V sobotu večer v Argentině Sébastien Ogier opět vyjádřil svoji nespokojenost s aktuálním pravidlem, které se týká startovní pozice. To se moc nelíbilo tou dobou průběžně vedoucímu Haydenu Paddonovi.
To, že je Sébastien Ogier frustrován aktuálním pravidlem určujícím startovní pořadí do jednotlivých etap (jako průběžně vedoucí muž MS musí čistit trať během prvních dvou dní), víme již dlouho. Vedoucí muž průběžného pořadí a trojnásobný mistr světa cítí, že jej toto pravidlo poškozuje. Často se mu daří tuto frustraci před veřejností skrývat, ale včera večer v Argentině ji zase po nějaké době dal veřejně najevo. Celá situace se odehrála po konci oficiální tiskové konference. Paddon se Ogiera na jeho pokračující frustraci z tohoto pravidla sám přímo zeptal. Celá situace vyvrcholila ve výměnu názorů jak se říká "z očí do očí".
"Bohužel se to pro mě stalo už trošku rutinou. Rutinou nudného šampionátu s nudnými pravidly. Ale musím se s tím vypořádat. Usilujeme o snížení hodnoty šampionátu, ve kterém chceme znevýhodnit nejlepšího jezdce a to je škoda. Ale tak to teď je. Teď to není nic proti [ostatním] jezdcům, Hayden předvedl perfekní výkon, ale není to žádný sport, žádné soutěžení," začal Sébastien Ogier.
"Tato věc je pro mě neuvěřitelně frustující. V Mexiku to bylo strašné, zde je to možná o něco lepší, protože jsem na konci o něco blíže. Ale být zpět o minutu je jedoduše až moc. Nedělá to věci napínavějšími. Chci teď dojet do cíle a letět domů. Miluji soutěžení, ale toto žádné soutěžení není. Nastupuji sám proti sobě."
Podle Ogiera by mělo pravidlo určující startovní pořadí vypadat tak, že by se jelo dle průběžného pořadí v šampionátu jen do půlky soutěže a ne ještě celou sobotu. Francouz to v době jednání o tomto pravidle dokonce i navrhoval. FIA jeho návrh ale zamítla. Pro Ogiera byly v Argentině nedělní zbývající kilometry nedostatečné na to, dokázal dojet Paddona. Jak jsme dnes ale viděli, Paddona dokázal během dvou RZ hravě stáhnout a rozhodovalo se až v posledním velmi napínavém testu. "Problémem je, že tyto [nedělní] zkoušky jsou enormně náročné. Možná ty nejtěžší v celém šampionátu. Není to zrovna místo, na kterém by člověk chtěl jet na limitu, protože nevíte, jestli to vydrží auto," říkal Ogier v sobotu večer.
Hayden Paddon si argumenty Ogiera v poklidu vyslechl a pak mu opáčil: "Mimochodem, nemyslím si, že máme nudný šampionát." Na to mu Ogier odpověděl, že ještě nikdy nebyl v jeho pozici. Paddon mu na to řekl, že by šampionát rád vedl a že Ogier nemá před pravidly žádný respekt. Kromě toho by si na asfaltových soutěžích rád užíval výhody první startovní pozice a necítí to jako nějakou nespravedlnost, pokračoval Paddon.
Hádka by zřejmě pokračovala dále, pokud by Paddona jeho otec neodvedl do týmového zázemí Hyundai Motorsportu. Ogier se Paddonovi před startem dnešní etapy omluvil, ale dodal, že dle jeho názoru nemá pilot Hyundai pravdu, když hájí současné pravidlo. Britský Autosport se Paddona dnes ráno na incident zeptal, ten jim řekl: "Samozřejmě to ukazuje, že je na dnešek nažhavený."
Šéf VW Motorsport, Jost Capito, bránil chování svěho svěřence: "Neslyšel jsem to [tu debatu], ale pokud je dotazován jen ohledně jedné věci celý den, když se ho lidé ptají, proč nejede rychleji a že bude poražen a tak dále, tak bych explodoval stejně jako on. Neznamená to, že je to správně, ale plně tomu rozumím. Myslím, že je to věc mezi těmi dvěma kluky a měli by si jí vyřídit [sami mezi sebou]."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.