Nemožnost startovat na slavné Rallye Monte Carlo 2016 kvůli vypršení mezinárodní homologace speciálu Alfa Romeo 147 a nejistá situace ve Francii na sklonku letošního roku donutily hustopečského jezdce Martina Radu oželet sedmý start na tomto věhlasném závodě. Ale jako dostatečnou náhražku si hustopečský AGROTEC racing team vybral start na italské Rally Mille Miglia.
Prestižní italská soutěž letos slaví čtyřicáté výročí. Závod se uskuteční ve dnech 13. - 14. května 2016 v okolí města Brescii a na dohled krásného prostředí jezera Lago di Garda. Rally Mille Miglia byla v letech 1989 – 2012 nedílnou součástí evropského šampionátu. Nejúspěšnějším jezdcem v historii soutěže je se šesti prvenstvími Gianfranco Cunico, hvězdný Paolo Andreucci opanoval tento závod pětkrát. Jediným zahraničním vítězem je Portugalec Miguel Campos, jenž v okolí Brescie dominoval v roce 2003 (vůz Peugeot 206 WRC). Posledním vítězem je u nás dobře známý Luca Rossetti, bývalý tovární jezdec Fiatu. Ten se dvakrát objevil i na zlínské Barum rally. Rossetti loni pilotoval speciál Ford Fiesta RS WRC.
I z tohoto faktu je patrné, že závod není součástí italského šampionátu CIR, ale od roku 2013 se započítávána do italského seriálu „Championato Italiano WRC“. Ten má zatím za sebou úvodní podnik (Rallye Elba), soutěž, kterou pořádá Automobile Club Brescia bude druhým kláním šestidílného seriálu.
„Mille Miglia je tradičním podnikem italského mistrovství, je to soutěž s velkou historií. Jedním z důvodů startu je představit naši alfu v rodné zemi, nedaleko Milána, kde byla vyrobena. Značka Alfa Romeo má v Itálií sportovní tradici a bohatou historii. Chceme italským fanouškům ukázat náš unikátní soutěžácký speciál, se kterým závodíme od roku 2006. A v neposlední řadě jsme si soutěž vybrali kvůli charakteru tratí, v horách nad Brescií,“ říká Martin Rada.
„Rally 1000 Miglia bude pro mě další zahraniční soutěží s věhlasným puncem, které se zúčastním. Po světových startech na Britské rally, německém Deutschlandu, v Monte Carlu či mexické Panamericaně jedeme s Martinem ukázat, jak dokáže česká posádka s vozem Alfa Romeo závodit v její rodné krajině. Tato značka je v celé Itálii mezi fanoušky velmi populární, což jsme mnohokrát poznali i při slavném Monte,“ doplňuje spolujezdec Jaroslav Jugas.
Špička startovní listiny podle očekávání skýtá plejádu speciálů WRC aktuální i starších specifikací. Jedním z favoritů jistě bude vítěz úvodního podniku Rallye Elba Paolo Porro (Ford Focus WRC), na startu ovšem nechybí ani další v Česku známější jména jako Marco Signor (Ford Focus WRC), Luca Pedersoli (Citroën C4 WRC) či Stefano Albertini (Ford Fiesta WRC). A fanouškům jistě není třeba představovat ani nepravidelného účastníka klatovské Vltavy „Pedra“, jenž se představí za volantem Peugeotu 208 T16 R5.
„Chceme si italský start užít, ale samozřejmě budeme bojovat o co nejlepší umístění. Na tomto závodě startujeme poprvé, takže se budeme částečně i učit. Ale v konkurenci renaultů a hond se budeme snažit dosáhnout na co nejlepší výsledek. Jelikož seznam přihlášených nebyl ještě zveřejněn, tak až v nejbližších dnech se dozvíme, jaká konkurence nás vlastně čeká,“ věří hustopečský jezdec.
„Jelikož si s Martinem umíme dobře napsat rozpis i u podobně složitých soutěží, na start se těšíme a věříme, že soutěž zvládneme,“ doufá zlínský spolujezdec, které do Brescie přijede podpořit i sestra Lenka se svými syny Giacomem a Alessiem, kteří dlouhodobě žijí v italském Arezzu.
40. Rally 1000 Miglia zahájí v pátek 13. května slavnostní start na náměstí Arnaldo v Brescii. V sobotu čeká na účastníky 6 rychlostních zkoušek na třech úsecích. Posádky čeká více než 100 km proti chronometru. První posádka je očekávána v cíli krátce po 19. hodině.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.