Thierry Neuville může být rád, že si udržel své vítězství ze Sardinie. Vůz týmu Hyundai totiž neodpovídal homologaci, proto musí tým Hyundai Motorsport zaplatit pokutu ve výši 50 000 EUR.
Hyundai měl v Itálii důvod k oslavám - jenže pak se musel také strachovat. Techničtí komisaři totiž zjistili, že boční zadní okénko na i20 WRC se startovním číslem 20 neodpovídá technickým pravidlům. U následného slyšení před technickými komisaři šéf týmu, Michel Nandan, prohlásil, že v době homologace byla na voze ještě stará verze zadního okénka.
Ta však nikdy nebyla v závodním módu nasazena. Při homologaci nebyla použita bezpečnostní pěna. Tu Hyundai následně před prvním ostrým startem na Rally Monte Carlo doplnil. Původní okénko by se však do prostoru nevešlo. Michel připustil, že tým udělal v homologačním procesu chybu.
Za tuto chybu bude muset Hyundai sáhnout hluboko do kapsy. Komisaři totiž týmu udělili rekordní poukutu ve výši 50 000 EUR. Belgičan má však štěstí, že mu zůstane vítězství ze Sardinie. Je samozřejmé, že jiné okénko vozům Hyundai nepřineslo žádno výhodu co se rychlosti týče. Komisaři zjistili, že okénko se na jedné straně odchylovalo o 17 a na druhé straně o 19 gramů od homologační váhy.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?