Významný mezinárodní úspěch se o víkendu podařil posádce Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát, když obsadili třetí místo na Rally Acropolis, jedné z nejslavnějších soutěží světa. Jde o první umístění české posádky na stupních vítězů v absolutním pořadí v dlouhé historii této rally.
Kromě jednoho z největších úspěchů své kariéry si Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem připsali také štědrý příděl bodů do letošního Mistrovství Evropy v rally, jehož byla Rally Acropolis třetím podnikem. Pojďme se ústy posádky podívat, jak se tento úspěch českých reprezentantů rodil: „Rally Acropolis jsme absolvovali již potřetí, ale nyní poprvé v její opravdu legendární podobě v okolí města Lamia, kde se dlouhá léta jezdívalo mistrovství světa. Tyto klasické tratě jsou jiné než v oblasti Koryntského průplavu, kde se závodilo v posledních letech. Jsou více rozbité a s častým střídáním rytmu celkově o něco těžší. Naším předstartovním cílem bylo dojet mezi prvními pěti posádkami. Z časového harmonogramu bylo jasné, že výsledek patrně nebude jasný až do konce, protože poslední 33 kilometrů dlouhá RZ mohla pořadím výrazně zamíchat,“ popisuje hlavní atributy letošního ročníku spolujezdec Daniel Trunkát. „Tratě jsou zde nejenom rozbitější, ale i techničtější, což následně dosvědčily i nižší dosažené rychlostní průměry v RZ. Někde by tu bylo na místě trochu pošetřit techniku, ale v praxi to příliš nejde, pokud chce člověk bojovat v popředí výsledkové listiny. Počasí nám v průběhu seznamovacích jízd a závěru sobotní etapy deštěm připomnělo i loňský blátivý ročník. Naštěstí jen v přiměřené míře, takže letos převažovaly ty správné řecké podmínky – sucho a prach,“ doplňuje popis charakteru soutěže jezdec Jaromír Tarabus.
„Sobotní etapa nám vyšla parádně, potěšil nás zejména absolutně druhý čas při druhém průjezdu slavné RZ New Gravia, která byla zároveň nejdelší vložkou prvního dne. Zde jsme se také propracovali na třetí místo,“ popisuje stoprocentně vydařenou první etapu soutěže Jaromír Tarabus. Na skvělém třetím místě absolutního pořadí posádka také přenocovala před druhou etapou.
„V neděli ráno se nám nepodařilo zachytit správné tempo a v první sekci druhé etapy jsme prohospodařili hodně času. Tím se zpět před nás dostala místní rychlá posádka Athanasoulas-Panayiotounis, kteří jsou takoví specialisté na Rally Acropolis. Díky chybě Alexeye Lukyanuka jsme se však posunuli zpět na třetí místo. V závěru soutěže nebylo daleko ani druhé místo, takže jsme se snažili jet stále rychle - přestože zkušenost z Irska, kde jsme opustili trať na poslední RZ, byla stále živá. To se zde naštěstí neopakovalo a my mohli oslavit třetí příčku. Přesněji řečeno, v cíli poslední rychlostní zkoušky jsme ještě nevěděli, jestli budeme druzí nebo třetí. Jak my, tak Athanasoulas jsme totiž na trati 33 km dlouhé RZ díky obrácenému startovnímu pořadí druhé etapy dojeli pomalejší posádku, která se potýkala s problémy svého Mitsubishi. Bylo hodně obtížné jet v prachu za nimi a neudělat chybu, byť nás potom docela rychle pustili. Nakonec ale všechno dopadlo tak, jak ze sportovního hlediska mělo. Pokud bychom se na druhou příčku před řeckou posádku dostali díky jejich většímu zdržení za pomalejším soupeřem, těšilo by nás to méně, než vybojované třetí místo,“ osvětluje dramatický závěr příslovečné „Rally Bohů“ Jaromír Tarabus.
„Cílem našeho letošního působení v Mistrovství Evropy už je bojovat o podium v celkovém pořadí a za příznivých podmínek i na jednotlivých závodech. Jsme moc rádi, že v Řecku to vyšlo a spravili jsme si tak chuť po nedokončeném Irsku. Navíc na šotolině, která samozřejmě není náš mateřský povrch. Na Rally Acropolis jsme ze třech startů třikrát dojeli, z toho loni čtvrtí a letos třetí, čili je to skutečně soutěž nám zaslíbená. Naše Fabia R5 fungovala naprosto skvěle a prokázalo se, že je vynikající závodní zbraní i na šotolinu. Trať byla místy hodně rozbitá, ale naštěstí se nám vyhnuly defekty pneumatik. Auto bylo schopno letět na maximum i na tomto povrchu a fungovalo po celý závod perfektně bez problémů. Za to patří obrovské poděkování celému týmu Kresta Racing a samotnému Romanu Krestovi pak ještě navíc za cenné rady v průběhu závodu. Speciální dík náleží také našim česko-řeckým přátelům Janě a Ioannisovi, kteří se o nás po celou dobu báječně starali a značně nám pobyt v Řecku usnadnili,“ shrnuje bronzem ověnčené účinkování na letošní Rally Acropolis i z pozice týmového manažera Daniel Trunkát. A zároveň upřesňuje další program T&T Czech National Teamu: „Vzhledem k náročnému harmonogramu Mistrovství Evropy jsme se rozhodli vynechat následující podnik na azorských ostrovech a soustředit se na asfaltovou Ypres Rally. Skloubit dohromady účast na obou podnicích by bylo beztak logisticky téměř nemožné.“
Belgická Ypres Rally se koná v termínu 23. - 25. června a uzavře první polovinu kalendáře Mistrovství Evropy v rally (FIA ERC).
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.