Kalendář WRC se může velmi výrazně změnit. Do MS se totiž tlačí dalších 13 zemí, které by rády hostily soutěž WRC.
Konkrétně jde o Abu Dhabi, Kanadu, Chile, Chorvatsko, Indii, Japonsko, Jordánsko, Koreu, Malajsii, Nový Zéland, Severní Irsko, Rusko a Turecko. Všechny tyto země jsou v různých fázích příprav soutěže MS. Šéf FIA, Jean Todt, chce kalendář udělat více mezinárodní. Zatím je kalendář až příliš situován do Evropy.
"Tohle je MS a náš kalendář to potřebuje reflektovat," říká Jean Todt. V současnosti je ve 14 dílném kalendáři plných 10 evropských soutěží. Letos se vrací Čína. Podle britského 'Autosportu', který tuto zprávu přinesl, je dost dobře možné, že se změn dočkáme už příští rok.
"Je zde tlak na současné rally. Nové země přicházejí s docela silnými návrhy. Například nám chybí rozbíjecí soutěž jako bylo Řecko nebo Kypr. Turecko by tuto pozici mohlo dobře naplňovat. Návrh je uspořádat rally mimo Istanbul, nic by nemělo bránit návratu do Antalye. V pravý čas roku by to mohla být opravdu tvrdá soutěž," přiznává Todt.
Jarmo Mahonen, který je u FIA odpovědný za rally, přiznává, že takto velká poptávka je samotné překvapila: "S výrobci jsme se domluvili, že více než 14 soutěží za rok nebude. Takže navýšit počet rally za rok není možné. Ale musíme něco udělat, pokud zůstaneme se současným kalendářem, nic se nezmění. Jenže jak nacenit někoho, kdo má 60 let zkušeností, oproti tomu, když někdo nabízí velké množství peněz? Je to těžké vyvážit."
Velkou touhu dostat rally zpět do Jordánska má místní vláda. Jordánský princ, Feisal Al-Hussein, říká: "Motorsport má v Jordánsku bohatou tradici. Je to odkaz krále Husseina. Král Abdullah se také zajímá o motorsport. Jordánsko je ale obklopeno válkami a problémy, ale chceme zde vidět sport. Chceme k nám dostat WRC, uvidíme, co bude promotér požadovat." Podle zpráv Autosportu je však favoritem na pořádání soutěže na Blízkém východě Abu Dhabi.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.