohlásil, že má i jiné možnosti mimo M-Sport.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.