Městská rada Coffs Harbour, kde soutěž sídlí, se překvapivě rozhodla, že ukončí finanční podporu soutěže MS. Díky tomu visí nad podnikem otazník. Tato zpráva naopak působí jako čerstvý vítr do plachet organizátorům soutěže na Novém Zélandu - ti by se totiž v roce 2017 už konečně chtěli vrátit do MS.
Jde jen o malou boři nebo hrozí Rally Australia vyřazení z kalendáře MS? Městská rada Coffs Harbour se překvapivě rozhodla skoncovat s podporou soutěže. To může ohrozit budoucnost soutěže, protože organizátoři jsou na veřejné prostředky odkázaní. Za soutěží MS sice stále stojí regionální správa, avšak veřejná podpora může být vrtkáva.
"Je to ještě horší, než to vypadá. Vycházeli jsme z toho, že je vše v pořádku. 28. dubna se bude znovu hlasovat o finanční podpoře. Ta by snad měla být na zasedání odsouhlasena," říká tiskový mluvčí soutěže, Chris Nixon.
Při hlasování městské rady o soutěži v minulém týdnu měli na zasedání prý podporovatelé soutěže chybět, což mělo oponentům soutěže dát rozhodující většinu. "Z toho, co jsem slyšel, proti soutěži nebrojí obyvatelé nebo hospodářství," řekl Nixon a vyzvihl pozitivní externality, které pro 45 000 obyvatel pobřežního státu plynou tím, že má soutěž celosvětový dosah. "Nechceme být až přehnaně sebevědomí, ale vycházíme z toho, že je to jen opravdu malý problém. Celkově máme pořádnou podporu a to i ze strany médií."
Asi o 2 000 kilometrů dále na východ na Novém Zélandu tyto novinky z Coffs Harbour sledují velice bedlivě. Už delší dobu se totiž Novozélanďané snaží tuto soutěž dostat na svůj ostrov. V poslední době se navíc na Novém Zélandu zvedla nová vlna zájmu o rallysport světové třídy, kterou samozřejmě podpořily úspěchy Haydena Paddona s Hyundai i20 WRC. Samotný Hayden Paddon na adresu Rally Australia řekl: "Je soutěž bez diváků, to by se na Novém Zélandu nestalo".
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?