Ford představí v dohledné době novou generaci prodejně velmi oblíbeného Fordu Fiesta RS WRC. Jenže to zdržuje začátek testů M-Sportu před sezonou 2017, jak bylo potvrzeno v Portugalsku. Malcolm Wilson se však situaci snaží bagatelizovat, když podle něj nejde o žádný velký problém.
Nový Ford Fiesta RS WRC 2017 má vyjet až v červenci. Zatímco ostatní výrobci (až na Hyundai) už svá auta testují, u M-Sportu je zatím klid: "Použijeme nový vůz, který ještě zatím nebyl představen. Zatím jsme [od Fordu] nedostali vůz ani karoserii nebo něco podobného," vysvětlil situaci Malcolm Wilson.
Podle Brita však pozdní start testování nepředstavuje žádný problém. Jeho tým totiž prozatím modifikuje aktuální Fiestu, osadí ji díly pro sezonu 2017 a bude schopen takto zahájit testování. Půjde tak o přechodné řešení, které použily také jiní výrobci.
"Nemyslím si, že by zatím jakýkoliv výrobce ukázal konečné řešení [auta]. Nová auta budou úžasná. Doufám, že všechno klapne a lidi budou pro rallysport nadšení," říká Malcolm, jehož tým naposledy postavil Focus WRX pro Kena Blocka: "Tohle auto jsme vyvinuli za pouhých 6 měsíců. Jeho konkurenceschopnost teď všichni dobře vidí," chválí svůj tým Wilson.
I proto si nemyslí, že by těsný plán pro nový vůz WRC měl být problém: "Už jsme si zvykli a máme spoustu zkušeností. Máme spoustu lidí, kteří si těmito procesy v posledních letech prošli. I když na novém autě bude spousta nových dílů, nemáme obavy," zakončil bojovně šéf M-Sportu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?