Za půl roku vstupuje WRC do nové éry - v ní budou auta lehčí a výkonnější. U většiny týmů však zatím není jisté, kdo s novými vozy bude značku reprezentovat.
Na začátek můžeme připomenout, že zatímco Volkswagen a Hyundai počítají s třemi vozy i v příští sezoně, Citroën pojede pouze s dvěma auty. Toyota by chtěla nasadit také tři vozy s tím, že je možné, že třetí auto přidá až v průběhu roku. U M-Sportu lze jen těžko odhadovat - nicméně za určitých okolností je zde možnost startu až čtyř nových Fiest RS WRC.
Plán Toyoty začít se dvěma auty oznámil v rozhovoru pro 'Yle' Tommi Mäkinen. V průběhu roku však Japonci počítají se třetím autem. Čtyřnásobný mistr světa měl nabídnout jednu sedačku v tovární Toyotě Mikko Hirvonenovi, Fin však měl nabídku odmítnout. Hirvonen, který měl o víkendu svatbu, se totiž chce soustředit na rozvoj kariéry v dálkových soutěžích u značky Mini. I tak by se ale bývalý tovární jezdec Fordu, Citroënu a Subaru měl účastnit vývoje Yarisu WRC.
Další šancí byl pro Mäkinena Jari-Matti Latvala, jenže Fin údajně podepsal v rámci Rally Sardinia prodloužení smlouvy s Volkswagenem i na rok 2017 s opcí na další dva roky. Tommi má k dipozici Juhu Hänninena, dále zvažuje mladíky - Esapekku Lappiho a (nebo) Teemu Suninena. Suninenův manažer je však také v pokročilejší fázi jednání s Citroënem.
U Hyundai mělo dojít k prodloužení smlouvy s Danim Sordem o další dva roky. Podle francouzského 'Autohebdo Sport' se měl Španěl s korejským týmem domluvit v rámci Rally Poland. Už dříve bylo oznámeno, že u týmu Hyundai setrvá také Hayden Paddon.
Velkou neznámou je Thierry Neuville - ten může zůstat u Hyundai, avšak zájem má také Citroën nebo M-Sport. Dalším jezdcem na trhu je Elfyn Evans. O Welšana už projevil zájem DMACK. Samotný jezdec se však nechal slyšet, že se nespokojí s další sezonou ve voze R5, ale chce zpět do WRC. V rozhovoru pro 'Motorsportmonday' prohlásil, že má i jiné možnosti mimo M-Sport.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.