Ford představí v dohledné době novou generaci prodejně velmi oblíbeného Fordu Fiesta RS WRC. Jenže to zdržuje začátek testů M-Sportu před sezonou 2017, jak bylo potvrzeno v Portugalsku. Malcolm Wilson se však situaci snaží bagatelizovat, když podle něj nejde o žádný velký problém.
Nový Ford Fiesta RS WRC 2017 má vyjet až v červenci. Zatímco ostatní výrobci (až na Hyundai) už svá auta testují, u M-Sportu je zatím klid: "Použijeme nový vůz, který ještě zatím nebyl představen. Zatím jsme [od Fordu] nedostali vůz ani karoserii nebo něco podobného," vysvětlil situaci Malcolm Wilson.
Podle Brita však pozdní start testování nepředstavuje žádný problém. Jeho tým totiž prozatím modifikuje aktuální Fiestu, osadí ji díly pro sezonu 2017 a bude schopen takto zahájit testování. Půjde tak o přechodné řešení, které použily také jiní výrobci.
"Nemyslím si, že by zatím jakýkoliv výrobce ukázal konečné řešení [auta]. Nová auta budou úžasná. Doufám, že všechno klapne a lidi budou pro rallysport nadšení," říká Malcolm, jehož tým naposledy postavil Focus WRX pro Kena Blocka: "Tohle auto jsme vyvinuli za pouhých 6 měsíců. Jeho konkurenceschopnost teď všichni dobře vidí," chválí svůj tým Wilson.
I proto si nemyslí, že by těsný plán pro nový vůz WRC měl být problém: "Už jsme si zvykli a máme spoustu zkušeností. Máme spoustu lidí, kteří si těmito procesy v posledních letech prošli. I když na novém autě bude spousta nových dílů, nemáme obavy," zakončil bojovně šéf M-Sportu.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?