Vozy Fabia R5 na prvních třech místech v cíli Rally Akropolis
Ve druhé etapě se děly věci. Hned na první ranní RZ dostal Lukanyuk od Simarcise 25 vteřin. A šel tak do vedení. Tarabus musel odrážet utok Athanassoulase. Ten jej předjel. Lukanyuk musel měnit poškozené raneno zavěšení a ztratil 17 minut a byl mimo hru.
Na celkovém pořadí už nic nezměnily ani poslední tři rychlostní zkoušky. Pouze Chuchala s Imprezou se dostal na výborné páté msíto před Koltuna s Fiestou R5. Na předních čtyřech pozicích tedy Fabie R5. Je třeba vyzdvihnout výborný výkon naší posádky Tarabus Trunkát, kterří vybojovali třetí místo.
Do cíle soutěže dojelo 23 posádek z 36 převzatých což je na mistrovství Evropy trochu smutný pohled.
V CÍLI
Pořadí Posádka Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Sirmacis Ralfs - Šimins ArtursFord Fiesta R5 2:53:12,5 -- 2. Athanassoulas L. - Panagiotounis E.Škoda Fabia R5 +2:10,3 3. Tarabus Jaromír - Trunkát DanielŠkoda Fabia R5 +2:42,4 4. Jeets Raul - Toom AndrusŠkoda Fabia R5 +5:41,9 5. Chuchała Wojciech - Dymurski D.Subaru Impreza STi N15 +8:19,9 6. Kołtun Jarosław - Pleskot I..Ford Fiesta R5 +9:11,1 7. Kasperczyk Tomasz - Syty DamianFord Fiesta R5 +10:40,4
Šest rychlostních zkoušek dnes odjely posádky na dalším podniku ME, Rally Akropolis. Hned na první rychlostní zkoušce chyboval Kajetanowicz, když šel se svou Fiestou na střechu a trvalo dlouhých 14 minut než dostali Fiestu zpět na kola. Vedení se ujal lotyšský mladík Simarcis s Fabií R5. To však trvalo až do RZ 6, která se mu nepovedla a do vedení se dostal Lukanyuk.
Jaromír Tarabus s Danem Trunkátem jsou v cíli první etapy na skvělém třetím místě. Celý den podávali vyrovnaný výkon, na rz 4 zajeli i druhý čas, jinak nebyli horší než pátí.
Druhé české posádce se ale tolik nedařilo a "Řecká mise" končí odstoupením. Na vině je díra v palivové nádrži. Ve třetí RZ měli defekt. Časy zajížděli okolo sedmého až desáté místa.
PO RZ 6
Pořadí Posádka Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Lukyanuk Alexey - Kapustin RomanFord Fiesta R5 1:23:27,4 -- 2. Sirmacis Ralfs - Šimins ArtursŠkoda Fabia R5 +2,0 3. Tarabus Jaromír - Trunkát DanielŠkoda Fabia R5 +47,5 4. Athanassoulas L. - Panagiotounis E.Škoda Fabia R5 +1:07,0 5. Jeets Raul - Toom AndrusŠkoda Fabia R5 +2:13,4 6. Kołtun Jarosław - Pleskot I..Ford Fiesta R5 +2:15,4 7. Chuchała Wojciech - Dymurski D.Subaru Impreza STi N15 +3:48,2Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.