Toyota se musí vyrovnat se ztrátou svého technického ředitele, Michaela Zotose. Médiím to oznámil Jarmo Lehtinen, který však hned ubezpečil, že jej v týmu dokáží nahradit.
Dosavadní technický ředitel projektu Toyota Yaris WRC, Michael Zotos, odchází z týmu Toyota Gazoo Racing. Tým neoznámil žádný důvod, proč k jeho odchodu došlo. Zřejmě však nefungovala spolupráce mezi ním a šéfem projektu, Tommim Mäkinenem. Přitom do návratu Toyoty do WRC již zbývá pouze 6 měsíců.
Odchod Zotose potvrdil sportovní ředitel týmu, Jarmo Lehtinen. Bývalý navigátor Mikko Hirvonena však řekl, že šlo o společné rozhodnutí, se kterým souhlasily obě strany. Podle Fina tato událost nebude mít na práci týmu vliv.
"Naší filozofií vždy bylo, abychom měli silné jádro týmu. To se stará o práci technického ředitele. Neexistuje jedna osoba, která by celý projekt vedla. Museli jsme rozdělit oficiální posty a pozici technického ředitele dostal Michael. Jeho odchod tedy není žádné drama.
Není to ale ani nic příjemného, protože jsme s jeho prací byli spokojení. Nemám ale strach o to, že by se všechno neurovnalo," řekl Lehtinen. Zotos se s Mäkinenem znal z dob, kdy spolu spolupracovali u Prodrivu, proto jsou (zřejmě) vzájemné neshody poměrně překvapivé.
Zotos je již třetím člověkem, který už z Toyoty před samotným vyjetím vozu na tratě MS odešel. Toyota Yaris by měla v příštím měsíci vyjet už také na asfalt.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?