Šéf Volkswagenu, Jost Capito, po vítězství Krise Meekea v Portugalsku varuje, že taková vítězství mohou znehodnotit. Podle Capita totiž může být veřejnost zmatena, pokud jezdci, kteří nestartují pravidelně, vyhrají několik závodů. Je zřejmé, že Kris v pátek a sobotu profitoval z výhodné startovní pozice.
Jost Capito britskému 'Autosportu' řekl: "Když někdo kalibru Krise Meekea nebo Sébastiena Loeba přijede na tři soutěže, pak je jasné, že je vyhraje. To pak znehodnocuje celý šampionát, protože veřejnost nerozumí tomu, proč nemá vedoucí jezdec MS [Ogier] šanci na vítězství."
"Lidé si myslí: 'Aha, on není opravdovým šampionem, protože vyhrávají jiní. Mistrem by podle lidí měl být ten, který pojede tři soutěže." Capito doufá, že na úterním jednání FIA dokáže prosadit, aby jezdci, kteří nestartují v kompletním šampionátu, startovali na čele startovního pole.
"Když jsme dojeli do Portugalska, tak jsme všichni věděli, že Kris vyhraje, pokud neudělá nějakou chybu. Nebyla tu šance pro někoho jiného. Tohle je třetí rally v řadě, na které Seb neměl šanci vyhrát. Teď jedeme na Sardinii, kde je opět bez šance na vítězství bez ohledu na výkon, který předvede. A to není správně.
Jezdci, kteří jedou jen vybrané soutěže, by měli jet první na trati. Je to lepší a fairovější řešení. Ať mají jezdci, kteří bojují o šampionát, šanci na vítězství oproti těm, co jedou jen vybrané soutěže," zdůvodňuje šéf Volkswagenu pro motorsport své argumenty.
Šéf Citroënu, Yves Matton, který byl také v Portugalsku přítomný, řekl, že jej komentáře konkurence překvapily: "Nesledoval jsem je tento víkend. Kde je problém? Kris nebojuje oproti jezdcům v šampionátu. Kdyby byl Sébastien druhý za Krisem, tak by pořád získal víc bodů, než ostatní jezdci v šampionátu. Podívejte se na body v šampionátu, nemají si nač stěžovat."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?