Sébastien Ogier už pěkně dlouho nevyhrál soutěž MS - konkrétně se naposledy radoval ve Švédsku v únoru. Takto dlouhé období Francouz (samozřejmě pokud nepočítáme rok 2012 kdy jezdil se Škodou Fabia S2000) nezažil od svého vstupu do WRC v letech 2009-2010.
A právě frustrace z pravidla, které jej nutí čistit trať ostatním po dobu prvních dvou dnů soutěže, může způsobit, že se na konci roku předčasně s WRC rozloučí, míní Jost Capito: "Myslím, že může odejít. Měli byste se zeptat spíš jeho, ale z toho, co vím, tak si myslím, že je to možné.
Možná by to [odchod Ogiera] pro některé nebylo tak špatné..." říká Němec pro 'Autosport'. U FIA momentálně vyhodnocují všechny možnosti s tím, že možné je prakticky cokoliv. V úvahu dokonce připadá, že by lídr šampionátu mohl čistit trať po všechny tři dny.
"Nemyslím si, že se to stane. Seb čeká na změnu. Všichni se shodujeme na tom, že současné pravidlo je špatné. Nechci Vám říci, jaký formát bych podporoval já, považuji toto řešení za soukromé. Ale určitě jde o lepší řešení než to, co máme momentálně platné."
I poté, co Ogier přestal vítězit, tak stále vede šampionát. Aktuálně o 51 bodů před Andreasem Mikkelsenem (pro zajímavost, po Švédsku vedl před Mikkelsenem o 23 bodů). Příčinu navyšování Francouzova náskoku můžeme hledat v bodovaných Power Stage - Ogier v nich letos získal již 19 bodů.
O jeho rychlosti, i přes nevýhodu čištění tratě, svědčí také počet vyhraných rychlostních zkoušek. Doposud se odjelo 135 RZ, Ogier z nich vyhrál 35, Latvala 26, Neuville 16, Meeke 13 a Mikkelsen 11. Na druhou stranu, ve druhé polovině roku nás čekají tři asfaltové soutěže (Německo, Čína a Korsika), ve kterých je první pozice spíše výhodou.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?