Za půl roku vstupuje WRC do nové éry - v ní budou auta lehčí a výkonnější. U většiny týmů však zatím není jisté, kdo s novými vozy bude značku reprezentovat.
Na začátek můžeme připomenout, že zatímco Volkswagen a Hyundai počítají s třemi vozy i v příští sezoně, Citroën pojede pouze s dvěma auty. Toyota by chtěla nasadit také tři vozy s tím, že je možné, že třetí auto přidá až v průběhu roku. U M-Sportu lze jen těžko odhadovat - nicméně za určitých okolností je zde možnost startu až čtyř nových Fiest RS WRC.
Plán Toyoty začít se dvěma auty oznámil v rozhovoru pro 'Yle' Tommi Mäkinen. V průběhu roku však Japonci počítají se třetím autem. Čtyřnásobný mistr světa měl nabídnout jednu sedačku v tovární Toyotě Mikko Hirvonenovi, Fin však měl nabídku odmítnout. Hirvonen, který měl o víkendu svatbu, se totiž chce soustředit na rozvoj kariéry v dálkových soutěžích u značky Mini. I tak by se ale bývalý tovární jezdec Fordu, Citroënu a Subaru měl účastnit vývoje Yarisu WRC.
Další šancí byl pro Mäkinena Jari-Matti Latvala, jenže Fin údajně podepsal v rámci Rally Sardinia prodloužení smlouvy s Volkswagenem i na rok 2017 s opcí na další dva roky. Tommi má k dipozici Juhu Hänninena, dále zvažuje mladíky - Esapekku Lappiho a (nebo) Teemu Suninena. Suninenův manažer je však také v pokročilejší fázi jednání s Citroënem.
U Hyundai mělo dojít k prodloužení smlouvy s Danim Sordem o další dva roky. Podle francouzského 'Autohebdo Sport' se měl Španěl s korejským týmem domluvit v rámci Rally Poland. Už dříve bylo oznámeno, že u týmu Hyundai setrvá také Hayden Paddon.
Velkou neznámou je Thierry Neuville - ten může zůstat u Hyundai, avšak zájem má také Citroën nebo M-Sport. Dalším jezdcem na trhu je Elfyn Evans. O Welšana už projevil zájem DMACK. Samotný jezdec se však nechal slyšet, že se nespokojí s další sezonou ve voze R5, ale chce zpět do WRC. V rozhovoru pro 'Motorsportmonday' prohlásil, že má i jiné možnosti mimo M-Sport.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.