Co podle Capita musí udělat WRC, aby se vyrovnalo v popularitě F1?

Jost Capito, šéf VW, hájí své řešení
Jost Capito, šéf VW, hájí své řešení, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 29. března 2016 21:43
Sdílej:

Stále ještě šéf továrního týmu Volkswagen, Jost Capito, je přesvědčen, že zavedení rozstřelu v rámci Power Stage je tím správným krokem, aby se WRC na televizních obrazovkách vyrovnalo popularitě F1.

Návrhy na změnu závěru soutěže se neustále oběvují. Jedním z návrhů bylo, aby se odstupy před poslední zkouškou podělily deseti. V Mexiku by toto pravidlo znamenalo, že náskok vedoucího Jariho-Mattiho Latvaly by nebyl 1:10 min, ale 7 vteřin.

Napínavost Power Stage by tím byla garantována - a to je, zdá, se přesně to, co televize potřebuje. Podle Josta Capita, šéf Volkswagenu, je toto jedinou možností, jak může WRC vystoupit ze stínu F1: "Jsem o tom plně přesvědčen. Myslím si, že by to pomohlo zpopularizovat WRC po celém světě ještě více než teď. Rally by díky tomu našla nové fanoušky."

Podle něj je toto řešení dokonce férovější než současná povinnost vedoucího jezdce MS čistit trať. Díky tomuto umělému snížení odstupu byl měl Ogier v Mexiku i v neděli šanci na vítězství. Jenže tento nápad se nelíbí skalním fanouškům WRC. Na zasedání Komise rally měl zakročit samotný Jean Todt, prezident FIA, aby prosazení tohoto návrhu zamezil.

"Závěr musí být vyhrocený, aby došlo ke změně. Navíc je třeba si uvědomit, že se obvykle ozývají jen ti, kteří mají něco proti. Ti, kteří jsou pro, neříkají nic. Navrhovali jsme FIA, abychom tento systém vyzkoušeli na jedné nebo dvou soutěžích. Tato myšlenka u mě 'uzrávala' přes 10 let a hodně jsem nad ní přemýšlel. Kdybychom tento systém ukázali v praxi, pochybnosti by se rozplynuly," burcuje Jost.

Capito doufá, že kdyby rozuzlení soutěže běželo v neděli živě v televizi, tak by to WRC přineslo nové fanoušky. Ti by se následně začali zajímat o celý průběh soutěže. I bez rozstřelu však vnímá odcházející šéf VW budoucnost WRC pozitivně: "Díky vstupu Toyoty se ve WRC scházejí ti největší výrobci automobilů na světě (Toyota, Volkswagen, Hyundai a Ford). To se ještě nikdy nestalo."

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?