Vozy nové generace WRC podle pravidel platných od roku 2017 mají být silnější, lehčí a logicky tak výkonnější. Ne každý pilot je ale bude moci pilotovat.
Někteří piloti v souvislosti s novou generací vozů WRC volají po vzniku jakýchsi superlicencí (ty piloty v F1 opravňují k pilotování monopostů nejvyšší kategorie formulových závodů). Jarmo Mahonen, šéf rally v rámci FIA, ale řekl, že v jeho organizaci pracují na jiném řešení.
"Nechceme mít pravidlo, u kterého by byla pořád možnost mít nějaké změny, stejně jako nejsem pro superlicence. Měli bychom tato auta [jejich používání] kontrolovat, ale preferuji pružnější řešení. Tato auta budou používána pouze piloty, které si najmou výrobci a my osobně je schválíme. Tak získáme kontrolu," říká na úvod Mahonen.
"Dnes můžete přinést peníze a pilotovat WRC a my nad tím nemáme žádnou kontrolu. Sledujeme schopnosti všech pilotů. Nechceme vidět nějakého mladého 18 letého pilota, jak přijde a svoji první světovou rally absolvuje v jednom z těchto aut," pokračuje Fin pro Autosport.
Světový šampionát by tak v případě, že tomu tak opravdu bude, získal mnohem větší exkluzivitu. Na druhou stranu je tu riziko, že v něm nebudeme vídat moc aut. Mladí nezkušení piloti, gentlemen drivers a nebo privátní piloti se tak budou moci svést pouze ve vozech specifikace R5 nebo ve starých WRCčkách.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.