Hyundai byl nucen u i20 WRC 2016 zvolit pětidveřovou variantu, protože v době homologace vozu ještě nesjelo z výrobních linek dostatečné množství sériových vozů ve třídveřovém provedení, které FIA požaduje. U modelu pro rok 2017 by však mohla verze Coupé opět přijít do úvahy.
Nová i20 WRC vyjela s výrazným zpožděním na tratě MS v lednu v rámci Rally Monte Carlo. Původně měl přitom nový vůz zasáhnout již do sezony 2015, jenže při stavbě vozu došlo k několikerým zpožděním.
Jednou z příčin byla i skutečnost, že tým Hyundai Motorsport původně plánoval nasazovat i20 WRC ve verzi Coupé. Jenže v době homologace ještě Hyundai nepostavil dostatečné množství sériových vozů i20 Coupé, proto musel tovární tým změnit své plány a postavit vůz WRC v pětidveřové podobě.
Jenže příští rok vstupují v platnost nová pravidla a do hry by se opět mohl dostat model s třídveřovou karosérií. Ze sériové produkce totiž již mezitím vyjelo dostatečné množství vozů Coupé. Třidveřová karoserie by mohla nabídnout dynamičtější vzhled závodního speciálu. Z technického úhlu pohledu by změna pro Hyundai Motorsport neměla být žádný problém. Obě i20 mají stejnou [podvozkovou] platformu.
"V krátké době obdržíme z Koreje sdělení o tom, ze které varianty vozu bude náše budoucí WRC vycházet," řekl Michel Nandan pro 'rallye-magazin.de'. "Vývoj nového auta nezávisí na tomto rozhodnutí. Obě varianty jsou si velmi podobné a testy komponent můžeme provádět i s modifikovaným aktuálním autem."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?