Šéf Volkswagenu, Jost Capito, po vítězství Krise Meekea v Portugalsku varuje, že taková vítězství mohou znehodnotit. Podle Capita totiž může být veřejnost zmatena, pokud jezdci, kteří nestartují pravidelně, vyhrají několik závodů. Je zřejmé, že Kris v pátek a sobotu profitoval z výhodné startovní pozice.
Jost Capito britskému 'Autosportu' řekl: "Když někdo kalibru Krise Meekea nebo Sébastiena Loeba přijede na tři soutěže, pak je jasné, že je vyhraje. To pak znehodnocuje celý šampionát, protože veřejnost nerozumí tomu, proč nemá vedoucí jezdec MS [Ogier] šanci na vítězství."
"Lidé si myslí: 'Aha, on není opravdovým šampionem, protože vyhrávají jiní. Mistrem by podle lidí měl být ten, který pojede tři soutěže." Capito doufá, že na úterním jednání FIA dokáže prosadit, aby jezdci, kteří nestartují v kompletním šampionátu, startovali na čele startovního pole.
"Když jsme dojeli do Portugalska, tak jsme všichni věděli, že Kris vyhraje, pokud neudělá nějakou chybu. Nebyla tu šance pro někoho jiného. Tohle je třetí rally v řadě, na které Seb neměl šanci vyhrát. Teď jedeme na Sardinii, kde je opět bez šance na vítězství bez ohledu na výkon, který předvede. A to není správně.
Jezdci, kteří jedou jen vybrané soutěže, by měli jet první na trati. Je to lepší a fairovější řešení. Ať mají jezdci, kteří bojují o šampionát, šanci na vítězství oproti těm, co jedou jen vybrané soutěže," zdůvodňuje šéf Volkswagenu pro motorsport své argumenty.
Šéf Citroënu, Yves Matton, který byl také v Portugalsku přítomný, řekl, že jej komentáře konkurence překvapily: "Nesledoval jsem je tento víkend. Kde je problém? Kris nebojuje oproti jezdcům v šampionátu. Kdyby byl Sébastien druhý za Krisem, tak by pořád získal víc bodů, než ostatní jezdci v šampionátu. Podívejte se na body v šampionátu, nemají si nač stěžovat."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.