Ford představí v dohledné době novou generaci prodejně velmi oblíbeného Fordu Fiesta RS WRC. Jenže to zdržuje začátek testů M-Sportu před sezonou 2017, jak bylo potvrzeno v Portugalsku. Malcolm Wilson se však situaci snaží bagatelizovat, když podle něj nejde o žádný velký problém.
Nový Ford Fiesta RS WRC 2017 má vyjet až v červenci. Zatímco ostatní výrobci (až na Hyundai) už svá auta testují, u M-Sportu je zatím klid: "Použijeme nový vůz, který ještě zatím nebyl představen. Zatím jsme [od Fordu] nedostali vůz ani karoserii nebo něco podobného," vysvětlil situaci Malcolm Wilson.
Podle Brita však pozdní start testování nepředstavuje žádný problém. Jeho tým totiž prozatím modifikuje aktuální Fiestu, osadí ji díly pro sezonu 2017 a bude schopen takto zahájit testování. Půjde tak o přechodné řešení, které použily také jiní výrobci.
"Nemyslím si, že by zatím jakýkoliv výrobce ukázal konečné řešení [auta]. Nová auta budou úžasná. Doufám, že všechno klapne a lidi budou pro rallysport nadšení," říká Malcolm, jehož tým naposledy postavil Focus WRX pro Kena Blocka: "Tohle auto jsme vyvinuli za pouhých 6 měsíců. Jeho konkurenceschopnost teď všichni dobře vidí," chválí svůj tým Wilson.
I proto si nemyslí, že by těsný plán pro nový vůz WRC měl být problém: "Už jsme si zvykli a máme spoustu zkušeností. Máme spoustu lidí, kteří si těmito procesy v posledních letech prošli. I když na novém autě bude spousta nových dílů, nemáme obavy," zakončil bojovně šéf M-Sportu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.