Katarský pilot, Nasser Al-Attiyah, prozradil, že jedná s Volkswagenem o možnosti získání čtvrté tovární sedačky v jejich týmu pro posledních 6 závodů WRC sezony.
Ačkoliv Nassera Al-Attiyaha ve WRC vídáme už od roku 2004, tak s vozem specifikace WRC jezdil jen v letech 2012 a 2013. Jeho nejlepším výsledkem zůstává čtvrté místo z Rally Portugal. Pak v letech 2014 a 2015 vyhrál šampionát WRC2, když v těchto letech získal sedm vítězství.
Několikanásobný vítěz Rally Dakar a dvojnásobný šampion WRC2 řekl serveru motorsport.com, že se do této série letos nevrátí, když se koncentruje na přípravu na letní olympijské hry v Riu, kde bude reprezentovat Katar ve skeetu. Po OH v Riu ale chce jezdit zase rally a jeho plánem je návrat do WRC s Volkswagenem. Místo by měl získat přes Qatar Holding, který vlastní 17% podíl ve VW Group.
"Mluvím s Volkswagenem v souvislosti s možností jezdit s Polem pod jejich managementem. Chci závodit s jejich druhým týmem, který zahrnuje Andrease Mikkelsena. Pokud dostanu schválení, tak začnu závodit od Rally Deutschland a do konce sezony pojedu šest soutěží," řekl Nasser Al-Attiyah pro motorsport.com.
"Pokud nedostanu svolení, tak se nebudu zajímat o WRC2 a rozpočet, který mám, si ponechám na příští rok," dodal 45 letý soutěžák, který v případě krachu jednání bude pokračovat pokračovat v domácím Middle East Rally Championship a v dálkových soutěžích. Zde vyhrál úvodní podnik sezony, který se jel právě v Kataru. "Budu letos pokračovat v soutěžení v dálkových soutěžích a navíc v Middle East Rally Championship," potvrzuje Al-Attiyah.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.