Hyundai v pátek přišel poměrně spektakulárním způsobem o jeden vůz i20 WRC nové generace. V sobotu se korejskému týmu nedařilo o moc lépe...
Nejprve včera ráno (opět) skončil Kevin Abbring. Nizozemec musel vzdát pro poškození zavěšení u své staré i20 WRC. Tato ztráta tým však tolik trápit nemusí, protože Abbring už musel odstoupit i v pátek (to jej zastavilo rozbité řízení). Následně ale tým Hyundai přišel o další vůz - Thierry Neuvilleovi došel benzín...
Večer v servisním parku šéf týmu, Michel Nandan, novinářům přiznal, že šlo o lidskou chybu: "Situace s Thierrym je velmi frustrující a samozřejmě rozumíme všem důsledkům. Šlo o lidskou chybu, ale už jsme identifikovali příčinu toho, co se pokazilo v našem procesu. To nám pomůže k tomu, aby se stejná chyba už neopakovala.
Jsme tým, který je založen na práci každého jednotlivce. To pak činí rozdíl. Chyba se může stát. Je důležité tomu ale porozumět. Zítra nás čekají další 4 rychlostní zkoušky, snad se od nich odrazíme do budoucna." Neuville měl složité soutěže ve Švédsku, Mexiku i Argentině a jeho smůla pokračuje i v Portugalsku.
"Je to škoda, samozřejmě, doufali jsme v dobrý výsledek. S novou i20 WRC se cítíme stále lépe, chtěli jsme být v TOP5. V autě nám začal ráno na druhé speciálce svítit alarm, pak nám došlo palivo. Už se nedalo pokračovat. Každý může udělat chybu. Společně pracujeme a bojujeme. Občas se taková věc může stát. Zítra se do soutěže vrátíme a pokusíme se ji dokončit," dodal Thierry Neuville.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.