Vozy Fabia R5 na prvních třech místech v cíli Rally Akropolis
Ve druhé etapě se děly věci. Hned na první ranní RZ dostal Lukanyuk od Simarcise 25 vteřin. A šel tak do vedení. Tarabus musel odrážet utok Athanassoulase. Ten jej předjel. Lukanyuk musel měnit poškozené raneno zavěšení a ztratil 17 minut a byl mimo hru.
Na celkovém pořadí už nic nezměnily ani poslední tři rychlostní zkoušky. Pouze Chuchala s Imprezou se dostal na výborné páté msíto před Koltuna s Fiestou R5. Na předních čtyřech pozicích tedy Fabie R5. Je třeba vyzdvihnout výborný výkon naší posádky Tarabus Trunkát, kterří vybojovali třetí místo.
Do cíle soutěže dojelo 23 posádek z 36 převzatých což je na mistrovství Evropy trochu smutný pohled.
V CÍLI
Pořadí Posádka Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Sirmacis Ralfs - Šimins ArtursFord Fiesta R5 2:53:12,5 -- 2. Athanassoulas L. - Panagiotounis E.Škoda Fabia R5 +2:10,3 3. Tarabus Jaromír - Trunkát DanielŠkoda Fabia R5 +2:42,4 4. Jeets Raul - Toom AndrusŠkoda Fabia R5 +5:41,9 5. Chuchała Wojciech - Dymurski D.Subaru Impreza STi N15 +8:19,9 6. Kołtun Jarosław - Pleskot I..Ford Fiesta R5 +9:11,1 7. Kasperczyk Tomasz - Syty DamianFord Fiesta R5 +10:40,4
Šest rychlostních zkoušek dnes odjely posádky na dalším podniku ME, Rally Akropolis. Hned na první rychlostní zkoušce chyboval Kajetanowicz, když šel se svou Fiestou na střechu a trvalo dlouhých 14 minut než dostali Fiestu zpět na kola. Vedení se ujal lotyšský mladík Simarcis s Fabií R5. To však trvalo až do RZ 6, která se mu nepovedla a do vedení se dostal Lukanyuk.
Jaromír Tarabus s Danem Trunkátem jsou v cíli první etapy na skvělém třetím místě. Celý den podávali vyrovnaný výkon, na rz 4 zajeli i druhý čas, jinak nebyli horší než pátí.
Druhé české posádce se ale tolik nedařilo a "Řecká mise" končí odstoupením. Na vině je díra v palivové nádrži. Ve třetí RZ měli defekt. Časy zajížděli okolo sedmého až desáté místa.
PO RZ 6
Pořadí Posádka Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Lukyanuk Alexey - Kapustin RomanFord Fiesta R5 1:23:27,4 -- 2. Sirmacis Ralfs - Šimins ArtursŠkoda Fabia R5 +2,0 3. Tarabus Jaromír - Trunkát DanielŠkoda Fabia R5 +47,5 4. Athanassoulas L. - Panagiotounis E.Škoda Fabia R5 +1:07,0 5. Jeets Raul - Toom AndrusŠkoda Fabia R5 +2:13,4 6. Kołtun Jarosław - Pleskot I..Ford Fiesta R5 +2:15,4 7. Chuchała Wojciech - Dymurski D.Subaru Impreza STi N15 +3:48,2Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?