Hyundai vnímá vítězství Haydena Paddona v Argentině jako doklad dobré práce, kterou při vývoji nové i20 WRC odvedl. Cílem je i nadále útočit na Volkswagen.
U Hyundai vládne po vítězství Haydena Paddona v Argentině opravdu pozitivní atmosféra. Tým z německého Alzenau dokázal v Jižní Americe poprvé v historii v přímém souboji na trati porazit doposud dominantní Volkswagen a Sébastiena Ogiera. Hyundai si teď stanovil cíl porážet Volkswagen i v dalších soutěžích.
"Je to opravdové vítězství," říká nadšeně Michel Nandan, šéf továrního týmu Hyundai. Korejci už přitom po svém návratu do WRC jeden vavřín slavili - v Německu 2014 vyhrál Thierry Neuville. Jenže tehdy těžil z výpadku Latvaly i Ogiera a také Meekea s Citroënem. V Argentině však Paddon vítězství vybojoval vlastní silou: "Ukázali jsme, že auto je lepší. Časy zaostávají za těmi od Volkswagenu jen nepatrně. Jsme tedy blízko a můžeme s nimi bojovat."
Paddon sice v přímém souboji s Ogierem dlouho profitoval z čistější tratě, avšak vítězství vybojoval na Power Stage v přímém souboji za stejných podmínek. Nandan to vnímá jako potvrzení dobré práce, kterou tým na nové i20 WRC odvedl. "Byla to teprve čtvrtá rally s tímto autem a my jsme vyhráli. To je pro nás vzpruhou do dalších soutěží," říká Michel.
Hyundai však nechce usnout na vavřínech a při vývoji nového auta hodlá dále 'tlačit na pilu': "Pracujeme na zavěšení a diferenciálu, udělali jsme v této oblasti dobré pokroky. Myslím, že naše výkonnost může dále vzrůst." Hyundai má připravené novinky také pro motor 1,6 l. "Mohou přijít změny, momentálně máme novou specifikaci na testovací brzdě. Pokud nám něco přinese, nasadíme ji," zakončil šéf továrního týmu.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.