Vozy Fabia R5 na prvních třech místech v cíli Rally Akropolis
Ve druhé etapě se děly věci. Hned na první ranní RZ dostal Lukanyuk od Simarcise 25 vteřin. A šel tak do vedení. Tarabus musel odrážet utok Athanassoulase. Ten jej předjel. Lukanyuk musel měnit poškozené raneno zavěšení a ztratil 17 minut a byl mimo hru.
Na celkovém pořadí už nic nezměnily ani poslední tři rychlostní zkoušky. Pouze Chuchala s Imprezou se dostal na výborné páté msíto před Koltuna s Fiestou R5. Na předních čtyřech pozicích tedy Fabie R5. Je třeba vyzdvihnout výborný výkon naší posádky Tarabus Trunkát, kterří vybojovali třetí místo.
Do cíle soutěže dojelo 23 posádek z 36 převzatých což je na mistrovství Evropy trochu smutný pohled.
V CÍLI
Pořadí Posádka Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Sirmacis Ralfs - Šimins ArtursFord Fiesta R5 2:53:12,5 -- 2. Athanassoulas L. - Panagiotounis E.Škoda Fabia R5 +2:10,3 3. Tarabus Jaromír - Trunkát DanielŠkoda Fabia R5 +2:42,4 4. Jeets Raul - Toom AndrusŠkoda Fabia R5 +5:41,9 5. Chuchała Wojciech - Dymurski D.Subaru Impreza STi N15 +8:19,9 6. Kołtun Jarosław - Pleskot I..Ford Fiesta R5 +9:11,1 7. Kasperczyk Tomasz - Syty DamianFord Fiesta R5 +10:40,4
Šest rychlostních zkoušek dnes odjely posádky na dalším podniku ME, Rally Akropolis. Hned na první rychlostní zkoušce chyboval Kajetanowicz, když šel se svou Fiestou na střechu a trvalo dlouhých 14 minut než dostali Fiestu zpět na kola. Vedení se ujal lotyšský mladík Simarcis s Fabií R5. To však trvalo až do RZ 6, která se mu nepovedla a do vedení se dostal Lukanyuk.
Jaromír Tarabus s Danem Trunkátem jsou v cíli první etapy na skvělém třetím místě. Celý den podávali vyrovnaný výkon, na rz 4 zajeli i druhý čas, jinak nebyli horší než pátí.
Druhé české posádce se ale tolik nedařilo a "Řecká mise" končí odstoupením. Na vině je díra v palivové nádrži. Ve třetí RZ měli defekt. Časy zajížděli okolo sedmého až desáté místa.
PO RZ 6
Pořadí Posádka Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Lukyanuk Alexey - Kapustin RomanFord Fiesta R5 1:23:27,4 -- 2. Sirmacis Ralfs - Šimins ArtursŠkoda Fabia R5 +2,0 3. Tarabus Jaromír - Trunkát DanielŠkoda Fabia R5 +47,5 4. Athanassoulas L. - Panagiotounis E.Škoda Fabia R5 +1:07,0 5. Jeets Raul - Toom AndrusŠkoda Fabia R5 +2:13,4 6. Kołtun Jarosław - Pleskot I..Ford Fiesta R5 +2:15,4 7. Chuchała Wojciech - Dymurski D.Subaru Impreza STi N15 +3:48,2Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.