Hyundai konečně realizuje původní plán - nové WRC pro sezonu 2017 totiž bude vycházet ze třídveřového modelu i20. První prototyp s díly z vozu 2017 vyjel na konci minulého týdne k testům.
Hyundai nemohl u WRC pro sezonu 2016 použít jako výchozí třídveřový model, protože produkce sériového vozu nedosáhla minimálního požadovaného množství. Hyundai tak musel změnit plány a udělat aktuální WRC s pěti dveřmi, což zdrželo jeho nasazení (místo v půlce sezony 2015 vyjel až na začátku roku 2016).
Teď se ale korejskému týmu daří uvést do reality svůj původní plán. Další generace vozu i20 WRC totiž bude mít pouze tři dveře. "Vždy to bylo naším cílem a jsem šťastný, že pro to teď máme předpoklady," řekl týmový šéf Michel Nandan.
Welcome Hyundai I20 WRC 2017!!! Photo: @lequipe #WRC pic.twitter.com/JoHq0Imhei
— Matteo Deriu (@Bartolbia84) 16. června 2016První prototyp nového vozu začal nedávno s testy. Jedná se ale o provizorní mulu, která zvenčí zatím připomíná aktuální vůz WRC, ale jsou na ní nasazeny už některé díly pro auto pro příští rok. První opravdový prototyp pro rok 2017 by měl z Alzenau vyjet zkraje července. Pak přijdou na řadu nejen testy techniky pod kapotou, ale také nové aerodynamiky, na kterou se díky změně pravidel od roku 2017 můžeme těšit.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.