Kalendář WRC se může velmi výrazně změnit. Do MS se totiž tlačí dalších 13 zemí, které by rády hostily soutěž WRC.
Konkrétně jde o Abu Dhabi, Kanadu, Chile, Chorvatsko, Indii, Japonsko, Jordánsko, Koreu, Malajsii, Nový Zéland, Severní Irsko, Rusko a Turecko. Všechny tyto země jsou v různých fázích příprav soutěže MS. Šéf FIA, Jean Todt, chce kalendář udělat více mezinárodní. Zatím je kalendář až příliš situován do Evropy.
"Tohle je MS a náš kalendář to potřebuje reflektovat," říká Jean Todt. V současnosti je ve 14 dílném kalendáři plných 10 evropských soutěží. Letos se vrací Čína. Podle britského 'Autosportu', který tuto zprávu přinesl, je dost dobře možné, že se změn dočkáme už příští rok.
"Je zde tlak na současné rally. Nové země přicházejí s docela silnými návrhy. Například nám chybí rozbíjecí soutěž jako bylo Řecko nebo Kypr. Turecko by tuto pozici mohlo dobře naplňovat. Návrh je uspořádat rally mimo Istanbul, nic by nemělo bránit návratu do Antalye. V pravý čas roku by to mohla být opravdu tvrdá soutěž," přiznává Todt.
Jarmo Mahonen, který je u FIA odpovědný za rally, přiznává, že takto velká poptávka je samotné překvapila: "S výrobci jsme se domluvili, že více než 14 soutěží za rok nebude. Takže navýšit počet rally za rok není možné. Ale musíme něco udělat, pokud zůstaneme se současným kalendářem, nic se nezmění. Jenže jak nacenit někoho, kdo má 60 let zkušeností, oproti tomu, když někdo nabízí velké množství peněz? Je to těžké vyvážit."
Velkou touhu dostat rally zpět do Jordánska má místní vláda. Jordánský princ, Feisal Al-Hussein, říká: "Motorsport má v Jordánsku bohatou tradici. Je to odkaz krále Husseina. Král Abdullah se také zajímá o motorsport. Jordánsko je ale obklopeno válkami a problémy, ale chceme zde vidět sport. Chceme k nám dostat WRC, uvidíme, co bude promotér požadovat." Podle zpráv Autosportu je však favoritem na pořádání soutěže na Blízkém východě Abu Dhabi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.