Sébastien Ogier už pěkně dlouho nevyhrál soutěž MS - konkrétně se naposledy radoval ve Švédsku v únoru. Takto dlouhé období Francouz (samozřejmě pokud nepočítáme rok 2012 kdy jezdil se Škodou Fabia S2000) nezažil od svého vstupu do WRC v letech 2009-2010.
A právě frustrace z pravidla, které jej nutí čistit trať ostatním po dobu prvních dvou dnů soutěže, může způsobit, že se na konci roku předčasně s WRC rozloučí, míní Jost Capito: "Myslím, že může odejít. Měli byste se zeptat spíš jeho, ale z toho, co vím, tak si myslím, že je to možné.
Možná by to [odchod Ogiera] pro některé nebylo tak špatné..." říká Němec pro 'Autosport'. U FIA momentálně vyhodnocují všechny možnosti s tím, že možné je prakticky cokoliv. V úvahu dokonce připadá, že by lídr šampionátu mohl čistit trať po všechny tři dny.
"Nemyslím si, že se to stane. Seb čeká na změnu. Všichni se shodujeme na tom, že současné pravidlo je špatné. Nechci Vám říci, jaký formát bych podporoval já, považuji toto řešení za soukromé. Ale určitě jde o lepší řešení než to, co máme momentálně platné."
I poté, co Ogier přestal vítězit, tak stále vede šampionát. Aktuálně o 51 bodů před Andreasem Mikkelsenem (pro zajímavost, po Švédsku vedl před Mikkelsenem o 23 bodů). Příčinu navyšování Francouzova náskoku můžeme hledat v bodovaných Power Stage - Ogier v nich letos získal již 19 bodů.
O jeho rychlosti, i přes nevýhodu čištění tratě, svědčí také počet vyhraných rychlostních zkoušek. Doposud se odjelo 135 RZ, Ogier z nich vyhrál 35, Latvala 26, Neuville 16, Meeke 13 a Mikkelsen 11. Na druhou stranu, ve druhé polovině roku nás čekají tři asfaltové soutěže (Německo, Čína a Korsika), ve kterých je první pozice spíše výhodou.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?