Dlouhou pauzu v rámci MS mezi soutěžemi v Mexiku a Argentině využívá tovární jezdec Hyundai, Hayden Paddon, ke svezení v soutěžním voze ve své domovině, na Novém Zélandu. Paddon zde představí prototyp Hyundai i20 AP4, se kterým se zúčastní dvou zdejších soutěží.
Ve spolupráci s Andrewe Hawkeswoodem představuje Hyundai Nový Zéland vůz i20 AP4 (AP je zkratka pro Asijko-Pacifický šampionát). S tímto vozem odjede dvě soutěže tovární jezdec Hyundai Motorsport, Hayden Paddon. První soutěží je Rally Otago (jede se tento víkend), tou druhou pak Rally of Whangarei (29. dubna až 1. května).
Nový vůz naplno využil pravidla AP4 - pod kapotou není 1,6l motor jako ve WRC, nýbrž 1,8l pohonná jednotka (původem z Hyundai Sonata). Sílu motoru přenáší šestistupňová sekvenční převodovka Sadev. "Tento koncept je v Austrálii a na Novém Zélandu krokem vpřed. Staré vozy skupiny N vymírají," zdůvoňuje smysl tohoto vozu jezdec.
"Auto je zatím v požáteční fázi vývoje, má ale velký potenciál a chceme z něj udělat vítězný vůz. Jde o velkolepou možnost pro novozélandský rallysport, může ho to posunout dál," dodává Paddon. Možnost jezdit soutěže s cenově dostupnými prototypy už podpořila i FIA.
Více o voze prozradil samotný Paddon:
AKTUALIZACE:Hayden Paddon vyhrál o víkendu Otago rally (již popáté v kariéře) s novým Hyundai i20 AP4. Posádka z MS vyhrála soutěž s náskokem 9:22,1 min. před úřadujícími novozélandským šampionem, Benem Huntem na Subaru WRX ST. "Byl to perfektní debut nového vozu. Minimálně to překonalo moje očekávání.
Základ auta je velmi dobrý. Náš tým pracoval dlouhé hodiny před soutěží, aby auto dal dohromady. Ještě před shakedownem jsme měli problém, takže jej tým dokázal zacelit v pravý čas." Tovární posádka teď poletí do Argentiny na další soutěž WRC, na Nový Zéland se ale brzy opět vráti.
S novou i20 AP4 je čeká mezi 29. dubnem a 1. květnem mezinárodní Rally of Whangarei. Zajímavostí soutěže Otago bylo, že se jí účastnil i Markko Märtin. Estonec jel v kategorii historiků s Fordem Escort RS1800 a s navigátorem Stéphanem Prévotem vyhráli rally systémem start-cíl.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.