Městská rada Coffs Harbour, kde soutěž sídlí, se překvapivě rozhodla, že ukončí finanční podporu soutěže MS. Díky tomu visí nad podnikem otazník. Tato zpráva naopak působí jako čerstvý vítr do plachet organizátorům soutěže na Novém Zélandu - ti by se totiž v roce 2017 už konečně chtěli vrátit do MS.
Jde jen o malou boři nebo hrozí Rally Australia vyřazení z kalendáře MS? Městská rada Coffs Harbour se překvapivě rozhodla skoncovat s podporou soutěže. To může ohrozit budoucnost soutěže, protože organizátoři jsou na veřejné prostředky odkázaní. Za soutěží MS sice stále stojí regionální správa, avšak veřejná podpora může být vrtkáva.
"Je to ještě horší, než to vypadá. Vycházeli jsme z toho, že je vše v pořádku. 28. dubna se bude znovu hlasovat o finanční podpoře. Ta by snad měla být na zasedání odsouhlasena," říká tiskový mluvčí soutěže, Chris Nixon.
Při hlasování městské rady o soutěži v minulém týdnu měli na zasedání prý podporovatelé soutěže chybět, což mělo oponentům soutěže dát rozhodující většinu. "Z toho, co jsem slyšel, proti soutěži nebrojí obyvatelé nebo hospodářství," řekl Nixon a vyzvihl pozitivní externality, které pro 45 000 obyvatel pobřežního státu plynou tím, že má soutěž celosvětový dosah. "Nechceme být až přehnaně sebevědomí, ale vycházíme z toho, že je to jen opravdu malý problém. Celkově máme pořádnou podporu a to i ze strany médií."
Asi o 2 000 kilometrů dále na východ na Novém Zélandu tyto novinky z Coffs Harbour sledují velice bedlivě. Už delší dobu se totiž Novozélanďané snaží tuto soutěž dostat na svůj ostrov. V poslední době se navíc na Novém Zélandu zvedla nová vlna zájmu o rallysport světové třídy, kterou samozřejmě podpořily úspěchy Haydena Paddona s Hyundai i20 WRC. Samotný Hayden Paddon na adresu Rally Australia řekl: "Je soutěž bez diváků, to by se na Novém Zélandu nestalo".
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.