Citroën, zdá se, svou letošní neúčastí ve WRC a soustředěním se na vývoj a testy nového speciálu udělal velmi dobré rozhodnutí. Sportovní šéf Volkswagenu, Jost Capito, znovu zdůraznil, jakou výhodu Francouzi díky tomu při vývoji nového auta mají. Ve Wolfsburgu mají s tímto scénářem ale také své zkušenosti z nedávné minulosti.
Ještě asi dva měsíce a pak zamíří Jost Capito z WRC do F1. Ačkoliv jeho přechod k týmu McLaren z Formule 1 byl oznáme už v lednu, tak se jeho odchod z VW neustále odkládá. Nedávno samotný Capito řekl, že z rally pravděpodobně odejde ke konci srpna nebo začátkem září.
Do té doby má Capito za cíl přivést Volkswagen na správnou cestu pro budoucnost, protože od roku 2017 dochází k velkým změnám v pravidlech a rozložení sil ve WRC se bude měnit a jako hlavní hrozba pro Volkswagen se jeví pilně připravující se Citroën. "Konkurence bude příští rok tvrdší. Citroën tu letos není jako tovární tým a soustředí se plně na vývoj pro rok 2017. Ve vývoji mají výhodu. To platí také pro Toyotu, která může jednat bez omezení testovacích jízd. Je pro nás tedy opravdovou výzvou tvrdit muziku i v budoucnu," říká Jost Capito.
U Volkswagenu moc dobře znají výhody vývoje nového auta bez jakéhokoliv omezení pro testy, které pro zúčastněné výrobce ve WRC jinak platí. Před svým vstupem do WRC totiž testovali Polo R WRC velmi důkladně na různých površích za všech možných podmínek a také na místech, která jsou přihlášeným týmům do WRC zapovězena (přihlášené týmy mohou testovat jen v rámci Evropy). Například krátce před startem své první sezony ve WRC Volkswagen uspořádal nákladný test ve vysokých nadmořských výškách v Mexiku. Capito tak moc dobře ví, jakých výhod si teď může užívat Citroën.
"Každý, kdo není zapsaný v MS, nemá žádná omezení a ohraničení během testovacích dní. Mohli po Mexiku jít do vysokých nadmořských výšek bez nějakých omezení na testovací dny, která my máme. Také Toyota nemá limitované testovací dny, takže mají také určitou výhodu. My naproti tomu nastupujeme nejen v MS, ale také musíme vyvíjet nové auto s omezeným množstvím testů. Pro nás to znamená, že musíme být velmi efektivní a pracovat ještě tvrději," uzavřel Capito.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.