Hyundai konečně realizuje původní plán - nové WRC pro sezonu 2017 totiž bude vycházet ze třídveřového modelu i20. První prototyp s díly z vozu 2017 vyjel na konci minulého týdne k testům.
Hyundai nemohl u WRC pro sezonu 2016 použít jako výchozí třídveřový model, protože produkce sériového vozu nedosáhla minimálního požadovaného množství. Hyundai tak musel změnit plány a udělat aktuální WRC s pěti dveřmi, což zdrželo jeho nasazení (místo v půlce sezony 2015 vyjel až na začátku roku 2016).
Teď se ale korejskému týmu daří uvést do reality svůj původní plán. Další generace vozu i20 WRC totiž bude mít pouze tři dveře. "Vždy to bylo naším cílem a jsem šťastný, že pro to teď máme předpoklady," řekl týmový šéf Michel Nandan.
Welcome Hyundai I20 WRC 2017!!! Photo: @lequipe #WRC pic.twitter.com/JoHq0Imhei
— Matteo Deriu (@Bartolbia84) 16. června 2016První prototyp nového vozu začal nedávno s testy. Jedná se ale o provizorní mulu, která zvenčí zatím připomíná aktuální vůz WRC, ale jsou na ní nasazeny už některé díly pro auto pro příští rok. První opravdový prototyp pro rok 2017 by měl z Alzenau vyjet zkraje července. Pak přijdou na řadu nejen testy techniky pod kapotou, ale také nové aerodynamiky, na kterou se díky změně pravidel od roku 2017 můžeme těšit.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?