Městská rada Coffs Harbour, kde soutěž sídlí, se překvapivě rozhodla, že ukončí finanční podporu soutěže MS. Díky tomu visí nad podnikem otazník. Tato zpráva naopak působí jako čerstvý vítr do plachet organizátorům soutěže na Novém Zélandu - ti by se totiž v roce 2017 už konečně chtěli vrátit do MS.
Jde jen o malou boři nebo hrozí Rally Australia vyřazení z kalendáře MS? Městská rada Coffs Harbour se překvapivě rozhodla skoncovat s podporou soutěže. To může ohrozit budoucnost soutěže, protože organizátoři jsou na veřejné prostředky odkázaní. Za soutěží MS sice stále stojí regionální správa, avšak veřejná podpora může být vrtkáva.
"Je to ještě horší, než to vypadá. Vycházeli jsme z toho, že je vše v pořádku. 28. dubna se bude znovu hlasovat o finanční podpoře. Ta by snad měla být na zasedání odsouhlasena," říká tiskový mluvčí soutěže, Chris Nixon.
Při hlasování městské rady o soutěži v minulém týdnu měli na zasedání prý podporovatelé soutěže chybět, což mělo oponentům soutěže dát rozhodující většinu. "Z toho, co jsem slyšel, proti soutěži nebrojí obyvatelé nebo hospodářství," řekl Nixon a vyzvihl pozitivní externality, které pro 45 000 obyvatel pobřežního státu plynou tím, že má soutěž celosvětový dosah. "Nechceme být až přehnaně sebevědomí, ale vycházíme z toho, že je to jen opravdu malý problém. Celkově máme pořádnou podporu a to i ze strany médií."
Asi o 2 000 kilometrů dále na východ na Novém Zélandu tyto novinky z Coffs Harbour sledují velice bedlivě. Už delší dobu se totiž Novozélanďané snaží tuto soutěž dostat na svůj ostrov. V poslední době se navíc na Novém Zélandu zvedla nová vlna zájmu o rallysport světové třídy, kterou samozřejmě podpořily úspěchy Haydena Paddona s Hyundai i20 WRC. Samotný Hayden Paddon na adresu Rally Australia řekl: "Je soutěž bez diváků, to by se na Novém Zélandu nestalo".
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?