Úřadující mistr světa, Sébastien Ogier, se ukázal jako férový soutěžák a svoji porážku akceptoval. Vyzdvihl výkon Paddona na testu El Condor.
V Argentině o vítězi soutěže rozhodovala úplně poslední zkouška. Vedoucího Haydena Paddona s Hyundai i20 WRC a Sébastiena Ogiera s VW Polo R WRC dělilo pouhých 2,6 vteřiny. Rozhodnout se tedy mělo na 16,32 km dlouhé legendární zkoušce El Condor. "Do tohoto bodu bylo vítězství ještě na dosah ruky," řekl pak Sébastien Ogier, který na prvním dopoledním průjezdu touto zkouškou dokázal na Paddona stáhnout 7,4 vteřiny. Je fér ale dodat, že Novozélanďan měl problém s autem, které mu v několika zatáčkách samo zhaslo.
Na druhém průjezdu touto zkoškou, který byl jako Power Stage, ale Novozélanďan předvedl až bájný výkon. Cílovou čáru proťal o 11,7 vteřiny rychleji než Ogier. "Upřímně řečeno mi není vůbec jasné, jak to Hayden dokázal. Nejsel jsem sice na limitu, ale odjel jsem vcelku dobrou zkoušku. Před jeho výkonem mám respekt. Vítězství si zasloužil," pokračuje trojnásobný mist světa.
Pro Ogiera byl Meisterstück v podání Paddona klíčovým bodem pro to, aby akceptoval svoji porážku v Argentině. "Dva dny jsme spolu bojovali za totálně odlišných podmínek na trati. Ale v neděli jsme měli rámcově stejné podmínky. I když mě druhé místo netěší, tak o tom, že jsem byl druhý za těchto podmínek, bylo rozhodnuto sportovně."
Ogiera v Power Stage dokázal porazit ještě Dani Sordo s další i20 WRC. Francouz i tak samozřejmě vede v průběžném pořadí, když má na svém kontě 96 bodů, druhý Paddon má 57. Třetí místo v Argentině bral Andreas Mikkelsen. "K celému víkendu jsme přistoupili opatrně. Po zisku nuly bodů z Mexika bylo naším plánem bezpodmínečně dojet do cíle a získat body."
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.