Aktuálně osmý muž MS, Ott Tänak, se představí na jednom z tradičních vrcholů sezony ERC. Na konci měsíce června vyrazí Estonec na trati belgické Ypres Rally.
Ott Tänak pojede samozřejmě s Fordem Fiesta R5 a na pneumatikách DMACK. Na této velmi specifické soutěži však bude mít těžkou práci - zkušenosti jsou zde velmi důležité. O to zajímavější bude sledovat, jak se mu bude dařit.
Ott už s ERC jisté zkušenosti má - v sezoně 2014 vyhrál v rámci ERC v Estonsku a na Barum Rally byl sedmý. Na Ypres se navíc potká s dalšími jezdci z MS - Kevin Abbring pojede jako předjezdec s novinkou Hyundai i20 R5. Do soutěže odstartuje také Bryan Bouffier.
ERC si tak letos užívá jezdců z MS - zkraje roku se na Kanárských ostrovech představil Mads Ostberg, také s Fordem Fiesta R5. Nor soutěž zakončil po nehodě odstoupením.
DMACK také změnil svoji sestavu pro WRC2 - Sander Pärn byl nahrazen zatím pro následující tři podniky Karlem Krudou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.