Kalendář WRC se může velmi výrazně změnit. Do MS se totiž tlačí dalších 13 zemí, které by rády hostily soutěž WRC.
Konkrétně jde o Abu Dhabi, Kanadu, Chile, Chorvatsko, Indii, Japonsko, Jordánsko, Koreu, Malajsii, Nový Zéland, Severní Irsko, Rusko a Turecko. Všechny tyto země jsou v různých fázích příprav soutěže MS. Šéf FIA, Jean Todt, chce kalendář udělat více mezinárodní. Zatím je kalendář až příliš situován do Evropy.
"Tohle je MS a náš kalendář to potřebuje reflektovat," říká Jean Todt. V současnosti je ve 14 dílném kalendáři plných 10 evropských soutěží. Letos se vrací Čína. Podle britského 'Autosportu', který tuto zprávu přinesl, je dost dobře možné, že se změn dočkáme už příští rok.
"Je zde tlak na současné rally. Nové země přicházejí s docela silnými návrhy. Například nám chybí rozbíjecí soutěž jako bylo Řecko nebo Kypr. Turecko by tuto pozici mohlo dobře naplňovat. Návrh je uspořádat rally mimo Istanbul, nic by nemělo bránit návratu do Antalye. V pravý čas roku by to mohla být opravdu tvrdá soutěž," přiznává Todt.
Jarmo Mahonen, který je u FIA odpovědný za rally, přiznává, že takto velká poptávka je samotné překvapila: "S výrobci jsme se domluvili, že více než 14 soutěží za rok nebude. Takže navýšit počet rally za rok není možné. Ale musíme něco udělat, pokud zůstaneme se současným kalendářem, nic se nezmění. Jenže jak nacenit někoho, kdo má 60 let zkušeností, oproti tomu, když někdo nabízí velké množství peněz? Je to těžké vyvážit."
Velkou touhu dostat rally zpět do Jordánska má místní vláda. Jordánský princ, Feisal Al-Hussein, říká: "Motorsport má v Jordánsku bohatou tradici. Je to odkaz krále Husseina. Král Abdullah se také zajímá o motorsport. Jordánsko je ale obklopeno válkami a problémy, ale chceme zde vidět sport. Chceme k nám dostat WRC, uvidíme, co bude promotér požadovat." Podle zpráv Autosportu je však favoritem na pořádání soutěže na Blízkém východě Abu Dhabi.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?