Obhajobou sedmého místa z loňského roku skončilo vystoupení Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta na slavné belgické Ypres Rally. Zároveň dosáhli nejlepšího umístění ze všech pravidelných účastníků Mistrovství Evropy.
Soutěž se vyznačovala velkou vyrovnaností předních posádek. Rozdíl mezi prvními sedmi posádkami (2 minuty a 49 sekund) byl v cíli po absolvování 250 kilometrů rychlostních zkoušek menší, než rozdíl mezi sedmou a devátou posádkou. „Kvalifikace se nám podařila velice dobře a třetí místo nás dost „namlsalo“. Věřili jsme, že by to podobně mohlo být i v závodě. Nicméně je pravdou, že byla na mokru, zatímco vlastní závod se odjel víceméně na suchu. V úvodní kratší etapě jsem se nějak nemohl dostat do správného tempa, se svojí jízdou jsem nebyl spokojený. Výsledkem byla devátá pozice,“ říká Jaromír Tarabus k úvodní etapě, a pokračuje: „Druhý den se táhl v podobném duchu, ale snažili jsme se stále vybojovat co šlo. V poslední sekci jsme si pocitově tak trochu vynahradili celý závod, dařilo se nám a už jsme byli s naší rychlostí spokojení. Na poslední RZ se nám podařilo ještě dostat těsně před domácí posádku Tanghe-Cuvelier, byť potom stejně dostala penalizaci. Konečný výsledek v dané konkurenci není tak špatný, ale u mě převládá spíše pocit z nedobře odvedené práce.“
„Teprve nyní v kontextu letošního výsledku doceňuji naše sedmé místo z minulého roku, kdy jsme zde startovali jako úplni nováčci. Letošní výsledek nakonec „bereme“, více v našich možnostech asi nebylo. Naplno se projevila síla místních pilotů, kteří jsou na domácích tratích prakticky nedostižní. Ale těší nás, že co se týče ztráty na kilometr, tak jsme s nimi sváděli vyrovnaný souboj a rozdíly jsou jenom ve zlomcích sekund. Na některé z nich se můžeme těšit na Barumce, takže doma se jim budeme chtít za porážku v Belgii náležitě revanšovat,“ pomrkává odhodlaně Daniel Trunkát. „Rally měla jako obvykle fantastickou atmosféru. I večerní přejetí cílovou rampou v monumentálním historickém centrum města je vždycky zážitek, který stojí to za to. Děkujeme za perfektní práci celému týmu Kresta Racing, vše fungovalo po celou dobu skvěle. Hodně nám pomohli naši špioni, protože vzhledem k měnícím se podmínkám na trati byla jejich pomoc tentokrát mimořádně cenná. Nyní již upínáme naše síly k Estonsku, kde se budeme snažit bojovat o evropské body proti místním hrdinům,“ oznamuje Dan Trunkát z pozice týmového manažera další program posádky v rámci Mistrovství Evropy v rally.
Specifická Rally Estonia, která se vyznačuje velmi rychlými šotolinovými tratěmi plnými horizontů, se uskuteční 15. - 17. července 2016.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.