Městská rada Coffs Harbour se rozhodla vzít zpět svoje rozhodnutí finančně nepodpořit Rally Australia. Nicméně finanční podpora by již neměla dosahovat takové výše jako doposud. Rally Australie se však odjede tak, jak bylo původně plánováno, což je hlavní pozitivní zprávou.
Proti finanční podpoře soutěže vystupovala především radní Sally Townley. Ta sice říkala, že nic proti soutěži jako takové nemá, avšak chce změnu jejího financování. Šéf soutěže, Ben Rainsford, poté prohlásil, že soutěž má stabilní finanční krytí a aktuálně se jedná s promotérem o prodloužení smlouvy na pořádání soutěže do roku 2020.
Vítězství Haydena Paddona v Argentině však spustilo doslova šílenství z rally na Novém Zélandu. Přitom zdejší soutěž měla dřív v MS svoje pevné místo. Možná i to uspíšilo rozhodnutí Austrálie o navrácení se k podpoře své soutěže (hlasování dopadlo poměrem 6:2 ve prospěch návratu podpory).
Korsika mění tratěNovinky ohlásili také pořadatelé Tour de Corse. Ti byli vloni kritizování za rozmístění rychlostních zkoušek. Zřejmě se z toho poučili, protože letos přišli se zcela novými tratěmi. Centrum soutěže i servisní park se nachází na letišti Bastia. Vzdálené servisy nejsou v plánu.
Start soutěže se nachází v hlavním městě ostrova, Ajaccio. To je na západě, posádky se poté posunou na sever, kde je servisní park, páteční i sobotní etapa. Cíl soutěže je na východě ostrova v Porto Vecchio.
Celkem na posádky čeká 390 ostrých kilometrů (33 % celkové kilometráže). V plánu je ale pouze 10 rychlostních zkoušek, ta nejdelší z nich, 53,78 kilometrů dlouhá RZ9, je na programu v neděli ráno.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.