Stále ještě šéf továrního týmu Volkswagen, Jost Capito, je přesvědčen, že zavedení rozstřelu v rámci Power Stage je tím správným krokem, aby se WRC na televizních obrazovkách vyrovnalo popularitě F1.
Návrhy na změnu závěru soutěže se neustále oběvují. Jedním z návrhů bylo, aby se odstupy před poslední zkouškou podělily deseti. V Mexiku by toto pravidlo znamenalo, že náskok vedoucího Jariho-Mattiho Latvaly by nebyl 1:10 min, ale 7 vteřin.
Napínavost Power Stage by tím byla garantována - a to je, zdá, se přesně to, co televize potřebuje. Podle Josta Capita, šéf Volkswagenu, je toto jedinou možností, jak může WRC vystoupit ze stínu F1: "Jsem o tom plně přesvědčen. Myslím si, že by to pomohlo zpopularizovat WRC po celém světě ještě více než teď. Rally by díky tomu našla nové fanoušky."
Podle něj je toto řešení dokonce férovější než současná povinnost vedoucího jezdce MS čistit trať. Díky tomuto umělému snížení odstupu byl měl Ogier v Mexiku i v neděli šanci na vítězství. Jenže tento nápad se nelíbí skalním fanouškům WRC. Na zasedání Komise rally měl zakročit samotný Jean Todt, prezident FIA, aby prosazení tohoto návrhu zamezil.
"Závěr musí být vyhrocený, aby došlo ke změně. Navíc je třeba si uvědomit, že se obvykle ozývají jen ti, kteří mají něco proti. Ti, kteří jsou pro, neříkají nic. Navrhovali jsme FIA, abychom tento systém vyzkoušeli na jedné nebo dvou soutěžích. Tato myšlenka u mě 'uzrávala' přes 10 let a hodně jsem nad ní přemýšlel. Kdybychom tento systém ukázali v praxi, pochybnosti by se rozplynuly," burcuje Jost.
Capito doufá, že kdyby rozuzlení soutěže běželo v neděli živě v televizi, tak by to WRC přineslo nové fanoušky. Ti by se následně začali zajímat o celý průběh soutěže. I bez rozstřelu však vnímá odcházející šéf VW budoucnost WRC pozitivně: "Díky vstupu Toyoty se ve WRC scházejí ti největší výrobci automobilů na světě (Toyota, Volkswagen, Hyundai a Ford). To se ještě nikdy nestalo."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.