Městská rada Coffs Harbour, kde soutěž sídlí, se překvapivě rozhodla, že ukončí finanční podporu soutěže MS. Díky tomu visí nad podnikem otazník. Tato zpráva naopak působí jako čerstvý vítr do plachet organizátorům soutěže na Novém Zélandu - ti by se totiž v roce 2017 už konečně chtěli vrátit do MS.
Jde jen o malou boři nebo hrozí Rally Australia vyřazení z kalendáře MS? Městská rada Coffs Harbour se překvapivě rozhodla skoncovat s podporou soutěže. To může ohrozit budoucnost soutěže, protože organizátoři jsou na veřejné prostředky odkázaní. Za soutěží MS sice stále stojí regionální správa, avšak veřejná podpora může být vrtkáva.
"Je to ještě horší, než to vypadá. Vycházeli jsme z toho, že je vše v pořádku. 28. dubna se bude znovu hlasovat o finanční podpoře. Ta by snad měla být na zasedání odsouhlasena," říká tiskový mluvčí soutěže, Chris Nixon.
Při hlasování městské rady o soutěži v minulém týdnu měli na zasedání prý podporovatelé soutěže chybět, což mělo oponentům soutěže dát rozhodující většinu. "Z toho, co jsem slyšel, proti soutěži nebrojí obyvatelé nebo hospodářství," řekl Nixon a vyzvihl pozitivní externality, které pro 45 000 obyvatel pobřežního státu plynou tím, že má soutěž celosvětový dosah. "Nechceme být až přehnaně sebevědomí, ale vycházíme z toho, že je to jen opravdu malý problém. Celkově máme pořádnou podporu a to i ze strany médií."
Asi o 2 000 kilometrů dále na východ na Novém Zélandu tyto novinky z Coffs Harbour sledují velice bedlivě. Už delší dobu se totiž Novozélanďané snaží tuto soutěž dostat na svůj ostrov. V poslední době se navíc na Novém Zélandu zvedla nová vlna zájmu o rallysport světové třídy, kterou samozřejmě podpořily úspěchy Haydena Paddona s Hyundai i20 WRC. Samotný Hayden Paddon na adresu Rally Australia řekl: "Je soutěž bez diváků, to by se na Novém Zélandu nestalo".
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.