Paddon v Argentině popíchl Ogiera, ten se dost naštval a věci si pak vyříkávali z očí do očí

Hayden Paddon má v Argenitně co slavit, včera večer to ale bylo jiné
Hayden Paddon má v Argenitně co slavit, včera večer to ale bylo jiné, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 24. dubna 2016 22:42
Sdílej:

V sobotu večer v Argentině Sébastien Ogier opět vyjádřil svoji nespokojenost s aktuálním pravidlem, které se týká startovní pozice. To se moc nelíbilo tou dobou průběžně vedoucímu Haydenu Paddonovi.

To, že je Sébastien Ogier frustrován aktuálním pravidlem určujícím startovní pořadí do jednotlivých etap (jako průběžně vedoucí muž MS musí čistit trať během prvních dvou dní), víme již dlouho. Vedoucí muž průběžného pořadí a trojnásobný mistr světa cítí, že jej toto pravidlo poškozuje. Často se mu daří tuto frustraci před veřejností skrývat, ale včera večer v Argentině ji zase po nějaké době dal veřejně najevo. Celá situace se odehrála po konci oficiální tiskové konference. Paddon se Ogiera na jeho pokračující frustraci z tohoto pravidla sám přímo zeptal. Celá situace vyvrcholila ve výměnu názorů jak se říká "z očí do očí". 

"Bohužel se to pro mě stalo už trošku rutinou. Rutinou nudného šampionátu s nudnými pravidly. Ale musím se s tím vypořádat. Usilujeme o snížení hodnoty šampionátu, ve kterém chceme znevýhodnit nejlepšího jezdce a to je škoda. Ale tak to teď je. Teď to není nic proti [ostatním] jezdcům, Hayden předvedl perfekní výkon, ale není to žádný sport, žádné soutěžení," začal Sébastien Ogier.

"Tato věc je pro mě neuvěřitelně frustující. V Mexiku to bylo strašné, zde je to možná o něco lepší, protože jsem na konci o něco blíže. Ale být zpět o minutu je jedoduše až moc. Nedělá to věci napínavějšími. Chci teď dojet do cíle a letět domů. Miluji soutěžení, ale toto žádné soutěžení není. Nastupuji sám proti sobě."

Podle Ogiera by mělo pravidlo určující startovní pořadí vypadat tak, že by se jelo dle průběžného pořadí v šampionátu jen do půlky soutěže a ne ještě celou sobotu. Francouz to v době jednání o tomto pravidle dokonce i navrhoval. FIA jeho návrh ale zamítla. Pro Ogiera byly v Argentině nedělní zbývající kilometry nedostatečné na to, dokázal dojet Paddona. Jak jsme dnes ale viděli, Paddona dokázal během dvou RZ hravě stáhnout a rozhodovalo se až v posledním velmi napínavém testu. "Problémem je, že tyto [nedělní] zkoušky jsou enormně náročné. Možná ty nejtěžší v celém šampionátu. Není to zrovna místo, na kterém by člověk chtěl jet na limitu, protože nevíte, jestli to vydrží auto," říkal Ogier v sobotu večer.

Hayden Paddon si argumenty Ogiera v poklidu vyslechl a pak mu opáčil: "Mimochodem, nemyslím si, že máme nudný šampionát." Na to mu Ogier odpověděl, že ještě nikdy nebyl v jeho pozici. Paddon mu na to řekl, že by šampionát rád vedl a že Ogier nemá před pravidly žádný respekt. Kromě toho by si na asfaltových soutěžích rád užíval výhody první startovní pozice a necítí to jako nějakou nespravedlnost, pokračoval Paddon.

Hádka by zřejmě pokračovala dále, pokud by Paddona jeho otec neodvedl do týmového zázemí Hyundai Motorsportu. Ogier se Paddonovi před startem dnešní etapy omluvil, ale dodal, že dle jeho názoru nemá pilot Hyundai pravdu, když hájí současné pravidlo. Britský Autosport se Paddona dnes ráno na incident zeptal, ten jim řekl: "Samozřejmě to ukazuje, že je na dnešek nažhavený."

Šéf VW Motorsport, Jost Capito, bránil chování svěho svěřence: "Neslyšel jsem to [tu debatu], ale pokud je dotazován jen ohledně jedné věci celý den, když se ho lidé ptají, proč nejede rychleji a že bude poražen a tak dále, tak bych explodoval stejně jako on. Neznamená to, že je to správně, ale plně tomu rozumím. Myslím, že je to věc mezi těmi dvěma kluky a měli by si jí vyřídit [sami mezi sebou]."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?