Thierry Neuville se řadí k nejžádanějším jezdcům na aktuálním trhu pilotů. Na konci letošní sezony vyprší jeho tříletý kontrakt s Hyundai. Zatím se stále řeší, jestli bude Belgičan s německo-korejským týmem pokračovat i nadále. To má vliv na jeho testy nového speciálu i20 WRC 2017.
Ačkoliv výsledky z úvodní části letošní sezony asi neodpovídaly představám šéfů týmu Hyundai Motorsport ani představě samotného Thierryho Neuvillea, tak Belgičan jednozačně patří k nejžhavějším kandidátům na jezdeckém trhu. O jeho služby stojí Citroën, Hyundai, M-Sport i Toyota. Není se čemu divit, aktuální smlouva Neuvillea s Korejci vyprší ke konci sezony 2016.
Pokračování spolupráce s Hyundai se ale zdá být pravděpodobné. "Avšak v dalších třech až čtyřech měsících nebude nic oznámeno. Záleží to také na mých výsledcích," říká Thierry Neuville s úsměvem. Dle jeho názoru ale na jezdeckém poli dojde k určitým změnám. "Jezdecký trh je hodně otevřený, něco se tam bude dít." Jeho nejasná budoucnost má ale už teď vliv na sezonu 2017. Dokud se Thierry s Hyundai nedomluví, tak mu zůstávají dveře k testům nové i20 WRC 2017 zavřené. "Bude to záležet na tom, jestli budu mít novou smlouvu."
Zatím ale ještě nic nepropásl, Huyndai a M-Sport totiž ještě s novými speciály na příští sezonu jako jediné dva týmy nevyjely. A jaké bude příští rok dle Neuvillea s novými auty rozložení sil? "Auta budou příští rok více méně na stejné úrovni, avšak dva týmy budou určitě vyčnívat." Poukazuje Neuville na již probíhající intenzivní testovací práce u Volkswagenu a Citroënu. Pokud by jezdec před příští sezonou přeci jen změnil tým, tak bude mít na seznámení se s novou generací vozů WRC hodně málo času. "To ale není problém," uzavírá optimisticky 27letý jezdec.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.