Nemožnost startovat na slavné Rallye Monte Carlo 2016 kvůli vypršení mezinárodní homologace speciálu Alfa Romeo 147 a nejistá situace ve Francii na sklonku letošního roku donutily hustopečského jezdce Martina Radu oželet sedmý start na tomto věhlasném závodě. Ale jako dostatečnou náhražku si hustopečský AGROTEC racing team vybral start na italské Rally Mille Miglia.
Prestižní italská soutěž letos slaví čtyřicáté výročí. Závod se uskuteční ve dnech 13. - 14. května 2016 v okolí města Brescii a na dohled krásného prostředí jezera Lago di Garda. Rally Mille Miglia byla v letech 1989 – 2012 nedílnou součástí evropského šampionátu. Nejúspěšnějším jezdcem v historii soutěže je se šesti prvenstvími Gianfranco Cunico, hvězdný Paolo Andreucci opanoval tento závod pětkrát. Jediným zahraničním vítězem je Portugalec Miguel Campos, jenž v okolí Brescie dominoval v roce 2003 (vůz Peugeot 206 WRC). Posledním vítězem je u nás dobře známý Luca Rossetti, bývalý tovární jezdec Fiatu. Ten se dvakrát objevil i na zlínské Barum rally. Rossetti loni pilotoval speciál Ford Fiesta RS WRC.
I z tohoto faktu je patrné, že závod není součástí italského šampionátu CIR, ale od roku 2013 se započítávána do italského seriálu „Championato Italiano WRC“. Ten má zatím za sebou úvodní podnik (Rallye Elba), soutěž, kterou pořádá Automobile Club Brescia bude druhým kláním šestidílného seriálu.
„Mille Miglia je tradičním podnikem italského mistrovství, je to soutěž s velkou historií. Jedním z důvodů startu je představit naši alfu v rodné zemi, nedaleko Milána, kde byla vyrobena. Značka Alfa Romeo má v Itálií sportovní tradici a bohatou historii. Chceme italským fanouškům ukázat náš unikátní soutěžácký speciál, se kterým závodíme od roku 2006. A v neposlední řadě jsme si soutěž vybrali kvůli charakteru tratí, v horách nad Brescií,“ říká Martin Rada.
„Rally 1000 Miglia bude pro mě další zahraniční soutěží s věhlasným puncem, které se zúčastním. Po světových startech na Britské rally, německém Deutschlandu, v Monte Carlu či mexické Panamericaně jedeme s Martinem ukázat, jak dokáže česká posádka s vozem Alfa Romeo závodit v její rodné krajině. Tato značka je v celé Itálii mezi fanoušky velmi populární, což jsme mnohokrát poznali i při slavném Monte,“ doplňuje spolujezdec Jaroslav Jugas.
Špička startovní listiny podle očekávání skýtá plejádu speciálů WRC aktuální i starších specifikací. Jedním z favoritů jistě bude vítěz úvodního podniku Rallye Elba Paolo Porro (Ford Focus WRC), na startu ovšem nechybí ani další v Česku známější jména jako Marco Signor (Ford Focus WRC), Luca Pedersoli (Citroën C4 WRC) či Stefano Albertini (Ford Fiesta WRC). A fanouškům jistě není třeba představovat ani nepravidelného účastníka klatovské Vltavy „Pedra“, jenž se představí za volantem Peugeotu 208 T16 R5.
„Chceme si italský start užít, ale samozřejmě budeme bojovat o co nejlepší umístění. Na tomto závodě startujeme poprvé, takže se budeme částečně i učit. Ale v konkurenci renaultů a hond se budeme snažit dosáhnout na co nejlepší výsledek. Jelikož seznam přihlášených nebyl ještě zveřejněn, tak až v nejbližších dnech se dozvíme, jaká konkurence nás vlastně čeká,“ věří hustopečský jezdec.
„Jelikož si s Martinem umíme dobře napsat rozpis i u podobně složitých soutěží, na start se těšíme a věříme, že soutěž zvládneme,“ doufá zlínský spolujezdec, které do Brescie přijede podpořit i sestra Lenka se svými syny Giacomem a Alessiem, kteří dlouhodobě žijí v italském Arezzu.
40. Rally 1000 Miglia zahájí v pátek 13. května slavnostní start na náměstí Arnaldo v Brescii. V sobotu čeká na účastníky 6 rychlostních zkoušek na třech úsecích. Posádky čeká více než 100 km proti chronometru. První posádka je očekávána v cíli krátce po 19. hodině.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?