Volkswagen si je vědom předností svých konkurentů při vývoji speciálu pro rok 2017

VW už ale také delší dobu testuje mulu auta pro rok 2017
VW už ale také delší dobu testuje mulu auta pro rok 2017, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 27. června 2016 20:13
Sdílej:

Citroën, zdá se, svou letošní neúčastí ve WRC a soustředěním se na vývoj a testy nového speciálu udělal velmi dobré rozhodnutí. Sportovní šéf Volkswagenu, Jost Capito, znovu zdůraznil, jakou výhodu Francouzi díky tomu při vývoji nového auta mají. Ve Wolfsburgu mají s tímto scénářem ale také své zkušenosti z nedávné minulosti.

Ještě asi dva měsíce a pak zamíří Jost Capito z WRC do F1. Ačkoliv jeho přechod k týmu McLaren z Formule 1 byl oznáme už v lednu, tak se jeho odchod z VW neustále odkládá. Nedávno samotný Capito řekl, že z rally pravděpodobně odejde ke konci srpna nebo začátkem září.

Do té doby má Capito za cíl přivést Volkswagen na správnou cestu pro budoucnost, protože od roku 2017 dochází k velkým změnám v pravidlech a rozložení sil ve WRC se bude měnit a jako hlavní hrozba pro Volkswagen se jeví pilně připravující se Citroën. "Konkurence bude příští rok tvrdší. Citroën tu letos není jako tovární tým a soustředí se plně na vývoj pro rok 2017. Ve vývoji mají výhodu. To platí také pro Toyotu, která může jednat bez omezení testovacích jízd. Je pro nás tedy opravdovou výzvou tvrdit muziku i v budoucnu," říká Jost Capito.

U Volkswagenu moc dobře znají výhody vývoje nového auta bez jakéhokoliv omezení pro testy, které pro zúčastněné výrobce ve WRC jinak platí. Před svým vstupem do WRC totiž testovali Polo R WRC velmi důkladně na různých površích za všech možných podmínek a také na místech, která jsou přihlášeným týmům do WRC zapovězena (přihlášené týmy mohou testovat jen v rámci Evropy). Například krátce před startem své první sezony ve WRC Volkswagen uspořádal nákladný test ve vysokých nadmořských výškách v Mexiku. Capito tak moc dobře ví, jakých výhod si teď může užívat Citroën.

"Každý, kdo není zapsaný v MS, nemá žádná omezení a ohraničení během testovacích dní. Mohli po Mexiku jít do vysokých nadmořských výšek bez nějakých omezení na testovací dny, která my máme. Také Toyota nemá limitované testovací dny, takže mají také určitou výhodu. My naproti tomu nastupujeme nejen v MS, ale také musíme vyvíjet nové auto s omezeným množstvím testů. Pro nás to znamená, že musíme být velmi efektivní a pracovat ještě tvrději," uzavřel Capito.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?