V sobotu večer v Argentině Sébastien Ogier opět vyjádřil svoji nespokojenost s aktuálním pravidlem, které se týká startovní pozice. To se moc nelíbilo tou dobou průběžně vedoucímu Haydenu Paddonovi.
To, že je Sébastien Ogier frustrován aktuálním pravidlem určujícím startovní pořadí do jednotlivých etap (jako průběžně vedoucí muž MS musí čistit trať během prvních dvou dní), víme již dlouho. Vedoucí muž průběžného pořadí a trojnásobný mistr světa cítí, že jej toto pravidlo poškozuje. Často se mu daří tuto frustraci před veřejností skrývat, ale včera večer v Argentině ji zase po nějaké době dal veřejně najevo. Celá situace se odehrála po konci oficiální tiskové konference. Paddon se Ogiera na jeho pokračující frustraci z tohoto pravidla sám přímo zeptal. Celá situace vyvrcholila ve výměnu názorů jak se říká "z očí do očí".
"Bohužel se to pro mě stalo už trošku rutinou. Rutinou nudného šampionátu s nudnými pravidly. Ale musím se s tím vypořádat. Usilujeme o snížení hodnoty šampionátu, ve kterém chceme znevýhodnit nejlepšího jezdce a to je škoda. Ale tak to teď je. Teď to není nic proti [ostatním] jezdcům, Hayden předvedl perfekní výkon, ale není to žádný sport, žádné soutěžení," začal Sébastien Ogier.
"Tato věc je pro mě neuvěřitelně frustující. V Mexiku to bylo strašné, zde je to možná o něco lepší, protože jsem na konci o něco blíže. Ale být zpět o minutu je jedoduše až moc. Nedělá to věci napínavějšími. Chci teď dojet do cíle a letět domů. Miluji soutěžení, ale toto žádné soutěžení není. Nastupuji sám proti sobě."
Podle Ogiera by mělo pravidlo určující startovní pořadí vypadat tak, že by se jelo dle průběžného pořadí v šampionátu jen do půlky soutěže a ne ještě celou sobotu. Francouz to v době jednání o tomto pravidle dokonce i navrhoval. FIA jeho návrh ale zamítla. Pro Ogiera byly v Argentině nedělní zbývající kilometry nedostatečné na to, dokázal dojet Paddona. Jak jsme dnes ale viděli, Paddona dokázal během dvou RZ hravě stáhnout a rozhodovalo se až v posledním velmi napínavém testu. "Problémem je, že tyto [nedělní] zkoušky jsou enormně náročné. Možná ty nejtěžší v celém šampionátu. Není to zrovna místo, na kterém by člověk chtěl jet na limitu, protože nevíte, jestli to vydrží auto," říkal Ogier v sobotu večer.
Hayden Paddon si argumenty Ogiera v poklidu vyslechl a pak mu opáčil: "Mimochodem, nemyslím si, že máme nudný šampionát." Na to mu Ogier odpověděl, že ještě nikdy nebyl v jeho pozici. Paddon mu na to řekl, že by šampionát rád vedl a že Ogier nemá před pravidly žádný respekt. Kromě toho by si na asfaltových soutěžích rád užíval výhody první startovní pozice a necítí to jako nějakou nespravedlnost, pokračoval Paddon.
Hádka by zřejmě pokračovala dále, pokud by Paddona jeho otec neodvedl do týmového zázemí Hyundai Motorsportu. Ogier se Paddonovi před startem dnešní etapy omluvil, ale dodal, že dle jeho názoru nemá pilot Hyundai pravdu, když hájí současné pravidlo. Britský Autosport se Paddona dnes ráno na incident zeptal, ten jim řekl: "Samozřejmě to ukazuje, že je na dnešek nažhavený."
Šéf VW Motorsport, Jost Capito, bránil chování svěho svěřence: "Neslyšel jsem to [tu debatu], ale pokud je dotazován jen ohledně jedné věci celý den, když se ho lidé ptají, proč nejede rychleji a že bude poražen a tak dále, tak bych explodoval stejně jako on. Neznamená to, že je to správně, ale plně tomu rozumím. Myslím, že je to věc mezi těmi dvěma kluky a měli by si jí vyřídit [sami mezi sebou]."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.