Hyundai vnímá vítězství Haydena Paddona v Argentině jako doklad dobré práce, kterou při vývoji nové i20 WRC odvedl. Cílem je i nadále útočit na Volkswagen.
U Hyundai vládne po vítězství Haydena Paddona v Argentině opravdu pozitivní atmosféra. Tým z německého Alzenau dokázal v Jižní Americe poprvé v historii v přímém souboji na trati porazit doposud dominantní Volkswagen a Sébastiena Ogiera. Hyundai si teď stanovil cíl porážet Volkswagen i v dalších soutěžích.
"Je to opravdové vítězství," říká nadšeně Michel Nandan, šéf továrního týmu Hyundai. Korejci už přitom po svém návratu do WRC jeden vavřín slavili - v Německu 2014 vyhrál Thierry Neuville. Jenže tehdy těžil z výpadku Latvaly i Ogiera a také Meekea s Citroënem. V Argentině však Paddon vítězství vybojoval vlastní silou: "Ukázali jsme, že auto je lepší. Časy zaostávají za těmi od Volkswagenu jen nepatrně. Jsme tedy blízko a můžeme s nimi bojovat."
Paddon sice v přímém souboji s Ogierem dlouho profitoval z čistější tratě, avšak vítězství vybojoval na Power Stage v přímém souboji za stejných podmínek. Nandan to vnímá jako potvrzení dobré práce, kterou tým na nové i20 WRC odvedl. "Byla to teprve čtvrtá rally s tímto autem a my jsme vyhráli. To je pro nás vzpruhou do dalších soutěží," říká Michel.
Hyundai však nechce usnout na vavřínech a při vývoji nového auta hodlá dále 'tlačit na pilu': "Pracujeme na zavěšení a diferenciálu, udělali jsme v této oblasti dobré pokroky. Myslím, že naše výkonnost může dále vzrůst." Hyundai má připravené novinky také pro motor 1,6 l. "Mohou přijít změny, momentálně máme novou specifikaci na testovací brzdě. Pokud nám něco přinese, nasadíme ji," zakončil šéf továrního týmu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?