Obhajobou sedmého místa z loňského roku skončilo vystoupení Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta na slavné belgické Ypres Rally. Zároveň dosáhli nejlepšího umístění ze všech pravidelných účastníků Mistrovství Evropy.
Soutěž se vyznačovala velkou vyrovnaností předních posádek. Rozdíl mezi prvními sedmi posádkami (2 minuty a 49 sekund) byl v cíli po absolvování 250 kilometrů rychlostních zkoušek menší, než rozdíl mezi sedmou a devátou posádkou. „Kvalifikace se nám podařila velice dobře a třetí místo nás dost „namlsalo“. Věřili jsme, že by to podobně mohlo být i v závodě. Nicméně je pravdou, že byla na mokru, zatímco vlastní závod se odjel víceméně na suchu. V úvodní kratší etapě jsem se nějak nemohl dostat do správného tempa, se svojí jízdou jsem nebyl spokojený. Výsledkem byla devátá pozice,“ říká Jaromír Tarabus k úvodní etapě, a pokračuje: „Druhý den se táhl v podobném duchu, ale snažili jsme se stále vybojovat co šlo. V poslední sekci jsme si pocitově tak trochu vynahradili celý závod, dařilo se nám a už jsme byli s naší rychlostí spokojení. Na poslední RZ se nám podařilo ještě dostat těsně před domácí posádku Tanghe-Cuvelier, byť potom stejně dostala penalizaci. Konečný výsledek v dané konkurenci není tak špatný, ale u mě převládá spíše pocit z nedobře odvedené práce.“
„Teprve nyní v kontextu letošního výsledku doceňuji naše sedmé místo z minulého roku, kdy jsme zde startovali jako úplni nováčci. Letošní výsledek nakonec „bereme“, více v našich možnostech asi nebylo. Naplno se projevila síla místních pilotů, kteří jsou na domácích tratích prakticky nedostižní. Ale těší nás, že co se týče ztráty na kilometr, tak jsme s nimi sváděli vyrovnaný souboj a rozdíly jsou jenom ve zlomcích sekund. Na některé z nich se můžeme těšit na Barumce, takže doma se jim budeme chtít za porážku v Belgii náležitě revanšovat,“ pomrkává odhodlaně Daniel Trunkát. „Rally měla jako obvykle fantastickou atmosféru. I večerní přejetí cílovou rampou v monumentálním historickém centrum města je vždycky zážitek, který stojí to za to. Děkujeme za perfektní práci celému týmu Kresta Racing, vše fungovalo po celou dobu skvěle. Hodně nám pomohli naši špioni, protože vzhledem k měnícím se podmínkám na trati byla jejich pomoc tentokrát mimořádně cenná. Nyní již upínáme naše síly k Estonsku, kde se budeme snažit bojovat o evropské body proti místním hrdinům,“ oznamuje Dan Trunkát z pozice týmového manažera další program posádky v rámci Mistrovství Evropy v rally.
Specifická Rally Estonia, která se vyznačuje velmi rychlými šotolinovými tratěmi plnými horizontů, se uskuteční 15. - 17. července 2016.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.