Nemožnost startovat na slavné Rallye Monte Carlo 2016 kvůli vypršení mezinárodní homologace speciálu Alfa Romeo 147 a nejistá situace ve Francii na sklonku letošního roku donutily hustopečského jezdce Martina Radu oželet sedmý start na tomto věhlasném závodě. Ale jako dostatečnou náhražku si hustopečský AGROTEC racing team vybral start na italské Rally Mille Miglia.
Prestižní italská soutěž letos slaví čtyřicáté výročí. Závod se uskuteční ve dnech 13. - 14. května 2016 v okolí města Brescii a na dohled krásného prostředí jezera Lago di Garda. Rally Mille Miglia byla v letech 1989 – 2012 nedílnou součástí evropského šampionátu. Nejúspěšnějším jezdcem v historii soutěže je se šesti prvenstvími Gianfranco Cunico, hvězdný Paolo Andreucci opanoval tento závod pětkrát. Jediným zahraničním vítězem je Portugalec Miguel Campos, jenž v okolí Brescie dominoval v roce 2003 (vůz Peugeot 206 WRC). Posledním vítězem je u nás dobře známý Luca Rossetti, bývalý tovární jezdec Fiatu. Ten se dvakrát objevil i na zlínské Barum rally. Rossetti loni pilotoval speciál Ford Fiesta RS WRC.
I z tohoto faktu je patrné, že závod není součástí italského šampionátu CIR, ale od roku 2013 se započítávána do italského seriálu „Championato Italiano WRC“. Ten má zatím za sebou úvodní podnik (Rallye Elba), soutěž, kterou pořádá Automobile Club Brescia bude druhým kláním šestidílného seriálu.
„Mille Miglia je tradičním podnikem italského mistrovství, je to soutěž s velkou historií. Jedním z důvodů startu je představit naši alfu v rodné zemi, nedaleko Milána, kde byla vyrobena. Značka Alfa Romeo má v Itálií sportovní tradici a bohatou historii. Chceme italským fanouškům ukázat náš unikátní soutěžácký speciál, se kterým závodíme od roku 2006. A v neposlední řadě jsme si soutěž vybrali kvůli charakteru tratí, v horách nad Brescií,“ říká Martin Rada.
„Rally 1000 Miglia bude pro mě další zahraniční soutěží s věhlasným puncem, které se zúčastním. Po světových startech na Britské rally, německém Deutschlandu, v Monte Carlu či mexické Panamericaně jedeme s Martinem ukázat, jak dokáže česká posádka s vozem Alfa Romeo závodit v její rodné krajině. Tato značka je v celé Itálii mezi fanoušky velmi populární, což jsme mnohokrát poznali i při slavném Monte,“ doplňuje spolujezdec Jaroslav Jugas.
Špička startovní listiny podle očekávání skýtá plejádu speciálů WRC aktuální i starších specifikací. Jedním z favoritů jistě bude vítěz úvodního podniku Rallye Elba Paolo Porro (Ford Focus WRC), na startu ovšem nechybí ani další v Česku známější jména jako Marco Signor (Ford Focus WRC), Luca Pedersoli (Citroën C4 WRC) či Stefano Albertini (Ford Fiesta WRC). A fanouškům jistě není třeba představovat ani nepravidelného účastníka klatovské Vltavy „Pedra“, jenž se představí za volantem Peugeotu 208 T16 R5.
„Chceme si italský start užít, ale samozřejmě budeme bojovat o co nejlepší umístění. Na tomto závodě startujeme poprvé, takže se budeme částečně i učit. Ale v konkurenci renaultů a hond se budeme snažit dosáhnout na co nejlepší výsledek. Jelikož seznam přihlášených nebyl ještě zveřejněn, tak až v nejbližších dnech se dozvíme, jaká konkurence nás vlastně čeká,“ věří hustopečský jezdec.
„Jelikož si s Martinem umíme dobře napsat rozpis i u podobně složitých soutěží, na start se těšíme a věříme, že soutěž zvládneme,“ doufá zlínský spolujezdec, které do Brescie přijede podpořit i sestra Lenka se svými syny Giacomem a Alessiem, kteří dlouhodobě žijí v italském Arezzu.
40. Rally 1000 Miglia zahájí v pátek 13. května slavnostní start na náměstí Arnaldo v Brescii. V sobotu čeká na účastníky 6 rychlostních zkoušek na třech úsecích. Posádky čeká více než 100 km proti chronometru. První posádka je očekávána v cíli krátce po 19. hodině.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.