V souboji s automobilovými giganty jako Toyota nebo Volkswagen chce M-Sport opět dokázat, že i s omezenými finančními prostředky lze postavit vítězný vůz. Testy jednotlivých komponentů nových vozů již probíhají.
V dubnu, alespoň u některých značek, konečně dojde k odhalení nových vozů. Zatím jednotliví výrobci schovávají jejich komponenty pod kapotou, avšak v nadcházejících týdnech už budou nové vozy vyjíždět.
Příprava nových WRC 2017 vstupuje do své hlavní fáze nejenom u čtyřech továrních týmů, nový vůz staví také polotovární M-Sport podporovaný Fordem. Podle zpráv z týmu Malcolma Wilsona se tým drží časového plánu. Spousta komponentů již navíc byla otestována v současném voze.
Designerský tým začal pod vedením Chrise Williamse s listem bílého papíru. Vznikne tedy zcela nový Ford Fiesta RS WRC, který se bude od svého předchůdce dost lišit. "Díky novým možnostem, které poskytují pravidla, jsme se tentokrát více, ve srovnání s předchozí generací, zaměřili na aerodynamiku," přiznává Malcolm Wilson.
Nadcházející testovací program jeho týmu je poměrně ambiciozní. Testy mají probíhat doslova do poslední minuty, spolehnout se má přitom na zkušené jezdce. Kdy s testováním britský tým začne, zatím nebylo zveřejněno.
M-Sport sice rozpočtem nemůže konkurovat zbýlým továrním týmům, i tak chce ale postavit vítězné auto. I při stavbě nové Fiesty RS WRC se ale může spolehnout na technickou podporu Fordu. "Kdybychom ji neměli, tak by pro nás bylo velmi obtížné nastupovat ve WRC," dodal Wilson.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?