Obhajobou sedmého místa z loňského roku skončilo vystoupení Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta na slavné belgické Ypres Rally. Zároveň dosáhli nejlepšího umístění ze všech pravidelných účastníků Mistrovství Evropy.
Soutěž se vyznačovala velkou vyrovnaností předních posádek. Rozdíl mezi prvními sedmi posádkami (2 minuty a 49 sekund) byl v cíli po absolvování 250 kilometrů rychlostních zkoušek menší, než rozdíl mezi sedmou a devátou posádkou. „Kvalifikace se nám podařila velice dobře a třetí místo nás dost „namlsalo“. Věřili jsme, že by to podobně mohlo být i v závodě. Nicméně je pravdou, že byla na mokru, zatímco vlastní závod se odjel víceméně na suchu. V úvodní kratší etapě jsem se nějak nemohl dostat do správného tempa, se svojí jízdou jsem nebyl spokojený. Výsledkem byla devátá pozice,“ říká Jaromír Tarabus k úvodní etapě, a pokračuje: „Druhý den se táhl v podobném duchu, ale snažili jsme se stále vybojovat co šlo. V poslední sekci jsme si pocitově tak trochu vynahradili celý závod, dařilo se nám a už jsme byli s naší rychlostí spokojení. Na poslední RZ se nám podařilo ještě dostat těsně před domácí posádku Tanghe-Cuvelier, byť potom stejně dostala penalizaci. Konečný výsledek v dané konkurenci není tak špatný, ale u mě převládá spíše pocit z nedobře odvedené práce.“
„Teprve nyní v kontextu letošního výsledku doceňuji naše sedmé místo z minulého roku, kdy jsme zde startovali jako úplni nováčci. Letošní výsledek nakonec „bereme“, více v našich možnostech asi nebylo. Naplno se projevila síla místních pilotů, kteří jsou na domácích tratích prakticky nedostižní. Ale těší nás, že co se týče ztráty na kilometr, tak jsme s nimi sváděli vyrovnaný souboj a rozdíly jsou jenom ve zlomcích sekund. Na některé z nich se můžeme těšit na Barumce, takže doma se jim budeme chtít za porážku v Belgii náležitě revanšovat,“ pomrkává odhodlaně Daniel Trunkát. „Rally měla jako obvykle fantastickou atmosféru. I večerní přejetí cílovou rampou v monumentálním historickém centrum města je vždycky zážitek, který stojí to za to. Děkujeme za perfektní práci celému týmu Kresta Racing, vše fungovalo po celou dobu skvěle. Hodně nám pomohli naši špioni, protože vzhledem k měnícím se podmínkám na trati byla jejich pomoc tentokrát mimořádně cenná. Nyní již upínáme naše síly k Estonsku, kde se budeme snažit bojovat o evropské body proti místním hrdinům,“ oznamuje Dan Trunkát z pozice týmového manažera další program posádky v rámci Mistrovství Evropy v rally.
Specifická Rally Estonia, která se vyznačuje velmi rychlými šotolinovými tratěmi plnými horizontů, se uskuteční 15. - 17. července 2016.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?