Zatím není nic oficiální, ale podle zpráv serveru 'RallySport Mag' došlo na úterním jednání komise FIA WRC k poměrně důležitým krokům. Ty teď budou postoupeny ke schválení Světové radě motorsportu.
Hlavními návrhy mají být:
a) týmy ve WRC registurují před každou soutěží 3 vozy WRC, bodovat pak budou dva nejvýše postavené vozy v soutěži,
b) už dále nebude požadováno, aby byl výrobci nominován jeden jezdec, který pojede za tým celý šampionát,
c) do vozů WRC 2017 budou smět usednout pouze ti jezdci, kteří dostanou od FIA povolení.
O možných startech starých vozů WRC v soukromých týmech, případně vypsání samostatného šampionátu pro tyto soukromníky, zatím žádné informace neprosákly. Také není zřejmé, jak dopadly diskuse o startovním pořadí do jednotlivých etap v šotolinových soutěžích. Jednat se však mělo o udělování menšího počtu bodů v případě, že se soutěž neodjede v plné délce (jako letos ve Švédsku).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?