Městská rada Coffs Harbour se rozhodla vzít zpět svoje rozhodnutí finančně nepodpořit Rally Australia. Nicméně finanční podpora by již neměla dosahovat takové výše jako doposud. Rally Australie se však odjede tak, jak bylo původně plánováno, což je hlavní pozitivní zprávou.
Proti finanční podpoře soutěže vystupovala především radní Sally Townley. Ta sice říkala, že nic proti soutěži jako takové nemá, avšak chce změnu jejího financování. Šéf soutěže, Ben Rainsford, poté prohlásil, že soutěž má stabilní finanční krytí a aktuálně se jedná s promotérem o prodloužení smlouvy na pořádání soutěže do roku 2020.
Vítězství Haydena Paddona v Argentině však spustilo doslova šílenství z rally na Novém Zélandu. Přitom zdejší soutěž měla dřív v MS svoje pevné místo. Možná i to uspíšilo rozhodnutí Austrálie o navrácení se k podpoře své soutěže (hlasování dopadlo poměrem 6:2 ve prospěch návratu podpory).
Korsika mění tratěNovinky ohlásili také pořadatelé Tour de Corse. Ti byli vloni kritizování za rozmístění rychlostních zkoušek. Zřejmě se z toho poučili, protože letos přišli se zcela novými tratěmi. Centrum soutěže i servisní park se nachází na letišti Bastia. Vzdálené servisy nejsou v plánu.
Start soutěže se nachází v hlavním městě ostrova, Ajaccio. To je na západě, posádky se poté posunou na sever, kde je servisní park, páteční i sobotní etapa. Cíl soutěže je na východě ostrova v Porto Vecchio.
Celkem na posádky čeká 390 ostrých kilometrů (33 % celkové kilometráže). V plánu je ale pouze 10 rychlostních zkoušek, ta nejdelší z nich, 53,78 kilometrů dlouhá RZ9, je na programu v neděli ráno.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.