Tovární tým Citroënu začal s testy modelu C3 WRC pro rok 2017, s touto informací a první fotkou přichází francouzský AUTOhebdo. Test probíhal ve Francii na šotolinových tratích poblíž Chateau Lastours.
Kris Meeke včera zahájil testy nového speciálu C3 WRC poblíž Chateau Lastours (v oblasti Aude). Citroën C3 WRC, který od příštího ročníku ve WRC nahradí dosud používaný model DS3 WRC, vyjel poprvé na šotolinové testovací tratě.
Kris Meeke by měl v testech pokračovat pravděpodobně i dnes a zítra. V sobotu večer by dle všeho měly testy skončit. Auto k testu vyrazilo dle očekávání velmi pečlivě zamaskované, zajímavostí je nápis "#Test 1" na zadním okně speciálu. Není se čemu divit, závodní speciál je totiž postaven na Citroënu C3, jenž se v novém vydání v silniční verzi ještě světu nepředstavil. Dle všeho bude ale závodní verze postavena na základě pětidveřové verze auta.
Na autě také měly být jasně rozpoznatelná velká přítlačná křídla typická pro vozy WRC od sezony 2017. V následujících měsících by se testy měly zintenzivnit, v plánu jsou samozřejmě jízdy na všech površích. Za vývoj auta byl zodpovědný Alexis Avril, šéf projektu, teď už by za projekt měl být zodpovědný Laurent Fregosi, technický ředitel, jenž na tomto místě nahradil Xaviera Mestelana-Pinona. Ten se nově stal ředitelem DS Performance.
foto Citroënu C3 WRC: zde (zdroj: autoexpress)
AKTUALIZACE:Test proběhl bez problému. Nový 380 koňový motor zajistil výrazné zvýšení tempa. Kris Meeke to komentoval slovy: "Konečně hraje jezdec opět důležitější roli." Včera už se jednalo o první opravdový testovací den, protože shakedown si auto odbylo zkraje týdne poblíž centrály týmu Citroën Racing.
"Pro mě je to splnění snu. Na vývoji vozu spolupracuji s takto skvělým týmem. Je jasné, že to s sebou přináší tlak. Ale já jej tak necítím, když jsem v továrně a vidím nasazení kluků, tak mě to dělá hrdým. Tohle je ale teprve začátek učebního procesu.
Celá inženýrská filozofie je odlišná od toho, co jsme uplatnili u DS3 WRC. Změnila se pravdila, to na co jsem byl zvyklý z předešlého vozu, se teď musí změnit, abych se přizpůsobil tomuto vozu. Můžu Vám ale říct, že opravdu cítite, že tohle auto je rychlejší," řekl jezdec pro britský 'autoexpress'.
You want to see more about our new #WRC? Watch this...#Test1 pic.twitter.com/DZw318sKj3
— Citroën Racing (@CitroenRacing) 15 Απριλίου 2016Podle pozorovatelů na místě je auto viditelně rychlejší. "První výjezdy byly pouze o porovnání měkké a tvrdé sady pneumatik. Poté budeme pokračovat v ladění tlumičů a diferenciálů, abychom zlepšili ovladatelnost. Zažít první bezproblémové dopoledne je skvělé," řekl Meeke po první jízdě. Citroën měl ujet za první dopoledne zhruba 120 kilometrů.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?