Výborného výsledku dosáhla posádka TMS Czech National Junior teamu Dominik Brož – Petr Těšínský na třetím podniku juniorského mistrovství Evropy, kterým byl Kenotek by CID LINES Ypres rally 2016. Dominik s Petrem zde dojeli čtvrtí.
Po šotolinové soutěži na Azorech, kde turnovská posádka obsadila 6. místo v ERCJ, se kluci vydali na asfaltovou rally. Byť by se dalo říct, že s asfaltem má česká dvojice bohaté zkušenosti, je belgická soutěž velmi náročná. Letos čekalo na posádky celkem 17 rychlostních zkoušek. Fiesta se po Azorech dala do pořádku a seznamovací jízdy v Belgii zvládli Dominik s Petrem bez problémů, ovšem to samé se už nemůže říct o shakedownu. „S touto soutěží byly problémy od samého začátku. Na Azorech jsme ford trošku nechtě karosářsky poupravili, takže po dojezdu z Portugalska nás čekala spousta práce a do poslední chvíle jsme nevěděli, zda na Ypres vyrazíme. Nakonec se vše díky kamarádům a přátelům podařilo. Tréninky proběhly v pohodě, ale první nepříjemný moment přišel na shakedownu. První průjezd testovací erzetou jsme projeli pomalu, protože přestal fungovat interkom. Závadu jsme odstranili a těšili se na druhý průjezd. Bohužel hned po 300 metrech přišla první těžká zatáčka, kterou jsme v pohodě projeli, ale za zatáčkou po přidání plynu se fiesta odporoučela do příkopy, kde jsme rozbili boční okýnko a pomačkali lehce plechy, na kterých ještě pořádně ani nezaschla barva po opravách z Azor. Po vytažení a dojetí do servisu jsme měli pět minut do startu kvalifikace. Start kvalifikační zkoušky jsme stihli, ale v polovině erzety jsem dostal v rychlé levé zatáčce smyk, který se mi sice podařilo srovnat, ovšem zadní část auta byla již mimo cestu a my sklouzli opět do příkopy. Tentokráte to odnesl druhý bok fiesty. Naštěstí poškození auta bylo minimální. Následně jsme čekali do jedenácti hodin do večera, až skončí kvalifikace a my mohli auto vytáhnout. Další naše kroky směřovaly na místní benzinku, kde jsme auto rozebrali a vše pořádně umyli. Kluci v servisu fiestu poskládali a připravili na závod. Já s Petrem jsem pro změnu objížděl vrakoviště a sháněl boční okýnko, což se podařilo,“ popsal před závodní strasti Dominik Brož. Ani dvě příkopy Dominika s Petrem neodradily popasovat se s belgickými asfalty a soupeři. Tentokráte se sjelo na rally dvanáct posádek do ERCJ a ve třídě RC4 jich kluci měli pro změnu hned 33. Přestože byla posádka v úvodu první etapy hodně nervózní, postupem času se dostala do tempa a výsledkem byly slušné časy. Přesto si Dominik neodpustil jeden nechtěný polibek, tentokráte byl tím šťastně nešťastným dřevěný kolík. Na konci etapy byla posádka klasifikována na 7. místě mezi evropskými juniory, 16. místě ve třídě RC4 a 47. místě v absolutní klasifikaci.
„Do první zkoušky jsem šel bez jistoty a těžko se mi hledal rytmus. Od druhé rychlostky už to ovšem bylo lepší a o erzetu dál jsme zajeli 12. čas ve třídě, což nás velmi potěšilo. Pak přišel opět problém s interkomem, já jednu zatáčku projel ve velké rychlosti, a abych se vešel do následující zatáčky, musel jsem dát fiestu hodně do katu, jinak bych se vykoulel do pole. Bohužel v tom katu byl velký kůl, o který jsem pochroumal levou přední část fordu, ohnul rameno a následkem nárazu přestal fungovat ventilátor chlazení. Tyto újmy se odrazily na další zkoušce, kde jsem musel zvolnit, abych zbytečně nepřehříval motor. A aby nebyl všem trápením konec, tak na poslední zkoušce dne jsme chytili defekt,“ shrnul zážitky z I. etapy belgické soutěže Dominik. Během večerního servisu tedy měli mechanici plno práce. Kromě oprav doznala fiesta i změnu v nastavení, což se projevilo na spokojenosti posádky. Dosažené časy v druhé etapě závodu, kdy se Dominik s Petrem pohybovali na konci první desítky ve třídě, byly velmi slušné. Nutno zde podotknout hlavní fakt, a to, že Dominik s Petrem jedou soutěže ERCJ prvním rokem a veškeré tratě jsou pro ně nové. Proto je sběr zkušeností prioritou. „Druhý den jsem se cítil v autě mnohem lépe, a to se odrazilo i na časech. Pro mne osobně byly nejtěžší poslední dvě zkoušky rally. Na předposlední rychlostce jsem totiž viděl Pieniažeka v příkopě a mě bylo jasné, že máme na dosah super výsledek. Proto jsem zvolnil, což bylo asi nejhorší, co jsem mohl udělat. Stejně jako spousta jezdců i já mám koncentraci nastavenou na rychlou jízdu a „pomalá“ způsobuje chyby. Ale vše jsme ustáli a s Petrem jsme si dojeli pro životní výsledek. Jsme velice šťastni. Velké poděkování patří všem, kdo se na našem startu v Belgii podíleli, ať už aktivní činností, nebo jen držením palců u monitorů s výsledky. Zvláštní poděkování pak míří k Petru Těšínskému, Tomáši Prokorátovi, tátovi a mámě, Petru Rulcovi „Bugymu“, Josefu Pozdníčkovi „Kozlovi“ a rodině Demyttenaere, u kterých jsme byli ubytovaní,“ popsal dojmy po závodě Dominik Brož. Na cílové rampě byla posádka Dominik Brož – Petr Těšínský klasifikována na 4. místě v ERCJ, 8. místě ve třídě RC4, 32. místě absolutní klasifikace a 6. místě ve třídě ERC3. Definitivní tečku za belgickou Kenotek by CID LINES Ypres rally 2016 udělala technická kontrola vozu. Ford Fiesta R2 od turnovských mechaniků prošel důkladnou rozebíranou s vyhovujícím výsledkem. Další soutěž započítávaná do hodnocení juniorského mistrovství Evropy se pojede v polovině července v Estonsku – Auto24 Rally Estonia a Dominik s Petrem nebudou na startu chybět.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.