Hyundai vnímá vítězství Haydena Paddona v Argentině jako doklad dobré práce, kterou při vývoji nové i20 WRC odvedl. Cílem je i nadále útočit na Volkswagen.
U Hyundai vládne po vítězství Haydena Paddona v Argentině opravdu pozitivní atmosféra. Tým z německého Alzenau dokázal v Jižní Americe poprvé v historii v přímém souboji na trati porazit doposud dominantní Volkswagen a Sébastiena Ogiera. Hyundai si teď stanovil cíl porážet Volkswagen i v dalších soutěžích.
"Je to opravdové vítězství," říká nadšeně Michel Nandan, šéf továrního týmu Hyundai. Korejci už přitom po svém návratu do WRC jeden vavřín slavili - v Německu 2014 vyhrál Thierry Neuville. Jenže tehdy těžil z výpadku Latvaly i Ogiera a také Meekea s Citroënem. V Argentině však Paddon vítězství vybojoval vlastní silou: "Ukázali jsme, že auto je lepší. Časy zaostávají za těmi od Volkswagenu jen nepatrně. Jsme tedy blízko a můžeme s nimi bojovat."
Paddon sice v přímém souboji s Ogierem dlouho profitoval z čistější tratě, avšak vítězství vybojoval na Power Stage v přímém souboji za stejných podmínek. Nandan to vnímá jako potvrzení dobré práce, kterou tým na nové i20 WRC odvedl. "Byla to teprve čtvrtá rally s tímto autem a my jsme vyhráli. To je pro nás vzpruhou do dalších soutěží," říká Michel.
Hyundai však nechce usnout na vavřínech a při vývoji nového auta hodlá dále 'tlačit na pilu': "Pracujeme na zavěšení a diferenciálu, udělali jsme v této oblasti dobré pokroky. Myslím, že naše výkonnost může dále vzrůst." Hyundai má připravené novinky také pro motor 1,6 l. "Mohou přijít změny, momentálně máme novou specifikaci na testovací brzdě. Pokud nám něco přinese, nasadíme ji," zakončil šéf továrního týmu.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?