Šéf týmu, Tommi Mäkinen, absolvoval s vozem Toyota Yaris WRC 2017 první kilometry. První test proběhl ve Finsku a výsledky jsou pozitivní.
Toyota zintenzivnila práce, které vedou k jejímu návratu do WRC. V předešlých dnech absolvoval Tommi Mäkinen první test nového vozu Yaris WRC ve finských lesích. Během prvního testu za volant usedl Mäkinen, který během své kariéry získal čtyři světové tituly (1996 - 1999). Vůz po něm ihned převzal Juho Hänninen, který s ním jezdí dnes (jde pro něj už o druhý den ve voze).
"Byl to velmi zvláštní pocit jezdit poprvé s vozem," řekl Fin pro 'Autosport'. Test trval pět dní a Mäkinenův tým během něj najezdil téměř 1 000 kilometrů v okolí sídla týmu, kolem města Puuppola. "Všichni jsme překvapeni, na jak dobré úrovni celek je. Z auta jsem měl pocit, že je velmi silné. Mám z toho dobrý pocit. Máme za sebou již skoro týden a půl testů," prozradil Tommi Mäkinen.
Auto bude stavěno v Kolíně nad Rýnem u Toyota Motorsport GmbH (TMG). Druhý testovací exemplář pro tým, který ponese oficiální název 'Gazoo Racing' by měl být dodán v nadcházejících týdnech. Druhý vůz by měl začít s testy ve Francii. "Zatím šlo o první test. Je jasné, že posléze vyvstanou věci, na kterých budeme muset zapracovat. Máme ale spoustu informací, které nám při tom pomohou," říká 51 letý šéf týmu.
"Pro tým je skvělé když teď vidí auto v akci. Je to vzrušující moment," říká Fin, který byl do čela projektu jmenován vloni v létě. O starty vozu se bude starat tým z Finska. Tommi nakonec dodal: "Druhé auto vyjede na jihu Evropy již velmi brzy."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.