Šéf továrního týmu Toyota, Tommi Mäkinen, konečně potvrdil to, o čem se již dlouhou dobu spekuluje - Juho Hänninen bude prvním testovacím jezdcem Toyoty. Fin má navíc naději, že v roce 2017 bude nasazen i jako závodní jezdec týmu.
Od prvního testu Toyoty Yaris WRC nás dělí již jen pár dnů. Zatím se sice zdá, že při prvním testu bude sedět za volantem sám Tommi Mäkinen, avšak následné testování předá někomu jinému.
Jako prvního testovacího jezdce potvrdil šéf továrního týmu Toyota svého krajana, Juhu Hänninena. Ten posbíral jako tovární jezdec Škody Motorsport a Hyundai dostatek zkušeností s vývojem vozu.
Juho Hänninen má navíc naději, že příští rok pojede s Toyotou Yaris WRC jako tovární jezdec. "Juho by při tom mohl dále rozvíjet auto, nakonec není nic lepšího než start v ostrých podmínkách. Letos jej čeká co možná nejvíc testů, abychom auto co možná nejlépe vyvinuli a poznali," řekl finským žurnalistům Tommi Mäkinen.
Podle čtyřnásobného mistra světa budou pro Toyotu testovat vedle Hänninena i další jezdci. Jedním z nich by mohl být Mikko Hirvonen. Zatím však k dohodě s bývalým továrním jezdcem Subaru, Fordu a Citroënu nedošlo: "Ještě nemáme žádný pevný časový plán. Ale Mikko je v principu připraven se na tomto projektu podílet," dodal Mäkinen.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.