Úřadující mistr světa, Sébastien Ogier, se ukázal jako férový soutěžák a svoji porážku akceptoval. Vyzdvihl výkon Paddona na testu El Condor.
V Argentině o vítězi soutěže rozhodovala úplně poslední zkouška. Vedoucího Haydena Paddona s Hyundai i20 WRC a Sébastiena Ogiera s VW Polo R WRC dělilo pouhých 2,6 vteřiny. Rozhodnout se tedy mělo na 16,32 km dlouhé legendární zkoušce El Condor. "Do tohoto bodu bylo vítězství ještě na dosah ruky," řekl pak Sébastien Ogier, který na prvním dopoledním průjezdu touto zkouškou dokázal na Paddona stáhnout 7,4 vteřiny. Je fér ale dodat, že Novozélanďan měl problém s autem, které mu v několika zatáčkách samo zhaslo.
Na druhém průjezdu touto zkoškou, který byl jako Power Stage, ale Novozélanďan předvedl až bájný výkon. Cílovou čáru proťal o 11,7 vteřiny rychleji než Ogier. "Upřímně řečeno mi není vůbec jasné, jak to Hayden dokázal. Nejsel jsem sice na limitu, ale odjel jsem vcelku dobrou zkoušku. Před jeho výkonem mám respekt. Vítězství si zasloužil," pokračuje trojnásobný mist světa.
Pro Ogiera byl Meisterstück v podání Paddona klíčovým bodem pro to, aby akceptoval svoji porážku v Argentině. "Dva dny jsme spolu bojovali za totálně odlišných podmínek na trati. Ale v neděli jsme měli rámcově stejné podmínky. I když mě druhé místo netěší, tak o tom, že jsem byl druhý za těchto podmínek, bylo rozhodnuto sportovně."
Ogiera v Power Stage dokázal porazit ještě Dani Sordo s další i20 WRC. Francouz i tak samozřejmě vede v průběžném pořadí, když má na svém kontě 96 bodů, druhý Paddon má 57. Třetí místo v Argentině bral Andreas Mikkelsen. "K celému víkendu jsme přistoupili opatrně. Po zisku nuly bodů z Mexika bylo naším plánem bezpodmínečně dojet do cíle a získat body."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?