Výborného výsledku dosáhla posádka TMS Czech National Junior teamu Dominik Brož – Petr Těšínský na třetím podniku juniorského mistrovství Evropy, kterým byl Kenotek by CID LINES Ypres rally 2016. Dominik s Petrem zde dojeli čtvrtí.
Po šotolinové soutěži na Azorech, kde turnovská posádka obsadila 6. místo v ERCJ, se kluci vydali na asfaltovou rally. Byť by se dalo říct, že s asfaltem má česká dvojice bohaté zkušenosti, je belgická soutěž velmi náročná. Letos čekalo na posádky celkem 17 rychlostních zkoušek. Fiesta se po Azorech dala do pořádku a seznamovací jízdy v Belgii zvládli Dominik s Petrem bez problémů, ovšem to samé se už nemůže říct o shakedownu. „S touto soutěží byly problémy od samého začátku. Na Azorech jsme ford trošku nechtě karosářsky poupravili, takže po dojezdu z Portugalska nás čekala spousta práce a do poslední chvíle jsme nevěděli, zda na Ypres vyrazíme. Nakonec se vše díky kamarádům a přátelům podařilo. Tréninky proběhly v pohodě, ale první nepříjemný moment přišel na shakedownu. První průjezd testovací erzetou jsme projeli pomalu, protože přestal fungovat interkom. Závadu jsme odstranili a těšili se na druhý průjezd. Bohužel hned po 300 metrech přišla první těžká zatáčka, kterou jsme v pohodě projeli, ale za zatáčkou po přidání plynu se fiesta odporoučela do příkopy, kde jsme rozbili boční okýnko a pomačkali lehce plechy, na kterých ještě pořádně ani nezaschla barva po opravách z Azor. Po vytažení a dojetí do servisu jsme měli pět minut do startu kvalifikace. Start kvalifikační zkoušky jsme stihli, ale v polovině erzety jsem dostal v rychlé levé zatáčce smyk, který se mi sice podařilo srovnat, ovšem zadní část auta byla již mimo cestu a my sklouzli opět do příkopy. Tentokráte to odnesl druhý bok fiesty. Naštěstí poškození auta bylo minimální. Následně jsme čekali do jedenácti hodin do večera, až skončí kvalifikace a my mohli auto vytáhnout. Další naše kroky směřovaly na místní benzinku, kde jsme auto rozebrali a vše pořádně umyli. Kluci v servisu fiestu poskládali a připravili na závod. Já s Petrem jsem pro změnu objížděl vrakoviště a sháněl boční okýnko, což se podařilo,“ popsal před závodní strasti Dominik Brož. Ani dvě příkopy Dominika s Petrem neodradily popasovat se s belgickými asfalty a soupeři. Tentokráte se sjelo na rally dvanáct posádek do ERCJ a ve třídě RC4 jich kluci měli pro změnu hned 33. Přestože byla posádka v úvodu první etapy hodně nervózní, postupem času se dostala do tempa a výsledkem byly slušné časy. Přesto si Dominik neodpustil jeden nechtěný polibek, tentokráte byl tím šťastně nešťastným dřevěný kolík. Na konci etapy byla posádka klasifikována na 7. místě mezi evropskými juniory, 16. místě ve třídě RC4 a 47. místě v absolutní klasifikaci.
„Do první zkoušky jsem šel bez jistoty a těžko se mi hledal rytmus. Od druhé rychlostky už to ovšem bylo lepší a o erzetu dál jsme zajeli 12. čas ve třídě, což nás velmi potěšilo. Pak přišel opět problém s interkomem, já jednu zatáčku projel ve velké rychlosti, a abych se vešel do následující zatáčky, musel jsem dát fiestu hodně do katu, jinak bych se vykoulel do pole. Bohužel v tom katu byl velký kůl, o který jsem pochroumal levou přední část fordu, ohnul rameno a následkem nárazu přestal fungovat ventilátor chlazení. Tyto újmy se odrazily na další zkoušce, kde jsem musel zvolnit, abych zbytečně nepřehříval motor. A aby nebyl všem trápením konec, tak na poslední zkoušce dne jsme chytili defekt,“ shrnul zážitky z I. etapy belgické soutěže Dominik. Během večerního servisu tedy měli mechanici plno práce. Kromě oprav doznala fiesta i změnu v nastavení, což se projevilo na spokojenosti posádky. Dosažené časy v druhé etapě závodu, kdy se Dominik s Petrem pohybovali na konci první desítky ve třídě, byly velmi slušné. Nutno zde podotknout hlavní fakt, a to, že Dominik s Petrem jedou soutěže ERCJ prvním rokem a veškeré tratě jsou pro ně nové. Proto je sběr zkušeností prioritou. „Druhý den jsem se cítil v autě mnohem lépe, a to se odrazilo i na časech. Pro mne osobně byly nejtěžší poslední dvě zkoušky rally. Na předposlední rychlostce jsem totiž viděl Pieniažeka v příkopě a mě bylo jasné, že máme na dosah super výsledek. Proto jsem zvolnil, což bylo asi nejhorší, co jsem mohl udělat. Stejně jako spousta jezdců i já mám koncentraci nastavenou na rychlou jízdu a „pomalá“ způsobuje chyby. Ale vše jsme ustáli a s Petrem jsme si dojeli pro životní výsledek. Jsme velice šťastni. Velké poděkování patří všem, kdo se na našem startu v Belgii podíleli, ať už aktivní činností, nebo jen držením palců u monitorů s výsledky. Zvláštní poděkování pak míří k Petru Těšínskému, Tomáši Prokorátovi, tátovi a mámě, Petru Rulcovi „Bugymu“, Josefu Pozdníčkovi „Kozlovi“ a rodině Demyttenaere, u kterých jsme byli ubytovaní,“ popsal dojmy po závodě Dominik Brož. Na cílové rampě byla posádka Dominik Brož – Petr Těšínský klasifikována na 4. místě v ERCJ, 8. místě ve třídě RC4, 32. místě absolutní klasifikace a 6. místě ve třídě ERC3. Definitivní tečku za belgickou Kenotek by CID LINES Ypres rally 2016 udělala technická kontrola vozu. Ford Fiesta R2 od turnovských mechaniků prošel důkladnou rozebíranou s vyhovujícím výsledkem. Další soutěž započítávaná do hodnocení juniorského mistrovství Evropy se pojede v polovině července v Estonsku – Auto24 Rally Estonia a Dominik s Petrem nebudou na startu chybět.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?