Obhajobou sedmého místa z loňského roku skončilo vystoupení Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta na slavné belgické Ypres Rally. Zároveň dosáhli nejlepšího umístění ze všech pravidelných účastníků Mistrovství Evropy.
Soutěž se vyznačovala velkou vyrovnaností předních posádek. Rozdíl mezi prvními sedmi posádkami (2 minuty a 49 sekund) byl v cíli po absolvování 250 kilometrů rychlostních zkoušek menší, než rozdíl mezi sedmou a devátou posádkou. „Kvalifikace se nám podařila velice dobře a třetí místo nás dost „namlsalo“. Věřili jsme, že by to podobně mohlo být i v závodě. Nicméně je pravdou, že byla na mokru, zatímco vlastní závod se odjel víceméně na suchu. V úvodní kratší etapě jsem se nějak nemohl dostat do správného tempa, se svojí jízdou jsem nebyl spokojený. Výsledkem byla devátá pozice,“ říká Jaromír Tarabus k úvodní etapě, a pokračuje: „Druhý den se táhl v podobném duchu, ale snažili jsme se stále vybojovat co šlo. V poslední sekci jsme si pocitově tak trochu vynahradili celý závod, dařilo se nám a už jsme byli s naší rychlostí spokojení. Na poslední RZ se nám podařilo ještě dostat těsně před domácí posádku Tanghe-Cuvelier, byť potom stejně dostala penalizaci. Konečný výsledek v dané konkurenci není tak špatný, ale u mě převládá spíše pocit z nedobře odvedené práce.“
„Teprve nyní v kontextu letošního výsledku doceňuji naše sedmé místo z minulého roku, kdy jsme zde startovali jako úplni nováčci. Letošní výsledek nakonec „bereme“, více v našich možnostech asi nebylo. Naplno se projevila síla místních pilotů, kteří jsou na domácích tratích prakticky nedostižní. Ale těší nás, že co se týče ztráty na kilometr, tak jsme s nimi sváděli vyrovnaný souboj a rozdíly jsou jenom ve zlomcích sekund. Na některé z nich se můžeme těšit na Barumce, takže doma se jim budeme chtít za porážku v Belgii náležitě revanšovat,“ pomrkává odhodlaně Daniel Trunkát. „Rally měla jako obvykle fantastickou atmosféru. I večerní přejetí cílovou rampou v monumentálním historickém centrum města je vždycky zážitek, který stojí to za to. Děkujeme za perfektní práci celému týmu Kresta Racing, vše fungovalo po celou dobu skvěle. Hodně nám pomohli naši špioni, protože vzhledem k měnícím se podmínkám na trati byla jejich pomoc tentokrát mimořádně cenná. Nyní již upínáme naše síly k Estonsku, kde se budeme snažit bojovat o evropské body proti místním hrdinům,“ oznamuje Dan Trunkát z pozice týmového manažera další program posádky v rámci Mistrovství Evropy v rally.
Specifická Rally Estonia, která se vyznačuje velmi rychlými šotolinovými tratěmi plnými horizontů, se uskuteční 15. - 17. července 2016.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?