Šéf Volkswagenu, Jost Capito, po vítězství Krise Meekea v Portugalsku varuje, že taková vítězství mohou znehodnotit. Podle Capita totiž může být veřejnost zmatena, pokud jezdci, kteří nestartují pravidelně, vyhrají několik závodů. Je zřejmé, že Kris v pátek a sobotu profitoval z výhodné startovní pozice.
Jost Capito britskému 'Autosportu' řekl: "Když někdo kalibru Krise Meekea nebo Sébastiena Loeba přijede na tři soutěže, pak je jasné, že je vyhraje. To pak znehodnocuje celý šampionát, protože veřejnost nerozumí tomu, proč nemá vedoucí jezdec MS [Ogier] šanci na vítězství."
"Lidé si myslí: 'Aha, on není opravdovým šampionem, protože vyhrávají jiní. Mistrem by podle lidí měl být ten, který pojede tři soutěže." Capito doufá, že na úterním jednání FIA dokáže prosadit, aby jezdci, kteří nestartují v kompletním šampionátu, startovali na čele startovního pole.
"Když jsme dojeli do Portugalska, tak jsme všichni věděli, že Kris vyhraje, pokud neudělá nějakou chybu. Nebyla tu šance pro někoho jiného. Tohle je třetí rally v řadě, na které Seb neměl šanci vyhrát. Teď jedeme na Sardinii, kde je opět bez šance na vítězství bez ohledu na výkon, který předvede. A to není správně.
Jezdci, kteří jedou jen vybrané soutěže, by měli jet první na trati. Je to lepší a fairovější řešení. Ať mají jezdci, kteří bojují o šampionát, šanci na vítězství oproti těm, co jedou jen vybrané soutěže," zdůvodňuje šéf Volkswagenu pro motorsport své argumenty.
Šéf Citroënu, Yves Matton, který byl také v Portugalsku přítomný, řekl, že jej komentáře konkurence překvapily: "Nesledoval jsem je tento víkend. Kde je problém? Kris nebojuje oproti jezdcům v šampionátu. Kdyby byl Sébastien druhý za Krisem, tak by pořád získal víc bodů, než ostatní jezdci v šampionátu. Podívejte se na body v šampionátu, nemají si nač stěžovat."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?