M-Sport zvyšuje tlak na Camilliho. V Argentině musí dojet

Uspěje tentokrát Camilli?
Uspěje tentokrát Camilli?, foto: M-Sport/McKlein
iM2 21. dubna 2016 12:26
Sdílej:

Malcolm Wilson, šéf týmu M-Sport, před Rally Argentina zvyšuje svůj tlak na novice v týmu, Erica Camilliho. Brit se nechal slyšet, že Francouz musí dokončit víkendovou rally v Argentině.

Eric Camilli zažil extrémně nepovedený vstup do své kariéry jezdce WRC - z úvodních třech soutěží dokončil jenom v Mexiku na 16. místě, avšak havaroval ve všech třech soutěžích. Francouz se proto minulý týden hlásil na základně M-Sportu ve Velké Briánii, kde společně s Malcolmem Wilsonem hovořili o vstupu do sezony a přístupu k Rally Argentina. 

"Tuto rally dokončí. Ví, co má dělat. Potřebuje projet všechny zkoušky s rozumem. Psychicky jde o jeden z nejdůležitějších bodů," říká Malcolm Wilson. Pro Erica jde opět o velkou výzvu - nikdy v minulosti v Argentině nestartoval. Vloni však naštěstí odjel alespoň seznamovací jízdy.

"Start do sezony byl velmi, opravdu velmi těžký. Chci splatit důvěru týmu, kterou ve mě i v těchto týdnech projevili. Naším cílem bude udržet dobrý rytmus na všech zkouškách, vyhnout se nástrahám a dovést auto do cíle," připouští opatrný přístup jezdec.

Camilli byl původně mladíkem Toyoty, před letošní sezonou však nahradil Elfyna Evanse. Camilli a Mads Ostberg by se měli v Argentině těšit z vyšší konkurenceschopnosti Fordů Fiesta RS WRC poté, co tým po Mexiku odhalil problém, který jim na první šotolinové soutěži roku ubíral výkon. 

"Když jsme se dívali na data poté, co jsme auta dostali zpět sem [do sídla týmu], tak jsme zjistili, že zde byl problém. Udělali jsme chybu v mapování motoru, v Argentině už budeme mít opravenou mapu. Je nezpochybnitelné, že jezdci ucítí změnu v odezvě plynu a také v průběhu točivého momentu motoru," popsal Wilson, jehož tým v Mexiku oslavil 200. bodovanou soutěž v řadě za sebou.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?