Ako sme vás už informovali, slovenský KL Racing Rally Team v priebehu uplynulého víkendu operoval naraz na dvoch frontoch, vzdialených od seba stovky kilometrov.
V Českej republike, na okruhu v Sosnovej zažil premiéru s novou Škodou Fabia R5 Tomáš Kukučka. Pri pohľade na jeho jazdu bolo hneď od začiatku jasné, že vozidlo, s ktorým sa v tohtoročnej sezóne predstaví rally fanúšikom, mu jednoznačne sadlo. „Musím priznať, zo Škody Fabia R5 som bol trochu nervózny, keďže okolo nej kolovali rôzne fámy, že oproti Fordu Fiesta R5, s ktorým som už absolvoval niekoľko súťaží, sa podstatne ťažšie ovláda. Opak je však pravda. To auto je výborne pripravené, má podstatne lepší záťah motora, či už to je v nižších otáčkach, ale aj maximálnych a pocitovo je oproti Fieste proste viac WRCčko. Funguje naozaj perfektne, páči sa mu chodiť aj bokom. Zatiaľ som jazdil iba po okruhu a asfalte a tak som sám zvedavý ako sa bude tváriť na rozbitom povrchu alebo šotoline. Urobil som v rámci testu asi osemdesiat kilometrov a bolo to fakt super,“ opísal svoje pocity z novej techniky Tomáš Kukučka. O niekoľko sto kilometrov na východ, pri Košiciach sa zase v rámci Rally Cestice sa predstavila druhá súťažná posádka KL Racing Rally Teamu, Pavol Cireň s Marekom Podobníkom na Subaru Impreza. „V Cestiich nám išlo hlavne o to, aby sme sa trochu rozjazdili pred sezónou. Tú pôjdeme na Honde Civic v triede 8. Je to presne to isté auto s ktorým sme sa v minulom roku predstavili divákom na Rally Prešov. Na Rally Cestice sme stretli množstvo kamarátov, pričom časový harmonogram umožňoval sa s nimi dosýta aj pozhovárať. Bola to pekná sobota,“ opísal Rally Cestice Pavol Cireň. Súťažné posádky KL Racing Rally Teamu majú za sebou už spomínané testovania, nimi však príprava na tohtoročnú sezónu nekončí, o čom nám viac povedal Marek Lokaj, manažér tímu: „Príprava našich posádok týmto testovacím víkendom nekončí, už o necelé dva týždne budeme mať ešte jedno, kde si chalani posledný krát pred Rally Eger otestujú svoje vozidlá, ale zároveň urobia aj potrebné nastavenia pred týmto úvodným podujatím slovenského šampionátu v rally. S prípravou na sezónu som zatiaľ veľmi spokojný.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?