Stále ještě šéf továrního týmu Volkswagen, Jost Capito, je přesvědčen, že zavedení rozstřelu v rámci Power Stage je tím správným krokem, aby se WRC na televizních obrazovkách vyrovnalo popularitě F1.
Návrhy na změnu závěru soutěže se neustále oběvují. Jedním z návrhů bylo, aby se odstupy před poslední zkouškou podělily deseti. V Mexiku by toto pravidlo znamenalo, že náskok vedoucího Jariho-Mattiho Latvaly by nebyl 1:10 min, ale 7 vteřin.
Napínavost Power Stage by tím byla garantována - a to je, zdá, se přesně to, co televize potřebuje. Podle Josta Capita, šéf Volkswagenu, je toto jedinou možností, jak může WRC vystoupit ze stínu F1: "Jsem o tom plně přesvědčen. Myslím si, že by to pomohlo zpopularizovat WRC po celém světě ještě více než teď. Rally by díky tomu našla nové fanoušky."
Podle něj je toto řešení dokonce férovější než současná povinnost vedoucího jezdce MS čistit trať. Díky tomuto umělému snížení odstupu byl měl Ogier v Mexiku i v neděli šanci na vítězství. Jenže tento nápad se nelíbí skalním fanouškům WRC. Na zasedání Komise rally měl zakročit samotný Jean Todt, prezident FIA, aby prosazení tohoto návrhu zamezil.
"Závěr musí být vyhrocený, aby došlo ke změně. Navíc je třeba si uvědomit, že se obvykle ozývají jen ti, kteří mají něco proti. Ti, kteří jsou pro, neříkají nic. Navrhovali jsme FIA, abychom tento systém vyzkoušeli na jedné nebo dvou soutěžích. Tato myšlenka u mě 'uzrávala' přes 10 let a hodně jsem nad ní přemýšlel. Kdybychom tento systém ukázali v praxi, pochybnosti by se rozplynuly," burcuje Jost.
Capito doufá, že kdyby rozuzlení soutěže běželo v neděli živě v televizi, tak by to WRC přineslo nové fanoušky. Ti by se následně začali zajímat o celý průběh soutěže. I bez rozstřelu však vnímá odcházející šéf VW budoucnost WRC pozitivně: "Díky vstupu Toyoty se ve WRC scházejí ti největší výrobci automobilů na světě (Toyota, Volkswagen, Hyundai a Ford). To se ještě nikdy nestalo."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?