Ogier smeká před Paddonem: Vítězství si zasloužil

Sébastien Ogier ani tentokrát nedokázal vyhrát v Argentině. Tato soutěž tedy i nadále zůstává jedinou v MS, kterou ještě nevyrál
Sébastien Ogier ani tentokrát nedokázal vyhrát v Argentině. Tato soutěž tedy i nadále zůstává jedinou v MS, kterou ještě nevyrál, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 25. dubna 2016 09:24
Sdílej:

Úřadující mistr světa, Sébastien Ogier, se ukázal jako férový soutěžák a svoji porážku akceptoval. Vyzdvihl výkon Paddona na testu El Condor.

V Argentině o vítězi soutěže rozhodovala úplně poslední zkouška. Vedoucího Haydena Paddona s Hyundai i20 WRC a Sébastiena Ogiera s VW Polo R WRC dělilo pouhých 2,6 vteřiny. Rozhodnout se tedy mělo na 16,32 km dlouhé legendární zkoušce El Condor. "Do tohoto bodu bylo vítězství ještě na dosah ruky," řekl pak Sébastien Ogier, který na prvním dopoledním průjezdu touto zkouškou dokázal na Paddona stáhnout 7,4 vteřiny. Je fér ale dodat, že Novozélanďan měl problém s autem, které mu v několika zatáčkách samo zhaslo. 

Na druhém průjezdu touto zkoškou, který byl jako Power Stage, ale Novozélanďan předvedl až bájný výkon. Cílovou čáru proťal o 11,7 vteřiny rychleji než Ogier. "Upřímně řečeno mi není vůbec jasné, jak to Hayden dokázal. Nejsel jsem sice na limitu, ale odjel jsem vcelku dobrou zkoušku. Před jeho výkonem mám respekt. Vítězství si zasloužil," pokračuje trojnásobný mist světa. 

Pro Ogiera byl Meisterstück v podání Paddona klíčovým bodem pro to, aby akceptoval svoji porážku v Argentině. "Dva dny jsme spolu bojovali za totálně odlišných podmínek na trati. Ale v neděli jsme měli rámcově stejné podmínky. I když mě druhé místo netěší, tak o tom, že jsem byl druhý za těchto podmínek, bylo rozhodnuto sportovně."

Ogiera v Power Stage dokázal porazit ještě Dani Sordo s další i20 WRC. Francouz i tak samozřejmě vede v průběžném pořadí, když má na svém kontě 96 bodů, druhý Paddon má 57. Třetí místo v Argentině bral Andreas Mikkelsen. "K celému víkendu jsme přistoupili opatrně. Po zisku nuly bodů z Mexika bylo naším plánem bezpodmínečně dojet do cíle a získat body."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.