Budoucnost Rallye Deutschland v MS je zajištěna do roku 2020. ADAC, pořadatelský autoklub, se na tom dohodl se zástupci šampionátu. Němci ale přesunou svoji soutěž do Sárska.
V Německu se jezdí v rámci MS pravidelně od roku 2002. Letos se tedy zde sejde špička po patnácté. Od roku 2017 však dojde k výrazné změně - organizaci soutěže již nebude zastřešovat ADAC Mittelrhein ale ADAC Saarland. Dohodli se na tom jednotliví komisaři ADAC na svém grémiu.
"Rallye Deutschland i v nadcházejících letech přivede do Německa vrcholový rallysport. Jsem rád za to, že jsme zajistili pořádání soutěže minimálně do roku 2020," říká prezident ADAC, Hermann Tomczyk. "ADAC Saarland má teď za úkol v následujících týdnech finalizovat svůj nosný koncept pro budoucnost.
Tento koncept následně bude využívat Rallye Deutschland. Hlavní bude efektivnější využití tratí [zkrácení přejezdů]." Již dříve bylo jasné, že se sídlo soutěže bude stěhovat z Trieru. Tamní organizátoři totiž nedokázali získat příspěvek na pořádání rally. Naproti tomu v Sársku jsou politici otevřeni podpoře soutěže.
"Moc nás těší že nám vláda Sárska hlavně v oblasti organizace příslíbila podporu. Vycházíme z toho, že budeme jak jen to bude možné čerpat z aktuálních struktur. Ty doplníme našimi lidmi z oblasti rally. Uděláme Rallye Deutschland kompaktnější, avšak aniž by ztratila svoji charakteristiku," slibuje Karl-Heinz Finkler, šéf ADAC-Saarland.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?