O první test nového vozu WRC japonské značky se postará sám šéf týmu - Tommi Mäkinen. Fin tuto možnost už nějakou dobu naznačoval.
Po měsících příprav, plánování jsme konečně před prvním testem Toyoty Yaris WRC. Toyota teď oznámila, kdo bude jako první testovat nový vůz. Za volant usedne při prvních zkouškách samotný Tommi Mäkinen, který byl do čela projektu dosazen vloni v létě a zformoval nový tým Toyota GAZOO Racing.
Testovacím jezdcem japonsko-finského týmu je přitom Juho Hänninen. "Věřím si a vím, o co v této fázi jde," říká legenda MS v automobilových soutěžích. Před čtyřnásobným mistrem světa stojí velký úkol - návrat největšího výrobce osobních automobilů je, nejenom v Japonsku, velmi netrpělivě očekáván. Proto Tommi musí ukázat, že jeho tým dokázal postavit dobrý vůz.
Po prvním testu už předá vývojovou práci Mäkinen na šampiona IRC a WRC2, Juhu Hänninena. Bývalý tovární jezdec Škody si navíc dělá zálusk i na jednu ze závodních sedaček v sezoně 2017.
Kdo bude dále testovat vedle Hänninena, není jasné. Víme však, že Mäkinen plánuje mít dva nezávislé testovací týmy. Z toho je zřejmé, že ještě minimálně jednoho testovacího jezdce potřebuje. Nabízí se spolupráce s Mikko Hirvonenem. Bývalý tovární jezdec Fordu a Citroënu však prohlásil: "Ještě jsme spolu o této možnosti nemluvili."
Volkswagen tento týden opět vyjel s testovací mulou Pola R WRC 2017 vycházející z aktuálního auta WRC. Za volantem seděl Marcus Grönholm a testování probíhalo na šotolině ve Francii.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.