Výborného výsledku dosáhla posádka TMS Czech National Junior teamu Dominik Brož – Petr Těšínský na třetím podniku juniorského mistrovství Evropy, kterým byl Kenotek by CID LINES Ypres rally 2016. Dominik s Petrem zde dojeli čtvrtí.
Po šotolinové soutěži na Azorech, kde turnovská posádka obsadila 6. místo v ERCJ, se kluci vydali na asfaltovou rally. Byť by se dalo říct, že s asfaltem má česká dvojice bohaté zkušenosti, je belgická soutěž velmi náročná. Letos čekalo na posádky celkem 17 rychlostních zkoušek. Fiesta se po Azorech dala do pořádku a seznamovací jízdy v Belgii zvládli Dominik s Petrem bez problémů, ovšem to samé se už nemůže říct o shakedownu. „S touto soutěží byly problémy od samého začátku. Na Azorech jsme ford trošku nechtě karosářsky poupravili, takže po dojezdu z Portugalska nás čekala spousta práce a do poslední chvíle jsme nevěděli, zda na Ypres vyrazíme. Nakonec se vše díky kamarádům a přátelům podařilo. Tréninky proběhly v pohodě, ale první nepříjemný moment přišel na shakedownu. První průjezd testovací erzetou jsme projeli pomalu, protože přestal fungovat interkom. Závadu jsme odstranili a těšili se na druhý průjezd. Bohužel hned po 300 metrech přišla první těžká zatáčka, kterou jsme v pohodě projeli, ale za zatáčkou po přidání plynu se fiesta odporoučela do příkopy, kde jsme rozbili boční okýnko a pomačkali lehce plechy, na kterých ještě pořádně ani nezaschla barva po opravách z Azor. Po vytažení a dojetí do servisu jsme měli pět minut do startu kvalifikace. Start kvalifikační zkoušky jsme stihli, ale v polovině erzety jsem dostal v rychlé levé zatáčce smyk, který se mi sice podařilo srovnat, ovšem zadní část auta byla již mimo cestu a my sklouzli opět do příkopy. Tentokráte to odnesl druhý bok fiesty. Naštěstí poškození auta bylo minimální. Následně jsme čekali do jedenácti hodin do večera, až skončí kvalifikace a my mohli auto vytáhnout. Další naše kroky směřovaly na místní benzinku, kde jsme auto rozebrali a vše pořádně umyli. Kluci v servisu fiestu poskládali a připravili na závod. Já s Petrem jsem pro změnu objížděl vrakoviště a sháněl boční okýnko, což se podařilo,“ popsal před závodní strasti Dominik Brož. Ani dvě příkopy Dominika s Petrem neodradily popasovat se s belgickými asfalty a soupeři. Tentokráte se sjelo na rally dvanáct posádek do ERCJ a ve třídě RC4 jich kluci měli pro změnu hned 33. Přestože byla posádka v úvodu první etapy hodně nervózní, postupem času se dostala do tempa a výsledkem byly slušné časy. Přesto si Dominik neodpustil jeden nechtěný polibek, tentokráte byl tím šťastně nešťastným dřevěný kolík. Na konci etapy byla posádka klasifikována na 7. místě mezi evropskými juniory, 16. místě ve třídě RC4 a 47. místě v absolutní klasifikaci.
„Do první zkoušky jsem šel bez jistoty a těžko se mi hledal rytmus. Od druhé rychlostky už to ovšem bylo lepší a o erzetu dál jsme zajeli 12. čas ve třídě, což nás velmi potěšilo. Pak přišel opět problém s interkomem, já jednu zatáčku projel ve velké rychlosti, a abych se vešel do následující zatáčky, musel jsem dát fiestu hodně do katu, jinak bych se vykoulel do pole. Bohužel v tom katu byl velký kůl, o který jsem pochroumal levou přední část fordu, ohnul rameno a následkem nárazu přestal fungovat ventilátor chlazení. Tyto újmy se odrazily na další zkoušce, kde jsem musel zvolnit, abych zbytečně nepřehříval motor. A aby nebyl všem trápením konec, tak na poslední zkoušce dne jsme chytili defekt,“ shrnul zážitky z I. etapy belgické soutěže Dominik. Během večerního servisu tedy měli mechanici plno práce. Kromě oprav doznala fiesta i změnu v nastavení, což se projevilo na spokojenosti posádky. Dosažené časy v druhé etapě závodu, kdy se Dominik s Petrem pohybovali na konci první desítky ve třídě, byly velmi slušné. Nutno zde podotknout hlavní fakt, a to, že Dominik s Petrem jedou soutěže ERCJ prvním rokem a veškeré tratě jsou pro ně nové. Proto je sběr zkušeností prioritou. „Druhý den jsem se cítil v autě mnohem lépe, a to se odrazilo i na časech. Pro mne osobně byly nejtěžší poslední dvě zkoušky rally. Na předposlední rychlostce jsem totiž viděl Pieniažeka v příkopě a mě bylo jasné, že máme na dosah super výsledek. Proto jsem zvolnil, což bylo asi nejhorší, co jsem mohl udělat. Stejně jako spousta jezdců i já mám koncentraci nastavenou na rychlou jízdu a „pomalá“ způsobuje chyby. Ale vše jsme ustáli a s Petrem jsme si dojeli pro životní výsledek. Jsme velice šťastni. Velké poděkování patří všem, kdo se na našem startu v Belgii podíleli, ať už aktivní činností, nebo jen držením palců u monitorů s výsledky. Zvláštní poděkování pak míří k Petru Těšínskému, Tomáši Prokorátovi, tátovi a mámě, Petru Rulcovi „Bugymu“, Josefu Pozdníčkovi „Kozlovi“ a rodině Demyttenaere, u kterých jsme byli ubytovaní,“ popsal dojmy po závodě Dominik Brož. Na cílové rampě byla posádka Dominik Brož – Petr Těšínský klasifikována na 4. místě v ERCJ, 8. místě ve třídě RC4, 32. místě absolutní klasifikace a 6. místě ve třídě ERC3. Definitivní tečku za belgickou Kenotek by CID LINES Ypres rally 2016 udělala technická kontrola vozu. Ford Fiesta R2 od turnovských mechaniků prošel důkladnou rozebíranou s vyhovujícím výsledkem. Další soutěž započítávaná do hodnocení juniorského mistrovství Evropy se pojede v polovině července v Estonsku – Auto24 Rally Estonia a Dominik s Petrem nebudou na startu chybět.
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.