Stále ještě šéf továrního týmu Volkswagen, Jost Capito, je přesvědčen, že zavedení rozstřelu v rámci Power Stage je tím správným krokem, aby se WRC na televizních obrazovkách vyrovnalo popularitě F1.
Návrhy na změnu závěru soutěže se neustále oběvují. Jedním z návrhů bylo, aby se odstupy před poslední zkouškou podělily deseti. V Mexiku by toto pravidlo znamenalo, že náskok vedoucího Jariho-Mattiho Latvaly by nebyl 1:10 min, ale 7 vteřin.
Napínavost Power Stage by tím byla garantována - a to je, zdá, se přesně to, co televize potřebuje. Podle Josta Capita, šéf Volkswagenu, je toto jedinou možností, jak může WRC vystoupit ze stínu F1: "Jsem o tom plně přesvědčen. Myslím si, že by to pomohlo zpopularizovat WRC po celém světě ještě více než teď. Rally by díky tomu našla nové fanoušky."
Podle něj je toto řešení dokonce férovější než současná povinnost vedoucího jezdce MS čistit trať. Díky tomuto umělému snížení odstupu byl měl Ogier v Mexiku i v neděli šanci na vítězství. Jenže tento nápad se nelíbí skalním fanouškům WRC. Na zasedání Komise rally měl zakročit samotný Jean Todt, prezident FIA, aby prosazení tohoto návrhu zamezil.
"Závěr musí být vyhrocený, aby došlo ke změně. Navíc je třeba si uvědomit, že se obvykle ozývají jen ti, kteří mají něco proti. Ti, kteří jsou pro, neříkají nic. Navrhovali jsme FIA, abychom tento systém vyzkoušeli na jedné nebo dvou soutěžích. Tato myšlenka u mě 'uzrávala' přes 10 let a hodně jsem nad ní přemýšlel. Kdybychom tento systém ukázali v praxi, pochybnosti by se rozplynuly," burcuje Jost.
Capito doufá, že kdyby rozuzlení soutěže běželo v neděli živě v televizi, tak by to WRC přineslo nové fanoušky. Ti by se následně začali zajímat o celý průběh soutěže. I bez rozstřelu však vnímá odcházející šéf VW budoucnost WRC pozitivně: "Díky vstupu Toyoty se ve WRC scházejí ti největší výrobci automobilů na světě (Toyota, Volkswagen, Hyundai a Ford). To se ještě nikdy nestalo."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.