Nemožnost startovat na slavné Rallye Monte Carlo 2016 kvůli vypršení mezinárodní homologace speciálu Alfa Romeo 147 a nejistá situace ve Francii na sklonku letošního roku donutily hustopečského jezdce Martina Radu oželet sedmý start na tomto věhlasném závodě. Ale jako dostatečnou náhražku si hustopečský AGROTEC racing team vybral start na italské Rally Mille Miglia.
Prestižní italská soutěž letos slaví čtyřicáté výročí. Závod se uskuteční ve dnech 13. - 14. května 2016 v okolí města Brescii a na dohled krásného prostředí jezera Lago di Garda. Rally Mille Miglia byla v letech 1989 – 2012 nedílnou součástí evropského šampionátu. Nejúspěšnějším jezdcem v historii soutěže je se šesti prvenstvími Gianfranco Cunico, hvězdný Paolo Andreucci opanoval tento závod pětkrát. Jediným zahraničním vítězem je Portugalec Miguel Campos, jenž v okolí Brescie dominoval v roce 2003 (vůz Peugeot 206 WRC). Posledním vítězem je u nás dobře známý Luca Rossetti, bývalý tovární jezdec Fiatu. Ten se dvakrát objevil i na zlínské Barum rally. Rossetti loni pilotoval speciál Ford Fiesta RS WRC.
I z tohoto faktu je patrné, že závod není součástí italského šampionátu CIR, ale od roku 2013 se započítávána do italského seriálu „Championato Italiano WRC“. Ten má zatím za sebou úvodní podnik (Rallye Elba), soutěž, kterou pořádá Automobile Club Brescia bude druhým kláním šestidílného seriálu.
„Mille Miglia je tradičním podnikem italského mistrovství, je to soutěž s velkou historií. Jedním z důvodů startu je představit naši alfu v rodné zemi, nedaleko Milána, kde byla vyrobena. Značka Alfa Romeo má v Itálií sportovní tradici a bohatou historii. Chceme italským fanouškům ukázat náš unikátní soutěžácký speciál, se kterým závodíme od roku 2006. A v neposlední řadě jsme si soutěž vybrali kvůli charakteru tratí, v horách nad Brescií,“ říká Martin Rada.
„Rally 1000 Miglia bude pro mě další zahraniční soutěží s věhlasným puncem, které se zúčastním. Po světových startech na Britské rally, německém Deutschlandu, v Monte Carlu či mexické Panamericaně jedeme s Martinem ukázat, jak dokáže česká posádka s vozem Alfa Romeo závodit v její rodné krajině. Tato značka je v celé Itálii mezi fanoušky velmi populární, což jsme mnohokrát poznali i při slavném Monte,“ doplňuje spolujezdec Jaroslav Jugas.
Špička startovní listiny podle očekávání skýtá plejádu speciálů WRC aktuální i starších specifikací. Jedním z favoritů jistě bude vítěz úvodního podniku Rallye Elba Paolo Porro (Ford Focus WRC), na startu ovšem nechybí ani další v Česku známější jména jako Marco Signor (Ford Focus WRC), Luca Pedersoli (Citroën C4 WRC) či Stefano Albertini (Ford Fiesta WRC). A fanouškům jistě není třeba představovat ani nepravidelného účastníka klatovské Vltavy „Pedra“, jenž se představí za volantem Peugeotu 208 T16 R5.
„Chceme si italský start užít, ale samozřejmě budeme bojovat o co nejlepší umístění. Na tomto závodě startujeme poprvé, takže se budeme částečně i učit. Ale v konkurenci renaultů a hond se budeme snažit dosáhnout na co nejlepší výsledek. Jelikož seznam přihlášených nebyl ještě zveřejněn, tak až v nejbližších dnech se dozvíme, jaká konkurence nás vlastně čeká,“ věří hustopečský jezdec.
„Jelikož si s Martinem umíme dobře napsat rozpis i u podobně složitých soutěží, na start se těšíme a věříme, že soutěž zvládneme,“ doufá zlínský spolujezdec, které do Brescie přijede podpořit i sestra Lenka se svými syny Giacomem a Alessiem, kteří dlouhodobě žijí v italském Arezzu.
40. Rally 1000 Miglia zahájí v pátek 13. května slavnostní start na náměstí Arnaldo v Brescii. V sobotu čeká na účastníky 6 rychlostních zkoušek na třech úsecích. Posádky čeká více než 100 km proti chronometru. První posádka je očekávána v cíli krátce po 19. hodině.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?