Budoucnost Rallye Deutschland v MS je zajištěna do roku 2020. ADAC, pořadatelský autoklub, se na tom dohodl se zástupci šampionátu. Němci ale přesunou svoji soutěž do Sárska.
V Německu se jezdí v rámci MS pravidelně od roku 2002. Letos se tedy zde sejde špička po patnácté. Od roku 2017 však dojde k výrazné změně - organizaci soutěže již nebude zastřešovat ADAC Mittelrhein ale ADAC Saarland. Dohodli se na tom jednotliví komisaři ADAC na svém grémiu.
"Rallye Deutschland i v nadcházejících letech přivede do Německa vrcholový rallysport. Jsem rád za to, že jsme zajistili pořádání soutěže minimálně do roku 2020," říká prezident ADAC, Hermann Tomczyk. "ADAC Saarland má teď za úkol v následujících týdnech finalizovat svůj nosný koncept pro budoucnost.
Tento koncept následně bude využívat Rallye Deutschland. Hlavní bude efektivnější využití tratí [zkrácení přejezdů]." Již dříve bylo jasné, že se sídlo soutěže bude stěhovat z Trieru. Tamní organizátoři totiž nedokázali získat příspěvek na pořádání rally. Naproti tomu v Sársku jsou politici otevřeni podpoře soutěže.
"Moc nás těší že nám vláda Sárska hlavně v oblasti organizace příslíbila podporu. Vycházíme z toho, že budeme jak jen to bude možné čerpat z aktuálních struktur. Ty doplníme našimi lidmi z oblasti rally. Uděláme Rallye Deutschland kompaktnější, avšak aniž by ztratila svoji charakteristiku," slibuje Karl-Heinz Finkler, šéf ADAC-Saarland.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.