Tarabus&Trunkát obhájili sedmé místo na Ypres Rally

Rally Ypres (BEL)
Rally Ypres (BEL), foto: Petrů, Josef
Aleš Holakovský 30. června 2016 19:30
Sdílej:

Obhajobou sedmého místa z loňského roku skončilo vystoupení Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta na slavné belgické Ypres Rally. Zároveň dosáhli nejlepšího umístění ze všech pravidelných účastníků Mistrovství Evropy.

Soutěž se vyznačovala velkou vyrovnaností předních posádek. Rozdíl mezi prvními sedmi posádkami (2 minuty a 49 sekund) byl v cíli po absolvování 250 kilometrů rychlostních zkoušek menší, než rozdíl mezi sedmou a devátou posádkou. „Kvalifikace se nám podařila velice dobře a třetí místo nás dost „namlsalo“. Věřili jsme, že by to podobně mohlo být i v závodě. Nicméně je pravdou, že byla na mokru, zatímco vlastní závod se odjel víceméně na suchu. V úvodní kratší etapě jsem se nějak nemohl dostat do správného tempa, se svojí jízdou jsem nebyl spokojený. Výsledkem byla devátá pozice,“ říká Jaromír Tarabus k úvodní etapě, a pokračuje: „Druhý den se táhl v podobném duchu, ale snažili jsme se stále vybojovat co šlo. V poslední sekci jsme si pocitově tak trochu vynahradili celý závod, dařilo se nám a už jsme byli s naší rychlostí spokojení. Na poslední RZ se nám podařilo ještě dostat těsně před domácí posádku Tanghe-Cuvelier, byť potom stejně dostala penalizaci. Konečný výsledek v dané konkurenci není tak špatný, ale u mě převládá spíše pocit z nedobře odvedené práce.“  

„Teprve nyní v kontextu letošního výsledku doceňuji naše sedmé místo z minulého roku, kdy jsme zde startovali jako úplni nováčci. Letošní výsledek nakonec „bereme“, více v našich možnostech asi nebylo. Naplno se projevila síla místních pilotů, kteří jsou na domácích tratích prakticky nedostižní. Ale těší nás, že co se týče ztráty na kilometr, tak jsme s nimi sváděli vyrovnaný souboj a rozdíly jsou jenom ve zlomcích sekund. Na některé z nich se můžeme těšit na Barumce, takže doma se jim budeme chtít za porážku v Belgii náležitě revanšovat,“ pomrkává odhodlaně Daniel Trunkát. „Rally měla jako obvykle fantastickou atmosféru. I večerní přejetí cílovou rampou v monumentálním historickém centrum města je vždycky zážitek, který stojí to za to. Děkujeme za perfektní práci celému týmu Kresta Racing, vše fungovalo po celou dobu skvěle. Hodně nám pomohli naši špioni, protože vzhledem k měnícím se podmínkám na trati byla jejich pomoc tentokrát mimořádně cenná. Nyní již upínáme naše síly k Estonsku, kde se budeme snažit bojovat o evropské body proti místním hrdinům,“ oznamuje Dan Trunkát z pozice týmového manažera další program posádky v rámci Mistrovství Evropy v rally.

Specifická Rally Estonia, která se vyznačuje velmi rychlými šotolinovými tratěmi plnými horizontů, se uskuteční  15. - 17. července 2016. 

 

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.