Kalendář WRC se může velmi výrazně změnit. Do MS se totiž tlačí dalších 13 zemí, které by rády hostily soutěž WRC.
Konkrétně jde o Abu Dhabi, Kanadu, Chile, Chorvatsko, Indii, Japonsko, Jordánsko, Koreu, Malajsii, Nový Zéland, Severní Irsko, Rusko a Turecko. Všechny tyto země jsou v různých fázích příprav soutěže MS. Šéf FIA, Jean Todt, chce kalendář udělat více mezinárodní. Zatím je kalendář až příliš situován do Evropy.
"Tohle je MS a náš kalendář to potřebuje reflektovat," říká Jean Todt. V současnosti je ve 14 dílném kalendáři plných 10 evropských soutěží. Letos se vrací Čína. Podle britského 'Autosportu', který tuto zprávu přinesl, je dost dobře možné, že se změn dočkáme už příští rok.
"Je zde tlak na současné rally. Nové země přicházejí s docela silnými návrhy. Například nám chybí rozbíjecí soutěž jako bylo Řecko nebo Kypr. Turecko by tuto pozici mohlo dobře naplňovat. Návrh je uspořádat rally mimo Istanbul, nic by nemělo bránit návratu do Antalye. V pravý čas roku by to mohla být opravdu tvrdá soutěž," přiznává Todt.
Jarmo Mahonen, který je u FIA odpovědný za rally, přiznává, že takto velká poptávka je samotné překvapila: "S výrobci jsme se domluvili, že více než 14 soutěží za rok nebude. Takže navýšit počet rally za rok není možné. Ale musíme něco udělat, pokud zůstaneme se současným kalendářem, nic se nezmění. Jenže jak nacenit někoho, kdo má 60 let zkušeností, oproti tomu, když někdo nabízí velké množství peněz? Je to těžké vyvážit."
Velkou touhu dostat rally zpět do Jordánska má místní vláda. Jordánský princ, Feisal Al-Hussein, říká: "Motorsport má v Jordánsku bohatou tradici. Je to odkaz krále Husseina. Král Abdullah se také zajímá o motorsport. Jordánsko je ale obklopeno válkami a problémy, ale chceme zde vidět sport. Chceme k nám dostat WRC, uvidíme, co bude promotér požadovat." Podle zpráv Autosportu je však favoritem na pořádání soutěže na Blízkém východě Abu Dhabi.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.