Šéf továrního týmu Toyota, Tommi Mäkinen, konečně potvrdil to, o čem se již dlouhou dobu spekuluje - Juho Hänninen bude prvním testovacím jezdcem Toyoty. Fin má navíc naději, že v roce 2017 bude nasazen i jako závodní jezdec týmu.
Od prvního testu Toyoty Yaris WRC nás dělí již jen pár dnů. Zatím se sice zdá, že při prvním testu bude sedět za volantem sám Tommi Mäkinen, avšak následné testování předá někomu jinému.
Jako prvního testovacího jezdce potvrdil šéf továrního týmu Toyota svého krajana, Juhu Hänninena. Ten posbíral jako tovární jezdec Škody Motorsport a Hyundai dostatek zkušeností s vývojem vozu.
Juho Hänninen má navíc naději, že příští rok pojede s Toyotou Yaris WRC jako tovární jezdec. "Juho by při tom mohl dále rozvíjet auto, nakonec není nic lepšího než start v ostrých podmínkách. Letos jej čeká co možná nejvíc testů, abychom auto co možná nejlépe vyvinuli a poznali," řekl finským žurnalistům Tommi Mäkinen.
Podle čtyřnásobného mistra světa budou pro Toyotu testovat vedle Hänninena i další jezdci. Jedním z nich by mohl být Mikko Hirvonen. Zatím však k dohodě s bývalým továrním jezdcem Subaru, Fordu a Citroënu nedošlo: "Ještě nemáme žádný pevný časový plán. Ale Mikko je v principu připraven se na tomto projektu podílet," dodal Mäkinen.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.