Dlouhou pauzu v rámci MS mezi soutěžemi v Mexiku a Argentině využívá tovární jezdec Hyundai, Hayden Paddon, ke svezení v soutěžním voze ve své domovině, na Novém Zélandu. Paddon zde představí prototyp Hyundai i20 AP4, se kterým se zúčastní dvou zdejších soutěží.
Ve spolupráci s Andrewe Hawkeswoodem představuje Hyundai Nový Zéland vůz i20 AP4 (AP je zkratka pro Asijko-Pacifický šampionát). S tímto vozem odjede dvě soutěže tovární jezdec Hyundai Motorsport, Hayden Paddon. První soutěží je Rally Otago (jede se tento víkend), tou druhou pak Rally of Whangarei (29. dubna až 1. května).
Nový vůz naplno využil pravidla AP4 - pod kapotou není 1,6l motor jako ve WRC, nýbrž 1,8l pohonná jednotka (původem z Hyundai Sonata). Sílu motoru přenáší šestistupňová sekvenční převodovka Sadev. "Tento koncept je v Austrálii a na Novém Zélandu krokem vpřed. Staré vozy skupiny N vymírají," zdůvoňuje smysl tohoto vozu jezdec.
"Auto je zatím v požáteční fázi vývoje, má ale velký potenciál a chceme z něj udělat vítězný vůz. Jde o velkolepou možnost pro novozélandský rallysport, může ho to posunout dál," dodává Paddon. Možnost jezdit soutěže s cenově dostupnými prototypy už podpořila i FIA.
Více o voze prozradil samotný Paddon:
AKTUALIZACE:Hayden Paddon vyhrál o víkendu Otago rally (již popáté v kariéře) s novým Hyundai i20 AP4. Posádka z MS vyhrála soutěž s náskokem 9:22,1 min. před úřadujícími novozélandským šampionem, Benem Huntem na Subaru WRX ST. "Byl to perfektní debut nového vozu. Minimálně to překonalo moje očekávání.
Základ auta je velmi dobrý. Náš tým pracoval dlouhé hodiny před soutěží, aby auto dal dohromady. Ještě před shakedownem jsme měli problém, takže jej tým dokázal zacelit v pravý čas." Tovární posádka teď poletí do Argentiny na další soutěž WRC, na Nový Zéland se ale brzy opět vráti.
S novou i20 AP4 je čeká mezi 29. dubnem a 1. květnem mezinárodní Rally of Whangarei. Zajímavostí soutěže Otago bylo, že se jí účastnil i Markko Märtin. Estonec jel v kategorii historiků s Fordem Escort RS1800 a s navigátorem Stéphanem Prévotem vyhráli rally systémem start-cíl.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?