Tommi Mäkinen počítá s Juhou Hänninenem na místo továrního jezdce týmu Toyota pro rok 2017. Fin navíc pro svůj tým počítá s dalšími dvěma jezdci.
Nově se formující tovární tým Toyoty ve WRC má za sebou první testy. Vedle šéfa týmu, Tommiho Mäkinena, s vozem kilometry pilně sbíral také Juho Hänninen. Fin byl už v minulosti potvrzen jako testovač týmu Toyota a do projektu tak může přinést svoje letité zkušenosti.
Juho se ale na spolupráci s továrním týmem může těšit i v příští sezoně. Mäkinen totiž počítá s 34 letým Finem na místo továrního pilota pro sezonu 2017. Pro finská media navíc Mäkinen potvrdil, že jeho tým už v prvním roce počítá s nasazením tří továrních aut a "v jednom z nich bude velice pravděpodobně sedět Juho Hänninen", řekl Tommi Mäkinen pro Sender YLE.
Hänninen, který svoji kariéru v rallysportu začal už v roce 1999, byl naposledy členem továrního týmu Hyundai. Tam se mu ale bohužel nepodařilo naplnit vysoká očekávání a o místo v týmu následně přišel. Vloni jsme jej viděli s privátně nasazeným Fordem Fiesta WRC na Rally Finland, kde byl šestý. Pro české fanoušky je Hänninen samozřejmě nejznámnější z dob svého působení u továrního týmu Škoda Motorsport. Bez zajímavosti není, že se Hänninen letos účastní všech seznamovacích jízd.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.