Hyundai slaví první opravdové vítězství - teď je čas vyzvat Volkswagen

Hyundai odvedl dobrou práci při stavbě nové i20 WRC
Hyundai odvedl dobrou práci při stavbě nové i20 WRC, foto: Hyundai Motorsport
iM2 5. května 2016 14:37
Sdílej:

Hyundai vnímá vítězství Haydena Paddona v Argentině jako doklad dobré práce, kterou při vývoji nové i20 WRC odvedl. Cílem je i nadále útočit na Volkswagen.

U Hyundai vládne po vítězství Haydena Paddona v Argentině opravdu pozitivní atmosféra. Tým z německého Alzenau dokázal v Jižní Americe poprvé v historii v přímém souboji na trati porazit doposud dominantní Volkswagen a Sébastiena Ogiera. Hyundai si teď stanovil cíl porážet Volkswagen i v dalších soutěžích.

"Je to opravdové vítězství," říká nadšeně Michel Nandan, šéf továrního týmu Hyundai. Korejci už přitom po svém návratu do WRC jeden vavřín slavili - v Německu 2014 vyhrál Thierry Neuville. Jenže tehdy těžil z výpadku Latvaly i Ogiera a také Meekea s Citroënem. V Argentině však Paddon vítězství vybojoval vlastní silou: "Ukázali jsme, že auto je lepší. Časy zaostávají za těmi od Volkswagenu jen nepatrně. Jsme tedy blízko a můžeme s nimi bojovat."

Paddon sice v přímém souboji s Ogierem dlouho profitoval z čistější tratě, avšak vítězství vybojoval na Power Stage v přímém souboji za stejných podmínek. Nandan to vnímá jako potvrzení dobré práce, kterou tým na nové i20 WRC odvedl. "Byla to teprve čtvrtá rally s tímto autem a my jsme vyhráli. To je pro nás vzpruhou do dalších soutěží," říká Michel.

Hyundai však nechce usnout na vavřínech a při vývoji nového auta hodlá dále 'tlačit na pilu': "Pracujeme na zavěšení a diferenciálu, udělali jsme v této oblasti dobré pokroky. Myslím, že naše výkonnost může dále vzrůst." Hyundai má připravené novinky také pro motor 1,6 l. "Mohou přijít změny, momentálně máme novou specifikaci na testovací brzdě. Pokud nám něco přinese, nasadíme ji," zakončil šéf továrního týmu.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?