Budoucnost Rallye Deutschland v MS je zajištěna do roku 2020. ADAC, pořadatelský autoklub, se na tom dohodl se zástupci šampionátu. Němci ale přesunou svoji soutěž do Sárska.
V Německu se jezdí v rámci MS pravidelně od roku 2002. Letos se tedy zde sejde špička po patnácté. Od roku 2017 však dojde k výrazné změně - organizaci soutěže již nebude zastřešovat ADAC Mittelrhein ale ADAC Saarland. Dohodli se na tom jednotliví komisaři ADAC na svém grémiu.
"Rallye Deutschland i v nadcházejících letech přivede do Německa vrcholový rallysport. Jsem rád za to, že jsme zajistili pořádání soutěže minimálně do roku 2020," říká prezident ADAC, Hermann Tomczyk. "ADAC Saarland má teď za úkol v následujících týdnech finalizovat svůj nosný koncept pro budoucnost.
Tento koncept následně bude využívat Rallye Deutschland. Hlavní bude efektivnější využití tratí [zkrácení přejezdů]." Již dříve bylo jasné, že se sídlo soutěže bude stěhovat z Trieru. Tamní organizátoři totiž nedokázali získat příspěvek na pořádání rally. Naproti tomu v Sársku jsou politici otevřeni podpoře soutěže.
"Moc nás těší že nám vláda Sárska hlavně v oblasti organizace příslíbila podporu. Vycházíme z toho, že budeme jak jen to bude možné čerpat z aktuálních struktur. Ty doplníme našimi lidmi z oblasti rally. Uděláme Rallye Deutschland kompaktnější, avšak aniž by ztratila svoji charakteristiku," slibuje Karl-Heinz Finkler, šéf ADAC-Saarland.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.