Thierry Neuville se řadí k nejžádanějším jezdcům na aktuálním trhu pilotů. Na konci letošní sezony vyprší jeho tříletý kontrakt s Hyundai. Zatím se stále řeší, jestli bude Belgičan s německo-korejským týmem pokračovat i nadále. To má vliv na jeho testy nového speciálu i20 WRC 2017.
Ačkoliv výsledky z úvodní části letošní sezony asi neodpovídaly představám šéfů týmu Hyundai Motorsport ani představě samotného Thierryho Neuvillea, tak Belgičan jednozačně patří k nejžhavějším kandidátům na jezdeckém trhu. O jeho služby stojí Citroën, Hyundai, M-Sport i Toyota. Není se čemu divit, aktuální smlouva Neuvillea s Korejci vyprší ke konci sezony 2016.
Pokračování spolupráce s Hyundai se ale zdá být pravděpodobné. "Avšak v dalších třech až čtyřech měsících nebude nic oznámeno. Záleží to také na mých výsledcích," říká Thierry Neuville s úsměvem. Dle jeho názoru ale na jezdeckém poli dojde k určitým změnám. "Jezdecký trh je hodně otevřený, něco se tam bude dít." Jeho nejasná budoucnost má ale už teď vliv na sezonu 2017. Dokud se Thierry s Hyundai nedomluví, tak mu zůstávají dveře k testům nové i20 WRC 2017 zavřené. "Bude to záležet na tom, jestli budu mít novou smlouvu."
Zatím ale ještě nic nepropásl, Huyndai a M-Sport totiž ještě s novými speciály na příští sezonu jako jediné dva týmy nevyjely. A jaké bude příští rok dle Neuvillea s novými auty rozložení sil? "Auta budou příští rok více méně na stejné úrovni, avšak dva týmy budou určitě vyčnívat." Poukazuje Neuville na již probíhající intenzivní testovací práce u Volkswagenu a Citroënu. Pokud by jezdec před příští sezonou přeci jen změnil tým, tak bude mít na seznámení se s novou generací vozů WRC hodně málo času. "To ale není problém," uzavírá optimisticky 27letý jezdec.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.