Paddon v Argentině popíchl Ogiera, ten se dost naštval a věci si pak vyříkávali z očí do očí

Hayden Paddon má v Argenitně co slavit, včera večer to ale bylo jiné
Hayden Paddon má v Argenitně co slavit, včera večer to ale bylo jiné, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 24. dubna 2016 22:42
Sdílej:

V sobotu večer v Argentině Sébastien Ogier opět vyjádřil svoji nespokojenost s aktuálním pravidlem, které se týká startovní pozice. To se moc nelíbilo tou dobou průběžně vedoucímu Haydenu Paddonovi.

To, že je Sébastien Ogier frustrován aktuálním pravidlem určujícím startovní pořadí do jednotlivých etap (jako průběžně vedoucí muž MS musí čistit trať během prvních dvou dní), víme již dlouho. Vedoucí muž průběžného pořadí a trojnásobný mistr světa cítí, že jej toto pravidlo poškozuje. Často se mu daří tuto frustraci před veřejností skrývat, ale včera večer v Argentině ji zase po nějaké době dal veřejně najevo. Celá situace se odehrála po konci oficiální tiskové konference. Paddon se Ogiera na jeho pokračující frustraci z tohoto pravidla sám přímo zeptal. Celá situace vyvrcholila ve výměnu názorů jak se říká "z očí do očí". 

"Bohužel se to pro mě stalo už trošku rutinou. Rutinou nudného šampionátu s nudnými pravidly. Ale musím se s tím vypořádat. Usilujeme o snížení hodnoty šampionátu, ve kterém chceme znevýhodnit nejlepšího jezdce a to je škoda. Ale tak to teď je. Teď to není nic proti [ostatním] jezdcům, Hayden předvedl perfekní výkon, ale není to žádný sport, žádné soutěžení," začal Sébastien Ogier.

"Tato věc je pro mě neuvěřitelně frustující. V Mexiku to bylo strašné, zde je to možná o něco lepší, protože jsem na konci o něco blíže. Ale být zpět o minutu je jedoduše až moc. Nedělá to věci napínavějšími. Chci teď dojet do cíle a letět domů. Miluji soutěžení, ale toto žádné soutěžení není. Nastupuji sám proti sobě."

Podle Ogiera by mělo pravidlo určující startovní pořadí vypadat tak, že by se jelo dle průběžného pořadí v šampionátu jen do půlky soutěže a ne ještě celou sobotu. Francouz to v době jednání o tomto pravidle dokonce i navrhoval. FIA jeho návrh ale zamítla. Pro Ogiera byly v Argentině nedělní zbývající kilometry nedostatečné na to, dokázal dojet Paddona. Jak jsme dnes ale viděli, Paddona dokázal během dvou RZ hravě stáhnout a rozhodovalo se až v posledním velmi napínavém testu. "Problémem je, že tyto [nedělní] zkoušky jsou enormně náročné. Možná ty nejtěžší v celém šampionátu. Není to zrovna místo, na kterém by člověk chtěl jet na limitu, protože nevíte, jestli to vydrží auto," říkal Ogier v sobotu večer.

Hayden Paddon si argumenty Ogiera v poklidu vyslechl a pak mu opáčil: "Mimochodem, nemyslím si, že máme nudný šampionát." Na to mu Ogier odpověděl, že ještě nikdy nebyl v jeho pozici. Paddon mu na to řekl, že by šampionát rád vedl a že Ogier nemá před pravidly žádný respekt. Kromě toho by si na asfaltových soutěžích rád užíval výhody první startovní pozice a necítí to jako nějakou nespravedlnost, pokračoval Paddon.

Hádka by zřejmě pokračovala dále, pokud by Paddona jeho otec neodvedl do týmového zázemí Hyundai Motorsportu. Ogier se Paddonovi před startem dnešní etapy omluvil, ale dodal, že dle jeho názoru nemá pilot Hyundai pravdu, když hájí současné pravidlo. Britský Autosport se Paddona dnes ráno na incident zeptal, ten jim řekl: "Samozřejmě to ukazuje, že je na dnešek nažhavený."

Šéf VW Motorsport, Jost Capito, bránil chování svěho svěřence: "Neslyšel jsem to [tu debatu], ale pokud je dotazován jen ohledně jedné věci celý den, když se ho lidé ptají, proč nejede rychleji a že bude poražen a tak dále, tak bych explodoval stejně jako on. Neznamená to, že je to správně, ale plně tomu rozumím. Myslím, že je to věc mezi těmi dvěma kluky a měli by si jí vyřídit [sami mezi sebou]."

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.