Toyota se musí vyrovnat se ztrátou svého technického ředitele, Michaela Zotose. Médiím to oznámil Jarmo Lehtinen, který však hned ubezpečil, že jej v týmu dokáží nahradit.
Dosavadní technický ředitel projektu Toyota Yaris WRC, Michael Zotos, odchází z týmu Toyota Gazoo Racing. Tým neoznámil žádný důvod, proč k jeho odchodu došlo. Zřejmě však nefungovala spolupráce mezi ním a šéfem projektu, Tommim Mäkinenem. Přitom do návratu Toyoty do WRC již zbývá pouze 6 měsíců.
Odchod Zotose potvrdil sportovní ředitel týmu, Jarmo Lehtinen. Bývalý navigátor Mikko Hirvonena však řekl, že šlo o společné rozhodnutí, se kterým souhlasily obě strany. Podle Fina tato událost nebude mít na práci týmu vliv.
"Naší filozofií vždy bylo, abychom měli silné jádro týmu. To se stará o práci technického ředitele. Neexistuje jedna osoba, která by celý projekt vedla. Museli jsme rozdělit oficiální posty a pozici technického ředitele dostal Michael. Jeho odchod tedy není žádné drama.
Není to ale ani nic příjemného, protože jsme s jeho prací byli spokojení. Nemám ale strach o to, že by se všechno neurovnalo," řekl Lehtinen. Zotos se s Mäkinenem znal z dob, kdy spolu spolupracovali u Prodrivu, proto jsou (zřejmě) vzájemné neshody poměrně překvapivé.
Zotos je již třetím člověkem, který už z Toyoty před samotným vyjetím vozu na tratě MS odešel. Toyota Yaris by měla v příštím měsíci vyjet už také na asfalt.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.