O první test nového vozu WRC japonské značky se postará sám šéf týmu - Tommi Mäkinen. Fin tuto možnost už nějakou dobu naznačoval.
Po měsících příprav, plánování jsme konečně před prvním testem Toyoty Yaris WRC. Toyota teď oznámila, kdo bude jako první testovat nový vůz. Za volant usedne při prvních zkouškách samotný Tommi Mäkinen, který byl do čela projektu dosazen vloni v létě a zformoval nový tým Toyota GAZOO Racing.
Testovacím jezdcem japonsko-finského týmu je přitom Juho Hänninen. "Věřím si a vím, o co v této fázi jde," říká legenda MS v automobilových soutěžích. Před čtyřnásobným mistrem světa stojí velký úkol - návrat největšího výrobce osobních automobilů je, nejenom v Japonsku, velmi netrpělivě očekáván. Proto Tommi musí ukázat, že jeho tým dokázal postavit dobrý vůz.
Po prvním testu už předá vývojovou práci Mäkinen na šampiona IRC a WRC2, Juhu Hänninena. Bývalý tovární jezdec Škody si navíc dělá zálusk i na jednu ze závodních sedaček v sezoně 2017.
Kdo bude dále testovat vedle Hänninena, není jasné. Víme však, že Mäkinen plánuje mít dva nezávislé testovací týmy. Z toho je zřejmé, že ještě minimálně jednoho testovacího jezdce potřebuje. Nabízí se spolupráce s Mikko Hirvonenem. Bývalý tovární jezdec Fordu a Citroënu však prohlásil: "Ještě jsme spolu o této možnosti nemluvili."
Volkswagen tento týden opět vyjel s testovací mulou Pola R WRC 2017 vycházející z aktuálního auta WRC. Za volantem seděl Marcus Grönholm a testování probíhalo na šotolině ve Francii.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?