Poté, co Citroën na nadcházející Rally Finnland přihlásil tři auta, tak vozy Abu Dhabi Total World Rally Teamu na tratích Rally Deutschland vůbec neuvidíme. Přitom se jedná o premiérovou asfaltovou soutěž letošního roku a Citroënu se v Německu v minulosti vždy dařilo.
Tým v tomto období ale nebude určitě zahálet a má v plánu testy nového speciálu C3 WRC. Na další soutěži v Číně bychom jej už měli vidět. Čínská rally je novým podnikem WRC, který se letos pojede mezi 8. a 11. zářím. Zajímavostí ale je, že Čína by měla být pro Citroën letos posledním podnikem a prezentovat by se na něm mělo pouze jedno auto a to bude pilotovat Kris Meeke. Po zbytek sezony by měl tým testovat a soustředit se na vývoj vozu pro rok 2017.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.