Hyundai vnímá vítězství Haydena Paddona v Argentině jako doklad dobré práce, kterou při vývoji nové i20 WRC odvedl. Cílem je i nadále útočit na Volkswagen.
U Hyundai vládne po vítězství Haydena Paddona v Argentině opravdu pozitivní atmosféra. Tým z německého Alzenau dokázal v Jižní Americe poprvé v historii v přímém souboji na trati porazit doposud dominantní Volkswagen a Sébastiena Ogiera. Hyundai si teď stanovil cíl porážet Volkswagen i v dalších soutěžích.
"Je to opravdové vítězství," říká nadšeně Michel Nandan, šéf továrního týmu Hyundai. Korejci už přitom po svém návratu do WRC jeden vavřín slavili - v Německu 2014 vyhrál Thierry Neuville. Jenže tehdy těžil z výpadku Latvaly i Ogiera a také Meekea s Citroënem. V Argentině však Paddon vítězství vybojoval vlastní silou: "Ukázali jsme, že auto je lepší. Časy zaostávají za těmi od Volkswagenu jen nepatrně. Jsme tedy blízko a můžeme s nimi bojovat."
Paddon sice v přímém souboji s Ogierem dlouho profitoval z čistější tratě, avšak vítězství vybojoval na Power Stage v přímém souboji za stejných podmínek. Nandan to vnímá jako potvrzení dobré práce, kterou tým na nové i20 WRC odvedl. "Byla to teprve čtvrtá rally s tímto autem a my jsme vyhráli. To je pro nás vzpruhou do dalších soutěží," říká Michel.
Hyundai však nechce usnout na vavřínech a při vývoji nového auta hodlá dále 'tlačit na pilu': "Pracujeme na zavěšení a diferenciálu, udělali jsme v této oblasti dobré pokroky. Myslím, že naše výkonnost může dále vzrůst." Hyundai má připravené novinky také pro motor 1,6 l. "Mohou přijít změny, momentálně máme novou specifikaci na testovací brzdě. Pokud nám něco přinese, nasadíme ji," zakončil šéf továrního týmu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.