Citroën, zdá se, svou letošní neúčastí ve WRC a soustředěním se na vývoj a testy nového speciálu udělal velmi dobré rozhodnutí. Sportovní šéf Volkswagenu, Jost Capito, znovu zdůraznil, jakou výhodu Francouzi díky tomu při vývoji nového auta mají. Ve Wolfsburgu mají s tímto scénářem ale také své zkušenosti z nedávné minulosti.
Ještě asi dva měsíce a pak zamíří Jost Capito z WRC do F1. Ačkoliv jeho přechod k týmu McLaren z Formule 1 byl oznáme už v lednu, tak se jeho odchod z VW neustále odkládá. Nedávno samotný Capito řekl, že z rally pravděpodobně odejde ke konci srpna nebo začátkem září.
Do té doby má Capito za cíl přivést Volkswagen na správnou cestu pro budoucnost, protože od roku 2017 dochází k velkým změnám v pravidlech a rozložení sil ve WRC se bude měnit a jako hlavní hrozba pro Volkswagen se jeví pilně připravující se Citroën. "Konkurence bude příští rok tvrdší. Citroën tu letos není jako tovární tým a soustředí se plně na vývoj pro rok 2017. Ve vývoji mají výhodu. To platí také pro Toyotu, která může jednat bez omezení testovacích jízd. Je pro nás tedy opravdovou výzvou tvrdit muziku i v budoucnu," říká Jost Capito.
U Volkswagenu moc dobře znají výhody vývoje nového auta bez jakéhokoliv omezení pro testy, které pro zúčastněné výrobce ve WRC jinak platí. Před svým vstupem do WRC totiž testovali Polo R WRC velmi důkladně na různých površích za všech možných podmínek a také na místech, která jsou přihlášeným týmům do WRC zapovězena (přihlášené týmy mohou testovat jen v rámci Evropy). Například krátce před startem své první sezony ve WRC Volkswagen uspořádal nákladný test ve vysokých nadmořských výškách v Mexiku. Capito tak moc dobře ví, jakých výhod si teď může užívat Citroën.
"Každý, kdo není zapsaný v MS, nemá žádná omezení a ohraničení během testovacích dní. Mohli po Mexiku jít do vysokých nadmořských výšek bez nějakých omezení na testovací dny, která my máme. Také Toyota nemá limitované testovací dny, takže mají také určitou výhodu. My naproti tomu nastupujeme nejen v MS, ale také musíme vyvíjet nové auto s omezeným množstvím testů. Pro nás to znamená, že musíme být velmi efektivní a pracovat ještě tvrději," uzavřel Capito.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?