Tovární tým Citroënu začal s testy modelu C3 WRC pro rok 2017, s touto informací a první fotkou přichází francouzský AUTOhebdo. Test probíhal ve Francii na šotolinových tratích poblíž Chateau Lastours.
Kris Meeke včera zahájil testy nového speciálu C3 WRC poblíž Chateau Lastours (v oblasti Aude). Citroën C3 WRC, který od příštího ročníku ve WRC nahradí dosud používaný model DS3 WRC, vyjel poprvé na šotolinové testovací tratě.
Kris Meeke by měl v testech pokračovat pravděpodobně i dnes a zítra. V sobotu večer by dle všeho měly testy skončit. Auto k testu vyrazilo dle očekávání velmi pečlivě zamaskované, zajímavostí je nápis "#Test 1" na zadním okně speciálu. Není se čemu divit, závodní speciál je totiž postaven na Citroënu C3, jenž se v novém vydání v silniční verzi ještě světu nepředstavil. Dle všeho bude ale závodní verze postavena na základě pětidveřové verze auta.
Na autě také měly být jasně rozpoznatelná velká přítlačná křídla typická pro vozy WRC od sezony 2017. V následujících měsících by se testy měly zintenzivnit, v plánu jsou samozřejmě jízdy na všech površích. Za vývoj auta byl zodpovědný Alexis Avril, šéf projektu, teď už by za projekt měl být zodpovědný Laurent Fregosi, technický ředitel, jenž na tomto místě nahradil Xaviera Mestelana-Pinona. Ten se nově stal ředitelem DS Performance.
foto Citroënu C3 WRC: zde (zdroj: autoexpress)
AKTUALIZACE:Test proběhl bez problému. Nový 380 koňový motor zajistil výrazné zvýšení tempa. Kris Meeke to komentoval slovy: "Konečně hraje jezdec opět důležitější roli." Včera už se jednalo o první opravdový testovací den, protože shakedown si auto odbylo zkraje týdne poblíž centrály týmu Citroën Racing.
"Pro mě je to splnění snu. Na vývoji vozu spolupracuji s takto skvělým týmem. Je jasné, že to s sebou přináší tlak. Ale já jej tak necítím, když jsem v továrně a vidím nasazení kluků, tak mě to dělá hrdým. Tohle je ale teprve začátek učebního procesu.
Celá inženýrská filozofie je odlišná od toho, co jsme uplatnili u DS3 WRC. Změnila se pravdila, to na co jsem byl zvyklý z předešlého vozu, se teď musí změnit, abych se přizpůsobil tomuto vozu. Můžu Vám ale říct, že opravdu cítite, že tohle auto je rychlejší," řekl jezdec pro britský 'autoexpress'.
You want to see more about our new #WRC? Watch this...#Test1 pic.twitter.com/DZw318sKj3
— Citroën Racing (@CitroenRacing) 15 Απριλίου 2016Podle pozorovatelů na místě je auto viditelně rychlejší. "První výjezdy byly pouze o porovnání měkké a tvrdé sady pneumatik. Poté budeme pokračovat v ladění tlumičů a diferenciálů, abychom zlepšili ovladatelnost. Zažít první bezproblémové dopoledne je skvělé," řekl Meeke po první jízdě. Citroën měl ujet za první dopoledne zhruba 120 kilometrů.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.