Zatím není nic oficiální, ale podle zpráv serveru 'RallySport Mag' došlo na úterním jednání komise FIA WRC k poměrně důležitým krokům. Ty teď budou postoupeny ke schválení Světové radě motorsportu.
Hlavními návrhy mají být:
a) týmy ve WRC registurují před každou soutěží 3 vozy WRC, bodovat pak budou dva nejvýše postavené vozy v soutěži,
b) už dále nebude požadováno, aby byl výrobci nominován jeden jezdec, který pojede za tým celý šampionát,
c) do vozů WRC 2017 budou smět usednout pouze ti jezdci, kteří dostanou od FIA povolení.
O možných startech starých vozů WRC v soukromých týmech, případně vypsání samostatného šampionátu pro tyto soukromníky, zatím žádné informace neprosákly. Také není zřejmé, jak dopadly diskuse o startovním pořadí do jednotlivých etap v šotolinových soutěžích. Jednat se však mělo o udělování menšího počtu bodů v případě, že se soutěž neodjede v plné délce (jako letos ve Švédsku).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.