Šéf týmu, Tommi Mäkinen, absolvoval s vozem Toyota Yaris WRC 2017 první kilometry. První test proběhl ve Finsku a výsledky jsou pozitivní.
Toyota zintenzivnila práce, které vedou k jejímu návratu do WRC. V předešlých dnech absolvoval Tommi Mäkinen první test nového vozu Yaris WRC ve finských lesích. Během prvního testu za volant usedl Mäkinen, který během své kariéry získal čtyři světové tituly (1996 - 1999). Vůz po něm ihned převzal Juho Hänninen, který s ním jezdí dnes (jde pro něj už o druhý den ve voze).
"Byl to velmi zvláštní pocit jezdit poprvé s vozem," řekl Fin pro 'Autosport'. Test trval pět dní a Mäkinenův tým během něj najezdil téměř 1 000 kilometrů v okolí sídla týmu, kolem města Puuppola. "Všichni jsme překvapeni, na jak dobré úrovni celek je. Z auta jsem měl pocit, že je velmi silné. Mám z toho dobrý pocit. Máme za sebou již skoro týden a půl testů," prozradil Tommi Mäkinen.
Auto bude stavěno v Kolíně nad Rýnem u Toyota Motorsport GmbH (TMG). Druhý testovací exemplář pro tým, který ponese oficiální název 'Gazoo Racing' by měl být dodán v nadcházejících týdnech. Druhý vůz by měl začít s testy ve Francii. "Zatím šlo o první test. Je jasné, že posléze vyvstanou věci, na kterých budeme muset zapracovat. Máme ale spoustu informací, které nám při tom pomohou," říká 51 letý šéf týmu.
"Pro tým je skvělé když teď vidí auto v akci. Je to vzrušující moment," říká Fin, který byl do čela projektu jmenován vloni v létě. O starty vozu se bude starat tým z Finska. Tommi nakonec dodal: "Druhé auto vyjede na jihu Evropy již velmi brzy."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.