Dlouhou pauzu v rámci MS mezi soutěžemi v Mexiku a Argentině využívá tovární jezdec Hyundai, Hayden Paddon, ke svezení v soutěžním voze ve své domovině, na Novém Zélandu. Paddon zde představí prototyp Hyundai i20 AP4, se kterým se zúčastní dvou zdejších soutěží.
Ve spolupráci s Andrewe Hawkeswoodem představuje Hyundai Nový Zéland vůz i20 AP4 (AP je zkratka pro Asijko-Pacifický šampionát). S tímto vozem odjede dvě soutěže tovární jezdec Hyundai Motorsport, Hayden Paddon. První soutěží je Rally Otago (jede se tento víkend), tou druhou pak Rally of Whangarei (29. dubna až 1. května).
Nový vůz naplno využil pravidla AP4 - pod kapotou není 1,6l motor jako ve WRC, nýbrž 1,8l pohonná jednotka (původem z Hyundai Sonata). Sílu motoru přenáší šestistupňová sekvenční převodovka Sadev. "Tento koncept je v Austrálii a na Novém Zélandu krokem vpřed. Staré vozy skupiny N vymírají," zdůvoňuje smysl tohoto vozu jezdec.
"Auto je zatím v požáteční fázi vývoje, má ale velký potenciál a chceme z něj udělat vítězný vůz. Jde o velkolepou možnost pro novozélandský rallysport, může ho to posunout dál," dodává Paddon. Možnost jezdit soutěže s cenově dostupnými prototypy už podpořila i FIA.
Více o voze prozradil samotný Paddon:
AKTUALIZACE:Hayden Paddon vyhrál o víkendu Otago rally (již popáté v kariéře) s novým Hyundai i20 AP4. Posádka z MS vyhrála soutěž s náskokem 9:22,1 min. před úřadujícími novozélandským šampionem, Benem Huntem na Subaru WRX ST. "Byl to perfektní debut nového vozu. Minimálně to překonalo moje očekávání.
Základ auta je velmi dobrý. Náš tým pracoval dlouhé hodiny před soutěží, aby auto dal dohromady. Ještě před shakedownem jsme měli problém, takže jej tým dokázal zacelit v pravý čas." Tovární posádka teď poletí do Argentiny na další soutěž WRC, na Nový Zéland se ale brzy opět vráti.
S novou i20 AP4 je čeká mezi 29. dubnem a 1. květnem mezinárodní Rally of Whangarei. Zajímavostí soutěže Otago bylo, že se jí účastnil i Markko Märtin. Estonec jel v kategorii historiků s Fordem Escort RS1800 a s navigátorem Stéphanem Prévotem vyhráli rally systémem start-cíl.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.