Významný mezinárodní úspěch se o víkendu podařil posádce Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát, když obsadili třetí místo na Rally Acropolis, jedné z nejslavnějších soutěží světa. Jde o první umístění české posádky na stupních vítězů v absolutním pořadí v dlouhé historii této rally.
Kromě jednoho z největších úspěchů své kariéry si Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem připsali také štědrý příděl bodů do letošního Mistrovství Evropy v rally, jehož byla Rally Acropolis třetím podnikem. Pojďme se ústy posádky podívat, jak se tento úspěch českých reprezentantů rodil: „Rally Acropolis jsme absolvovali již potřetí, ale nyní poprvé v její opravdu legendární podobě v okolí města Lamia, kde se dlouhá léta jezdívalo mistrovství světa. Tyto klasické tratě jsou jiné než v oblasti Koryntského průplavu, kde se závodilo v posledních letech. Jsou více rozbité a s častým střídáním rytmu celkově o něco těžší. Naším předstartovním cílem bylo dojet mezi prvními pěti posádkami. Z časového harmonogramu bylo jasné, že výsledek patrně nebude jasný až do konce, protože poslední 33 kilometrů dlouhá RZ mohla pořadím výrazně zamíchat,“ popisuje hlavní atributy letošního ročníku spolujezdec Daniel Trunkát. „Tratě jsou zde nejenom rozbitější, ale i techničtější, což následně dosvědčily i nižší dosažené rychlostní průměry v RZ. Někde by tu bylo na místě trochu pošetřit techniku, ale v praxi to příliš nejde, pokud chce člověk bojovat v popředí výsledkové listiny. Počasí nám v průběhu seznamovacích jízd a závěru sobotní etapy deštěm připomnělo i loňský blátivý ročník. Naštěstí jen v přiměřené míře, takže letos převažovaly ty správné řecké podmínky – sucho a prach,“ doplňuje popis charakteru soutěže jezdec Jaromír Tarabus.
„Sobotní etapa nám vyšla parádně, potěšil nás zejména absolutně druhý čas při druhém průjezdu slavné RZ New Gravia, která byla zároveň nejdelší vložkou prvního dne. Zde jsme se také propracovali na třetí místo,“ popisuje stoprocentně vydařenou první etapu soutěže Jaromír Tarabus. Na skvělém třetím místě absolutního pořadí posádka také přenocovala před druhou etapou.
„V neděli ráno se nám nepodařilo zachytit správné tempo a v první sekci druhé etapy jsme prohospodařili hodně času. Tím se zpět před nás dostala místní rychlá posádka Athanasoulas-Panayiotounis, kteří jsou takoví specialisté na Rally Acropolis. Díky chybě Alexeye Lukyanuka jsme se však posunuli zpět na třetí místo. V závěru soutěže nebylo daleko ani druhé místo, takže jsme se snažili jet stále rychle - přestože zkušenost z Irska, kde jsme opustili trať na poslední RZ, byla stále živá. To se zde naštěstí neopakovalo a my mohli oslavit třetí příčku. Přesněji řečeno, v cíli poslední rychlostní zkoušky jsme ještě nevěděli, jestli budeme druzí nebo třetí. Jak my, tak Athanasoulas jsme totiž na trati 33 km dlouhé RZ díky obrácenému startovnímu pořadí druhé etapy dojeli pomalejší posádku, která se potýkala s problémy svého Mitsubishi. Bylo hodně obtížné jet v prachu za nimi a neudělat chybu, byť nás potom docela rychle pustili. Nakonec ale všechno dopadlo tak, jak ze sportovního hlediska mělo. Pokud bychom se na druhou příčku před řeckou posádku dostali díky jejich většímu zdržení za pomalejším soupeřem, těšilo by nás to méně, než vybojované třetí místo,“ osvětluje dramatický závěr příslovečné „Rally Bohů“ Jaromír Tarabus.
„Cílem našeho letošního působení v Mistrovství Evropy už je bojovat o podium v celkovém pořadí a za příznivých podmínek i na jednotlivých závodech. Jsme moc rádi, že v Řecku to vyšlo a spravili jsme si tak chuť po nedokončeném Irsku. Navíc na šotolině, která samozřejmě není náš mateřský povrch. Na Rally Acropolis jsme ze třech startů třikrát dojeli, z toho loni čtvrtí a letos třetí, čili je to skutečně soutěž nám zaslíbená. Naše Fabia R5 fungovala naprosto skvěle a prokázalo se, že je vynikající závodní zbraní i na šotolinu. Trať byla místy hodně rozbitá, ale naštěstí se nám vyhnuly defekty pneumatik. Auto bylo schopno letět na maximum i na tomto povrchu a fungovalo po celý závod perfektně bez problémů. Za to patří obrovské poděkování celému týmu Kresta Racing a samotnému Romanu Krestovi pak ještě navíc za cenné rady v průběhu závodu. Speciální dík náleží také našim česko-řeckým přátelům Janě a Ioannisovi, kteří se o nás po celou dobu báječně starali a značně nám pobyt v Řecku usnadnili,“ shrnuje bronzem ověnčené účinkování na letošní Rally Acropolis i z pozice týmového manažera Daniel Trunkát. A zároveň upřesňuje další program T&T Czech National Teamu: „Vzhledem k náročnému harmonogramu Mistrovství Evropy jsme se rozhodli vynechat následující podnik na azorských ostrovech a soustředit se na asfaltovou Ypres Rally. Skloubit dohromady účast na obou podnicích by bylo beztak logisticky téměř nemožné.“
Belgická Ypres Rally se koná v termínu 23. - 25. června a uzavře první polovinu kalendáře Mistrovství Evropy v rally (FIA ERC).
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?