Šéf Volkswagenu, Jost Capito, po vítězství Krise Meekea v Portugalsku varuje, že taková vítězství mohou znehodnotit. Podle Capita totiž může být veřejnost zmatena, pokud jezdci, kteří nestartují pravidelně, vyhrají několik závodů. Je zřejmé, že Kris v pátek a sobotu profitoval z výhodné startovní pozice.
Jost Capito britskému 'Autosportu' řekl: "Když někdo kalibru Krise Meekea nebo Sébastiena Loeba přijede na tři soutěže, pak je jasné, že je vyhraje. To pak znehodnocuje celý šampionát, protože veřejnost nerozumí tomu, proč nemá vedoucí jezdec MS [Ogier] šanci na vítězství."
"Lidé si myslí: 'Aha, on není opravdovým šampionem, protože vyhrávají jiní. Mistrem by podle lidí měl být ten, který pojede tři soutěže." Capito doufá, že na úterním jednání FIA dokáže prosadit, aby jezdci, kteří nestartují v kompletním šampionátu, startovali na čele startovního pole.
"Když jsme dojeli do Portugalska, tak jsme všichni věděli, že Kris vyhraje, pokud neudělá nějakou chybu. Nebyla tu šance pro někoho jiného. Tohle je třetí rally v řadě, na které Seb neměl šanci vyhrát. Teď jedeme na Sardinii, kde je opět bez šance na vítězství bez ohledu na výkon, který předvede. A to není správně.
Jezdci, kteří jedou jen vybrané soutěže, by měli jet první na trati. Je to lepší a fairovější řešení. Ať mají jezdci, kteří bojují o šampionát, šanci na vítězství oproti těm, co jedou jen vybrané soutěže," zdůvodňuje šéf Volkswagenu pro motorsport své argumenty.
Šéf Citroënu, Yves Matton, který byl také v Portugalsku přítomný, řekl, že jej komentáře konkurence překvapily: "Nesledoval jsem je tento víkend. Kde je problém? Kris nebojuje oproti jezdcům v šampionátu. Kdyby byl Sébastien druhý za Krisem, tak by pořád získal víc bodů, než ostatní jezdci v šampionátu. Podívejte se na body v šampionátu, nemají si nač stěžovat."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?