Hayden Paddon odmítá, že by jeho první vítězství v kariéře v Rally Argentina nějak ovlivnilo jeho cíle pro tuto sezonu. Novozélanďan přitom v závěru soutěže v Jižní Americe dokázal odrazit útok finišujícího Sébastiena Ogiera.
Jezdec však trvá na tom, že v této sezoně jde hlavně o položení základních kamenů pro budoucnost: "Vítězství v Argentině mi zcela určitě dodalo jistotu, avšak zůstávám nohama na zemi. Víme, že pokud jsou stejné podmínky, tak nás stále čeká hodně práce před tím, než budeme na úrovni Seba a budeme s ním moci pravidelně bojovat," popsiuje střízlivě situaci Hayden Paddon.
"Argentina jenom možná ukázala, že bychom se na tuto úroveň mohli dostat dříve, než jsme si původně mysleli. Musíme tedy dále pracovat a setrvat u našeho plánu a cílů, které máme od začátku sezony," říká Novozélanďan. Argentinské vítěství znamená, že v Portugalsku pojede úvodní dvě etapy jako druhý na trati za Ogierem.
Společně s Francouzem tedy bude trať čistit od volné šotoliny pro ostatní jezdce. Hayden k tomu však přistupuje pozitivně, když to vnímá jako součást učebního procesu: "I když to není nejvhodnější pozice, tak to vnímáme jako příležitost zůstat co nejvíc konkurenceschopní ve srovnání se Sébastienem. Ten bude před námi na trati, takže budeme mít stejné podmínky.
Nebude to jednoduché, ale auto i já se zlepšujeme každou soutěž. Budeme se tedy snažit udělat další krok. Určitě chceme ještě tento rok vyhrát další rally." Paddon testoval dva dny před Portugalskem, avšak v době jeho testu pršelo. Během soutěže se očekává sucho.
"I když bylo mokro, tedy ne moc reprezentativní podmínky ve srovnání s tím, co bude na soutěži, tak bylo stále dobré získávat informace. Dále jsme vyvinuli dvě oblasti na voze. I když nepůjde o žádné velké zlepšení, každá drobnost se počítá."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.